Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjøpe tur-retur, men bare bruke den ene billetten?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 08:46   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpe tur-retur, men bare bruke den ene billetten?

Jeg skal dra til Island til helgen på slektstreff og driver nå å leter etter billetter som ikke koster skjorten...

Jeg ønsker å reise fredag og komme tilbake mandagsmorgen, og da er faktisk det billigste for meg å kjøpe enveisbillett med SAS på fredagen og en tur -retur billett med Icelandair lørdag til mandag..... Og da bare bruke returbilletten på mandag.

Kan flyselskapet nekte meg dette? Jeg sparer faktisk over 1000 kr og jeg har mange andre ting å bruke 1000 kr på

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 11:12   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe tur-retur, men bare bruke den ene billetten?

Du må for guds skyld ikke la være å bruke "tur" billetten for så å bare skulle bruke "returen". Med liten skrift står det at dersom du ikke benytter utreisen, blir det å ansett som du ikke ville reise likevel, og billetten slettes. (Sånn er det med KLM iallefall. Jeg måtte gråte meg til å få reise i det hele tatt, 12 timer etter)
Men så lenge du bruker utreisebilletten, så er det greitt. (De kan jo ikke tvinge deg til å stille opp på flyplassen heller )

Du må altså kjøpe Island-Norge-Island-billett med Icelandair på mandag til ??? og så bare bruke Island-Norge. OK? *veldigveldigklokavskade*

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 16:12   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe tur-retur, men bare bruke den ene billetten?

Kif har helt rett. Ikke gjør det, for de KAN slette turen din pga. noshow på utrieisen.

Har du sjekket alle alternativer da? Det er jo endel måter å komme seg dit på...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:26   #4
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe tur-retur, men bare bruke den ene billetten?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Du må for guds skyld ikke la være å bruke "tur" billetten for så å bare skulle bruke "returen". Med liten skrift står det at dersom du ikke benytter utreisen, blir det å ansett som du ikke ville reise likevel, og billetten slettes. (Sånn er det med KLM iallefall. Jeg måtte gråte meg til å få reise i det hele tatt, 12 timer etter)
Men så lenge du bruker utreisebilletten, så er det greitt. (De kan jo ikke tvinge deg til å stille opp på flyplassen heller )

Du må altså kjøpe Island-Norge-Island-billett med Icelandair på mandag til ??? og så bare bruke Island-Norge. OK? *veldigveldigklokavskade*

Helt enig.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:34   #5
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe tur-retur, men bare bruke den ene billetten?

Det var dette jeg var redd for
Skal surfe litt til før jeg kryper til korset og kjøper lørdag til mandagsbilletten....

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no