Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-09, 12:41   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg kjenner jeg blir lettere stresset ved å skulle organisere tre unger, gubbe og meg selv dagen før. Jeg tror jeg må sette både gubbe og unger til å pusse sølv i morgen mens jeg syr.
Og bake skulle jeg visst også, jeg har jo invitert kaffegjester og glemt det.

Jeg har blitt et surrehue.

Nei. Du har bare blitt litt mer avslappet. Det er SUNT.
Jeg er i rute i skrivende stund. Har festet noen knapper som var løse på 2 stk festdrakter, strøket skjorter, pusset sko og sølv, og pakket alt vi skal ha med oss til mormor. Så nå skal vi snart dra
Ha en fin dag i morgen alle sammen

  Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 12:45   #22
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai

Jeg har klart å ta badet og gangen, og ryddet litt i stua. Mye gjenstår, men jeg er i hvertfall i gang. Satser på å få unnagjort rydding og vasking før ungene legger seg, og så skal jeg gjøre klart litt mat og lage juksemarsipankake (ferdig bunn og vaniljekrem), samt pynte kaka og sy knapper mens jeg ser MGP i kveld.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 12:56   #23
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Jeg tror jeg mangler det genet som skal fortelle meg at kanskje ting bør være litt mer på stell enn til vanlig på høytidsdager. Ellers er jeg bare lykkelig velsignet med en manglende evne til å bry meg om møkkete gulv.

Er det forresten vanlig at bunadsskjorta blir krøllete av seg selv i skapet? Min henger i posen sammen med bunaden jeg arvet i fjor, og jeg har ikke sett på den siden jeg hang den fra meg på kvelden 17. mai. Da var den like pen. :n00b:

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 12:56   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 17. mai

Jeg tar det med ro jeg. Har masse å gjøre, og etterhvert så krysser jeg tingene av lista ettersom jeg ser at jeg ikke rekker å gjøre dem.

Det blir 17. mai. Det hender det bare er skjortefrontene som er strøket, men jammen går det fint det og. :sjuske:

Jeg har ihvertfall laget vaffelrøre nok.

Også har jeg raket den delen av plenen som synes fra toget. Når kanttrimmerern er ferdig ladet skal jeg klippe resten av kantene også skal jeg slappe av litt.

  Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 13:04   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

I rute? Til 17.mai? Er det noe man skal gjøre før selve dagen altså?

Vi skal ha bursdagsselskap her om en time og jeg reiser rett på jobb når det er ferdig. Det er jo en dag i morgen og.

Kanskje jeg skal finne frem skjortene så kan gubben stryke de i kveld istede for at han stryker de i morgen. God ide.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 13:38   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai

Nå har vi støvsugd begge etasjer, ryddet, skal vaske gulv NÅ, har to barneflagg, stryking gjenstår og finne ut mitt eget antrekk. Kjøper noen servietter til å ha på bordet så det er litt pyntet ikveld, vi er jo knapt hjemme imorgen. Kom hjem fra bursdagsavlevering og kom på litt sent at våre eldre naboer sikkert irriterer seg over hengeren med søppelposer foran garasjen, vi får prøve å sette den inni, at vi ikke har plantet i krukker utenfor og luket vekk all ugresset i grusen på parkeringsplassen. Ser alle har holdt på ute i flere dager.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 13:43   #27
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai

:ignorerer glatt det faktum at man skal stryke barneflaggene:

Kjøkkenet er halvferdig, og stua har jeg også såvidt begynt på. Når det er ferdig, så er det bare kutting og kake igjen, og det skal jeg jo kose meg med under MGP.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 14:23   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Er det så mye å gjøre til 17. mai da? Vi er jo ute absolutt hele dagen, så noe ekstra husarbeid er jo lite vits i. Bunadsskjorte er vasket, og alle har pene klær som passer – og vi har god frokost i kjøleskapet. Ja, også var det visst noe med noen flagg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 14:41   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

:ignorerer glatt det faktum at man skal stryke barneflaggene:

Det tar jo ikke all verdens tid når man har strykejernet fremme. Jeg tok tida i år. 3 minutter på 11 flagg. Til sammenlikning tok det 9 minutter å sktryke barbnebunadskjorte. Kun armene ble stivet.

