Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nå reiser vi snart

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 22:13   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Stort smil

Nå reiser vi snart

Her sitter jeg, og har funnet fram sommerklærne og koffertene. Jeg gleder meg skikkelig! Har kjøpt inn ny solkrem, myggnetting og sandaler, og har så smått begynt å pakke. Om en liten uke reiser vi!

Min kjære kommer fra den Dominikanske republikk. Vi traff hverandre her i Norge, og av ulike grunner har vi ikke hatt mulighet til å besøke hjemlandet hans. Men nå skal vi altså tilbringe hele 3 uker der! Jeg gleder meg veldig!

Hele familien hans bor der, og de har jeg bare snakket på telefonen med. Vi skal bo hjemme hos mine svigerforeldre, og der bor også 2 av søstrene hans, den ene alene med 3 barn, pluss et annet av barnebarna. De kommer til å flytte ut av det ene (av tre) soverom for vår skyld, og det syns jeg er så flott. Selv om det sikkert blir litt slitsomt å bo så tett hadde noe annet vært uaktuelt. Vi ønsker jo å være mye sammen med familen, og de hadde nok blitt fornærmet hvis vi ville bo på hotell. Heldigvis snakker jeg spansk, så jeg er ikke avhengig av han for å kunne kommunisere.

Sambo har også to barn fra et tidligere forhold, som bor der, som Snuppa og jeg heller ikke har truffet. Det blir det mest spennende med turen, å se hvordan det blir når søsknene treffer hverandre for første gang. Hvordan reagerer de på at de har en lillesøster? Og kommer Snuppa til å forstå? Jeg håper de kan være mye sammen med oss mens vi er der (selv om det er litt skummelt for meg, som den nye dama).

Ellers skal vi slappe av, kose oss sammen og prøve å bruke familien litt som barnevakt og bare være sammen vi to. Dessuten skal vi lage en liten fest, der vi inviterer hele svigerfamilien (foreldere, søsken og barn) for å bli kjent med oss. Sambo har 7 søsken, og de har tilsammen over 20 barn i alle aldre, så vi blir ganske mange.

Det eneste som kan bli litt vanskelig er hvordan Snuppa reagerer på all oppmerksomheten hun helt sikkert kommer til å få. Særlig overfor voksne er hun ganske skeptisk, og bruker litt tid på å føle seg trygg på folk. Hun liker vanligvis ikke at folk kommer veldig nær og tar på henne med en gang, hun trenger litt tid. Men kanskje blir det annerledes der nede? Når vi er sammen med dominikanske venner her er hun ofte mer åpen og ikke så redd.

Forhåpentligvis får vi reist litt også, og tatt noen dager på hotell ved stranda. Sambo har jobbet hver eneste dag (helger inkludert) siden juli, og ingen av oss har tatt noe ferie tidligere i år, så dette bare må bli bra! Dessuten har jeg fått kontakt med en dame som bor der, som er gift med en nordmann, så jeg kan treffe henne alene hvis jeg trenger litt tid for meg selv.

Endelig, endelig skal jeg få være med til min kjæres hjemland, til hans hjemmebane der han kjenner alt og har sin bakgrunn og historie. Det blir spennede å se om han er veldig annerledes der, og i så fall hvordan han forandrer seg. En av de største utfordringene i et forhold mellom personer fra ulike kulturer (syns jeg) er at man hele tiden bor i et land og forholder seg til en kultur og levemåte som bare er den ene partens. Så dette blir ikke bare en ferietur, men også en måte å bli bedre kjent med min kjære på. Kanskje finner vi ut at vi i framtida heller vil bo der enn her?

Phu, dette ble langt! All ære til den som har kommet helt hit. Nå skal jeg pakke litt til!

PS: Som dere kanskje har skjønt på en annen tråd jeg har laget, ser jeg på den lange flyreisen som den største utfordringen...


Sist redigert av IOA : 24-10-06 kl 22:30. Årsak: Måtte legge til et PS!
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:21   #2
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Wow, du kommer til å oppleve masse!
Til og med sindige meg hadde nok vært ganske spent og forventningsfull.

Lykke, lykke til, jeg gleder meg til rapport, og håper alt går knirkefritt med snuppa, svigers og alt sammen.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:25   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Kos dere og nyt turen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:26   #4
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Åååå - det høres herlig spennende ut! Ha en riktig god tur!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:27   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Det sier jeg også, kos deg og nyt turen. Det blir masse spennende å se, regner jeg med.
God tur!!

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:32   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Så spennende det høres ut!

God tur - og kos dere masse!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:34   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Skjønner godt at det kribler i magen, det kommer til å bli en spennende tur på alle måter.

God tur til alle tre!

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:42   #8
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Håper dere får en kjempefin tur!! Har i mange år drømt om å reise dit selv, blant annet etter noen bøker jeg leste og jeg kan ikke tro annet enn at du kommer til å få en kjempespennede tur med masse gode opplevelser.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:13   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Hørtes spennende ut. Artig å treffe nye mennesker og spesiellt når det er noen som betyr så mye for dere. Håper dere får en fin tur og vi tar gjerne i mot reiserapport med bilder når du kommer tilbake.

Tips til flyturen har jeg lagt i den andre tråden.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:29   #10
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Så spennende! Skjønner at dere gleder dere masse til turen, håper den blir virkelig flott!

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:43   #11
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Dette blir nok en spennende og opplevelsesrik reise på mange måter. Det er må være spesielt å endelig kunne gjennomføre en så betydningsfull reise som dere har ventet lenge på. Forstår godt at du har masse tanker

Det virker som om du er godt forbredt og jeg er sikker på at Snuppa deres vil sjarmer søsken, besteforeldre og resten av familien i senk.

