Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det nødvendig med nytt pass enda?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 09:29   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det nødvendig med nytt pass enda?

Passet mitt går ut i november 2010. I sommer skal jeg til Nederland og Spania. Er det nødvendig å få seg nytt pass før etter sommerferien?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 09:31   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.501
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

Jeg tror nok det skal gå bra - er rimelig sikker på at så lenget passet går ut etter utreisedatoen går det greit i Europa. Og både Nederland og Spania er vel medlem av Schengen, er de ikke?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 09:31   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

Ikke med mindre dette er land som krever at passet er gyldig i minst seks måneder etter at du forlater landet. Men så vidt jeg vet, så er det bare USA som har slike regler.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 09:34   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

Spania og Nederland er medlem av Schengen ja. Med kø og sånt som det er på passkontorer nå om dagen så hadde det vært greit i ta det i august.....


Sist redigert av Anne C : 11-06-10 kl 09:52.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 09:51   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

Jeg TROR ikke du trenger nytt pass i Schengen. Det er passfrihet, og du trenger bare gyldig legitimasjon. Et gyldig pass er gyldig legitimasjon.

Som Divine sier, USA (og jeg tror også Australia) krever at passet ikke utløper innen 6 mnd, men det er en helt annen situasjon, det er for å sikre at du har gyldig pass under hele oppholdet. Du trenger som sagt bare legitimasjon.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 09:52   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

Så lenge det er gyldig 3 måneder etter du kommer hjem igjen så skal ikke noen si noe på det så lenge du reiser innen Europa i alle fall. Skal du til f.eks. Tyrkia, Egypt etc. så må det være gyldig 6 måneder etter hjemkomst.

Vi skaffet pass til både mann og alle ungene her om dagen, og så lenge en er der når de åpner før skoleferien begynner neste fredag så er det ikke så ille. Vi hadde bare 2 foran oss i køen og når de åpnet 3 kasser så kom jo alle til på likt. Da var vi der 5 minutter før de åpnet og dette er en politistasjon som vi tidligere har stått i kø i mange timer når skoleferien har startet. Nå har jeg lært. Fikk heller være at største tulla kom 15 minutter for sent på skolen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 12:34   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

Jeg reiser til Kreta den 31. juli og det står på billettene at man må påse at passet er gyldig 6 mnd etter hjemreise. Mitt går ut i januar-11, dvs bare 5 mnd etter hjemreise. Bør man da for sikkerhets skyld undersøke nærmere om dette holder eller om man faktisk bør bestille nytt?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 13:38   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg reiser til Kreta den 31. juli og det står på billettene at man må påse at passet er gyldig 6 mnd etter hjemreise. Mitt går ut i januar-11, dvs bare 5 mnd etter hjemreise. Bør man da for sikkerhets skyld undersøke nærmere om dette holder eller om man faktisk bør bestille nytt?

Hvis det står 6 mnd holder jo ikke 5 mnd. Jeg ville bestilt nytt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 17:05   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

5 mnd er ikke 6 mnd, så hva det er å sjekke ekstra der ser jeg ikke helt... Nytt.

Til land der det derimot ikke er krav, som i hovedinnlegg, er pass til november greit.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 19:10   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ER det nødvengig med nytt pass enda?

Trodde det bare var krav om at det var gyldig i 3 måneder når en var på Kreta jeg? Trodde det gjaldt EU/EØS. Men at f.eks. fra Egypt og Tyrkia så må det være gyldig i 6 måneder. Mulig dette er forandret etter at jeg sjekket for noen år siden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 19:54   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det nødvendig med nytt pass enda?

Vel, vel... Får vel stikke på politistasjonen og forhøre meg, evnt bestille nytt siden det ser ut som jeg må det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no