Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

OK Mim, her kommer en utfordring

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 19:09   #1
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Dette skal jeg jammen meg prøve! Men jeg må spørre om alt, grønn som jeg er... Er sellerirot sånn som er i Waldorfsalat? Hvor får jeg tak i kraft? Som i potetkraft? Og portvin regner jeg med at jeg får på polet? :reddforåblitattforidiot:

Nei, det er stangselleri som brukes i waldorfsalat. Sellerirot ser sånn ut:


Du kan bruke kraften fra kyllingen, eller hønsekraft (buljongterninger) som du får kjøpt i butikken.
Portvin får du på polet, ja.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:17   #2
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Nei, det er stangselleri som brukes i waldorfsalat. Sellerirot ser sånn ut:


Du kan bruke kraften fra kyllingen, eller hønsekraft (buljongterninger) som du får kjøpt i butikken.
Portvin får du på polet, ja.

Godt at jeg fikk svar på det før jeg satte i gang da. Regner med at den skal skrelles, ikke sant

Kraft fra kylling, må den ikke kokes for å få kraft?

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:20   #3
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Godt at jeg fikk svar på det før jeg satte i gang da. Regner med at den skal skrelles, ikke sant

Kraft fra kylling, må den ikke kokes for å få kraft?

Jo, den skulle vel stekes denne? Det blir noe kraft fra stekingen også, men muligens ikke nok - da kan du bare spe på med hønsekraft fra buljong. (Jeg er ikke eksperten her, så Mim får ev. korrigere meg.)

Selleriroten skal skrelles, ja. Hvis ikke kan nok den mosen bli noe trevlete.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:11   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Du kan jo kjøpe en flaske med kyllingfond. Det funker fint!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:16   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Er rene kinderegget denne tråden, 3 ting på en gang.
Ble sulten, fikk middagstips og jammen fik jeg meg ikke en god latter også
(potetkraft..... , unnskyld Sannemor)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:23   #6
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

(potetkraft..... , unnskyld Sannemor)

Eh... jeg sa jo at jeg er en katastrofe på kjøkkenet..

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 22:37   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Å dette hørtes yummi ut!

Handlelisten er klar for lørdagskvelden

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 23:28   #8
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Thank you! Dette er jo bare supert! Endelig kan jeg få en oppskrift og faktisk finne ut hva de forskjellige ingrediensene er uten å måtte drite meg ut i butikken!

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:08   #9
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Altså: skal poteten og seleri-roten moses til en "potetogselerirot-stappe"?
Og kyllingkraft får man fra når man steker den i panna eller?

Sannemor: hvor mye skal vi betale Mim for å ha et eget kurs med oss?

Jeg er glad jeg har deg jeg, godt å være flere i samme båt..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:49   #10
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Jeg spør igjen jeg : skal poteten og seleri-roten moses til en "potetogselerirot-stappe"?
Og kyllingkraft får man fra når man steker den i panna eller?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:36   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Ååå gleder meg til i kveld

De lykkelige stangekyllingene ble byttet ut med mindre lykkelige kyllinger da jeg så prisen Men jeg har et håp om at det blir godt likevel.

Vinen har jeg allerede smakt :mmmm:

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 01:49   #12
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Sign me in.. Jeg blir gjerne med på matkurs!
Sannemor du er ikke alene, jeg er akkurat på ditt nivå!

Tusen takk for oppskrift Mim, håper jeg tør prøve meg på den. Må se hvordan det går med Sannemor først!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:47   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

og jammen fik jeg meg ikke en god latter også
(potetkraft..... , unnskyld Sannemor)

Jeg holdt på å le jeg også, men følte jeg måtte la være... Ikke vondt ment! Men det var litt morsomt...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:23   #14
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du kan jo kjøpe en flaske med kyllingfond. Det funker fint!

Hva er det da?

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 22:15   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.861
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Hva er det da?

Det er kraft på flasker. Det står sammen med buljongterninger i butikken eller så bare spør du.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no