Lykke til, gleder meg til rapport

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:55   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Håper dere får en SUPER tur - det virker som dere er godt forberedt og at planleggingen er bra gjennomført!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:57   #13
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

I tråd med PM'en:
Det var denne jeg mente.

Opprinnelig lagt inn av amazon.com



In the Time of the Butterflies (Paperback)
by Julia Alvarez


Customers who bought this item also bought

Editorial Reviews
Amazon.com
From the author of How the Garcia Girls Lost Their Accents comes this tale of courage and sisterhood set in the Dominican Republic during the rise of the Trujillo dictatorship. A skillful blend of fact and fiction, In the Time of the Butterflies is inspired by the true story of the three Mirabal sisters who, in 1960, were murdered for their part in an underground plot to overthrow the government. Alvarez breathes life into these historical figures--known as "las mariposas," or "the butterflies," in the underground--as she imagines their teenage years, their gradual involvement with the revolution, and their terror as their dissentience is uncovered. Alvarez's controlled writing perfectly captures the mounting tension as "the butterflies" near their horrific end. The novel begins with the recollections of Dede, the fourth and surviving sister, who fears abandoning her routines and her husband to join the movement. Alvarez also offers the perspectives of the other sisters: brave and outspoken Minerva, the family's political ringleader; pious Patria, who forsakes her faith to join her sisters after witnessing the atrocities of the tyranny; and the baby sister, sensitive Maria Teresa, who, in a series of diaries, chronicles her allegiance to Minerva and the physical and spiritual anguish of prison life.
In the Time of the Butterflies is an American Library Association Notable Book and a 1995 National Book Critics Circle Award nominee. --This text refers to the Hardcover edition.

From Publishers Weekly
During the last days of the Trujillo dictatorship in the Dominican Republic, three young women, members of a conservative, pious Catholic family, who had become committed to the revolutionary overthrow of the regime, were ambushed and assassinated as they drove back from visiting their jailed husbands. Thus martyred, the Mirabal sisters have become mythical figures in their country, where they are known as las mariposas (the butterflies), from their underground code names. Herself a native of the Dominican Republic, Alvarez ( How the Garcia Girls Lost Their Accents ) has fictionalized their story in a narrative that starts slowly but builds to a gripping intensity. Each of the girls--Patria, Minerva and Maria Terese (Mate) Mirabal--speaks in her own voice, beginning in their girlhood in the 1940s; their surviving sister, Dede, frames the narrative with her own tale of suffering and dedication to their memory. To differentiate their personalities and the ways they came to acquire revolutionary fervor, Alvarez takes the risk of describing their early lives in leisurely detail, somewhat slowing the narrative momentum. In particular, the giddy, childish diary entries of Mate, the youngest, may seem irritatingly mundane at first, but in time Mate's heroism becomes the most moving of all, as the sisters endure the arrests of their husbands, their own imprisonment and the inexorable progress of Trujillo's revenge. Alvarez captures the terrorized atmosphere of a police state, in which people live under the sword of terrible fear and atrocities cannot be acknowledged. As the sisters' energetic fervor turns to anguish, Alvarez conveys their courage and their desperation, and the full import of their tragedy. 40,000 first printing; $40,000 ad/promo; reprint rights to NAL; 20-city author tour.
Copyright 1994 Reed Business Information, Inc. --This text refers to the Hardcover edition.

See all Editorial Reviews

Denne er utrolig bra!!!! Har lest den flere ganger

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 00:03   #14
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Denne er også knallbra:

Sitat:





");


Editorial Reviews
From Publishers Weekly
Fifteen tales vividly chronicle a Dominican family's exile in the Bronx, focusing on the four Garcia daughters' rebellion against their immigrant elders.
Copyright 1992 Reed Business Information, Inc.

From School Library Journal
YA-- This sensitive story of four sisters who must adjust to life in America after having to flee from the Dominican Republic is told through a series of episodes beginning in adulthood, when their lives have been shaped by U. S. mores, and moving backwards to their wealthy childhood on the island. Adapting to American life is difficult and causes embarrassment when friends meet their parents, anger as they are bullied and called "spics," and identity confusion following summer trips to the family compound in the Dominican Republic. These interconnected vignettes of family life, resilience, and love are skillfully intertwined and offer young adults a perspective on immigration and families as well as a look at America through Hispanic eyes. This unique coming-of-age tale is a feast of stories that will enchant and captivate readers.
- Pam Spencer, Thomas Jefferson Sci-Tech, Fairfax County, VA
Copyright 1991 Reed Business Information, Inc. --This text refers to the Hardcover edition.

Bra jeg fikk påminnelsen, nå så jeg at hun har skrevet flere bøker som jeg MÅ lese

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 00:19   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

God tur!!
Dette blir en spennende tur for dere!
Været er i alle fall bra på "disse trakter"

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 11:37   #16
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Å, så spennende! Vi var i Mexico med guttungen da han var 8-10 måneder, det var helt topp. Han var utilpass, sutrete og hadde jetlag i noen dager, etter det var det bare kos. (Litt diaré, men det må man jo regne med.)
Det vi opplevde da vi kom hjem var at han hadde blitt veldig sosial etter den turen. (Mannen min har også sju søsken med ektefeller, barn osv.) Han begynte i barnehagen da han var 11 måneder, og strålte som en sol da han kom dit og var omgitt av mennesker.. akkurat som i Mexico!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 11:45   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Det høres herlig ut – god tur!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 11:50   #18
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

God tur! Så spennende det blir, og ikke minst mange opplevelser!

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:16   #19
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Høres kjempe spennende ut! God tur og kos dere masse.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:17   #20
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå reiser vi snart

Høres deilig ut!
Ha en fin ferie, og oppdatering er påkrevd når dere kommer tilbake!!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no