Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Jeg føler både her og der

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-06, 23:24   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler både her og der

Er det noen som har tenkt over at vi snakker om følelser på flere plan?

Vi har både sensoriske følelser, og emosjonelle følelser.

Jeg satt å tenkte på dette i sted når jeg spiste middag. At det heter jo at jeg føler noe når jeg kjenner noe mot huden, men det var jo ingen emosjon, så da kom jeg frem til at det var et skille mellom emosjonsfølelser,- det som beveger oss psykisk, og sensoriske følelser.

Jeg har det med å fundere på ord. Hvorfor har vi like ord på forskjellige ting, er vi virkelig så lite kreative her på berget?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 23:25   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel et ganske ordfattig språk sammenlignet med det engelske f.eks.
Og så vet jeg at eskimoene har 17 forskjellige ord for snø/is,alt ettersom om den er løs, hardpakket etc.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 23:27   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og så vet jeg at eskimoene har 17 forskjellige ord for snø/is,alt ettersom om den er løs, hardpakket etc.

:misunnelig:

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 23:32   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det engelske språket har liksom flere grader av emosjonsfølelsene. Det finnes jo sikkert 48 varianter av vakker; beautiful, pretty, osv

Samtidig syns jeg de er lite nyansert når det kommer til skillet mellom "å være glad i " og "å elske". De slenger liksom "i love you" rundt seg over en lav sko.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 00:50   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og så vet jeg at eskimoene har 17 forskjellige ord for snø/is,alt ettersom om den er løs, hardpakket etc.

Det er en sånn "nice trivial fact" som mange "vet", men som egentlig er litt meningsløs uten å vite mer om hvordan det aktuelle språket er bygd opp. Norsk har temmelig mange snø-ord også, se bare her: http://folk.ntnu.no/ivarse/snjoord.html.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 01:05   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

I faget jeg tar nå, Filosofi med barn, hersker det en oppfatning at man ikke kan snakke filosofisk om følelser.
Med dette innlegget ble jeg med ett litt usikker.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 08:38   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er en sånn "nice trivial fact" som mange "vet", men som egentlig er litt meningsløs uten å vite mer om hvordan det aktuelle språket er bygd opp. Norsk har temmelig mange snø-ord også, se bare her: http://folk.ntnu.no/ivarse/snjoord.html.

Åja. Jeg så bare dette på Discovery og har ikke sjekket kilden noe videre

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:39   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Vi har vel et ganske ordfattig språk sammenlignet med det engelske f.eks.
Og så vet jeg at eskimoene har 17 forskjellige ord for snø/is,alt ettersom om den er løs, hardpakket etc.

Dette er bare en vandrehistorie. Det eskimoene har (og som norsk også har) er en uendelig mulighet til å lage nye ord ved å kombinere gamle. Vi kan godt si løssnø her i norge også og da har ordet snø fått en ny betydning.

Jeg synes egentlig det er logisk at man bruker følelser om begge delene. Jeg synes det på en måte gir emosjonene mer "kraft" ved å ha samme ordet som en fysisk reell opplevelse. Og det er litt morsomt fordi nå kom jeg til å tenke på uttrykk som rørt, berørt som er det samme. Man blir ille berørt.

Emosjoner oppleves jo også i kroppen, er man lei seg får man en klump i magen, er man nervøs er det sommerfugler og blir man redd så er det som å få et (lett) slag i magen.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:42   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

note-to-self: lese alle innleggene

Men hvor mange ord har vi (nordmenn) for fint vær?
Flere eller færre enn vi har for snø?
Jeg tror færre.

OK. Denne hadde ingenting i innlegget å gjøre men jeg måtte bare teste denne smilien som jeg fant da jeg lette etter en spørresmily:

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:58   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette er bare en vandrehistorie. Det eskimoene har (og som norsk også har) er en uendelig mulighet til å lage nye ord ved å kombinere gamle. Vi kan godt si løssnø her i norge også og da har ordet snø fått en ny betydning.