Vi har ikke så mye å gjøre før 17. mai, egentlig. Vi har gjester hvert år, så vi utsetter helgevasken til den 16. mai. Ellers er det å dekke bord, stryke bunadsskjorter og sfinne ut/lage det vi skal spise. I år har vi så god tid at minsta og jeg skal hobbyere noen 17. maiblomster til å pynte med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 15:03   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det så mye å gjøre til 17. mai da? Vi er jo ute absolutt hele dagen, så noe ekstra husarbeid er jo lite vits i. Bunadsskjorte er vasket, og alle har pene klær som passer – og vi har god frokost i kjøleskapet. Ja, også var det visst noe med noen flagg.

Signerer. Jeg gjør minimalt til 17. mai. Man skulle tro det var jul, nesten, for enkelte.

Moren min stryker skjorta, og det er jeg selvsagt takknemlig for, men det er fordi bunaden min henger hos henne. Jeg har ikke plass. Mannen stryker sin egen skjorte og ungenes klær passer sånn noenlunde, tror jeg. Jeg har ikke sjekket om MIN bunad passer. Hvis ikke, tar jeg på noe annet.

Ellers har vi klart flagg til hagen og småflagg sånn ellers. Mer gjør vi ikke ut av nasjonaldagen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 15:05   #31
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai

Ferdig med rydding og støvsuging.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 15:06   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Rydde og støvsuge gjør vi uansett. Er det noen som gjør mer av det fordi det er 17. mai? Samme gjelder klenklipp og bilvask og sånt som jeg registrerer at enkelte holder på med i dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 15:10   #33
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai

Jeg får besøk av mamma i morgen, og hun har støv på hjernen, i tillegg til at hun er meget kritisk til hvordan folk har det hjemme. Jeg tar ingen sjanser. Dessuten så det ut som et bomba horehus her tidligere i dag, pga syk baby som har hengt fast i fanget i tre dager nå, og en mann som har vært på jobb. :unnskyldninger:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 15:16   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Rydde og støvsuge gjør vi uansett. Er det noen som gjør mer av det fordi det er 17. mai? Samme gjelder klenklipp og bilvask og sånt som jeg registrerer at enkelte holder på med i dag.

Vi vasker og rydder hver helg og plenen klippes en gang i uka. Bilen aner jeg ikke om er vasket.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 15:19   #35
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Her bruker vi dagen til å leite etter nøkkelen til vaskekjelleren. Lillebror har nemlig greit å få fatt i den. Litt krise her ...
Jeg er av den rolige (eller late?) typen. Det som skjer det skjer. :chill:
Nå skal ikke vi ha besøk i morgen da. Skal bare ha med litt mat til svigers.
Hagen har vi ikke begynnt på i år.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 16:08   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Jeg har for øvrig vasket verandaen i dag, men det er fordi det trengtes og gjøres og fordi jeg hadde tid og det er godt vær i dag. Ikke fordi jeg syntes jeg burde vise naboene at vi også styrer til 17. mai.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 16:11   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har for øvrig vasket verandaen i dag, men det er fordi det trengtes og gjøres og fordi jeg hadde tid og det er godt vær i dag. Ikke fordi jeg syntes jeg burde vise naboene at vi også styrer til 17. mai.

Kanskje andre synes at plenen trenger å klippes eller at bilen er så skitten at man ikke bør gå nær den i andre klær en kjeledress? Jeg tror de fleste gjør ting fordi det er et behov og ikke for å vise naboen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 17:49   #38
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Jeg har 3 skjorter å styrke i dag jeg, sambo trenger vist 2 skjorter i morgen, har noe med at dagen begynner 0700 og slutter ikke før 2100 og da vil han vist ha muligheten til å skifte skjorte. Men jeg hater virkelig stryking

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 18:06   #39
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Jeg har vært mere i rute før enn i år ja.
Skjorta er ennå ikke strøket. Pleier å stryke å gjøre alt klart 15 mai.
Litt kokko, men det har mamma lært meg.
Jaja, sølvet er pusset da

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 18:23   #40
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.724
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har 3 skjorter å styrke i dag jeg, sambo trenger vist 2 skjorter i morgen, har noe med at dagen begynner 0700 og slutter ikke før 2100 og da vil han vist ha muligheten til å skifte skjorte. Men jeg hater virkelig stryking

Om du virkelig hater stryking, så hadde jeg lett overlatt det til sambo... Så lar du han ta din i samme slengen

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no