Ja, og så har vi masse separate ord som bare brukes om snø og snørelaterte ting (jfr linken). Skare, hålke, kram, fonn, skavl, sørpe og sludd er eksempler fra bokmål. Og f.eks. fokk (når det fyker masse snø rundt i vinden), sklette (det samme som sludd) og grynne (vasse i snø) er ord fra min egen dialekt som brukes om snø.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:06   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, og så har vi masse separate ord som bare brukes om snø og snørelaterte ting (jfr linken). Skare, hålke, kram, fonn, skavl, sørpe og sludd er eksempler fra bokmål. Og f.eks. fokk (når det fyker masse snø rundt i vinden), sklette (det samme som sludd) og grynne (vasse i snø) er ord fra min egen dialekt som brukes om snø.

Det sykelige i denne posten er at jeg fikk litt hjemlengsel da jeg leste den...

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:08   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det sykelige i denne posten er at jeg fikk litt hjemlengsel da jeg leste den...

Du er rar, du! (Men jeg kjenner det litt jeg også - ikke fordi jeg savner snø og grynning, men fordi dette er veldig sånne ord som pappaen min bruker.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:29   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du er rar, du!

Ja, det var det som sto mellom linjene.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:57   #14
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Er det noen som har tenkt over at vi snakker om følelser på flere plan?

Vi har både sensoriske følelser, og emosjonelle følelser.

Jeg satt å tenkte på dette i sted når jeg spiste middag. At det heter jo at jeg føler noe når jeg kjenner noe mot huden, men det var jo ingen emosjon, så da kom jeg frem til at det var et skille mellom emosjonsfølelser,- det som beveger oss psykisk, og sensoriske følelser.

Jeg har det med å fundere på ord. Hvorfor har vi like ord på forskjellige ting, er vi virkelig så lite kreative her på berget?

Her deler du det jo selv inn i to ulike ord.
Det ene kan kalles sansning/sanseopplevelse/sanseinntrykk, det andre emosjoner.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:06   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Her deler du det jo selv inn i to ulike ord.
Det ene kan kalles sansning/sanseopplevelse/sanseinntrykk, det andre emosjoner.

Ja.. men jeg mente mer i beskrivende termer som: "Jeg følte edderkoppen krøp på armen min", og "jeg føler meg så nedfor". Ja, og: "Jeg følte det var noen i rommet", hva er man inne på da, hvilken følelse er det? Det er hverken en emosjon eller en sensorisk følelse? Intuisjonsfølelse? Eller blir det en sensorisk følelse på et annet plan? (I could sense it)

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:22   #16
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja.. men jeg mente mer i beskrivende termer som: "Jeg følte edderkoppen krøp på armen min", og "jeg føler meg så nedfor". Ja, og: "Jeg følte det var noen i rommet", hva er man inne på da, hvilken følelse er det? Det er hverken en emosjon eller en sensorisk følelse? Intuisjonsfølelse? Eller blir det en sensorisk følelse på et annet plan? (I could sense it)

Jeg merket at edderkoppen krøp på armen min.
Jeg ante/senset at det var noen i rommet.

(Vant til å lete etter synonymer. )

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:25   #17
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg merket at edderkoppen krøp på armen min.
Jeg ante/senset at det var noen i rommet.

(Vant til å lete etter synonymer. )

Men hvordan merket du at edderkoppen krøp der da? og hvordan fikk du en aning om at det var noen i rommet?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:33   #18
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men hvordan merket du at edderkoppen krøp der da? og hvordan fikk du en aning om at det var noen i rommet?


Jeg tenker at både ane og merke her er synonymt med føle. Altså disse følelsene (!) er jo resultater av sanseinntrykk utenfra, ikke noe som er motivert innenfra.
Må tenke litt mer på dette, tror jeg ...

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:38   #19
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emosjonene våre er også resultater av både indre stimuli og ytre stimuli.
(Noen sier noe, og sender inn budskapet til oss, som setter igang enten den ene eller den andre reaksjonen i oss alt etter hvilket innhold stimulien har, og hvordan vi tolker det. Eller vi tenker en tanke -inni oss- som setter igang en reaksjon av følelser inni oss.)

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:54   #20
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Emosjonene våre er også resultater av både indre stimuli og ytre stimuli.
(Noen sier noe, og sender inn budskapet til oss, som setter igang enten den ene eller den andre reaksjonen i oss alt etter hvilket innhold stimulien har, og hvordan vi tolker det. Eller vi tenker en tanke -inni oss- som setter igang en reaksjon av følelser inni oss.)

Ja, du har selvsagt rett i det. :På tynn is:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no