Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Københavntips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-06, 22:22   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Københavntips?

Min utkårede og jeg skal unne oss en helg i København.

Hva har denne byen å friste med av kunst og kultur? Hvor er den beste shoppingen? Og hvor spiser man?

Vi har forresten med minstemann på 8 måneder. Ergo blir det litt begrensninger i forhold til laaange luksuriøse middager og hotte barer!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 10:17   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i København, men har hukommelse som er fraværende for tiden. Jeg bodde jo like utenfor København i nesten et år, og fikk jo med meg litt av det som skjer i byen, selv om jeg jobbet mer enn jeg koste meg. Men jeg vil anbefale deg denne siden: www.aok.dk aok står for Alt om København og er jo ganske passende, ikke sant?

God tur, er skikkelig misunnelig!

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 10:23   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis dere har lyst på skikkelige danske smørrebrød så anbefaler jeg Canalcafeen. Der er det nesten bare dansker og smørbrødene er helt fantastiske. MERK: dette er ikke stedet å gå hvis du teller kalorier.

De har barnestol og smører veldig barnevennlige brødskiver med leverpostei på forespørsel.

Jeg anbefaler at dere anskaffer boken "Gatelang - København". Den serien er utrolig praktisk når man drar på storbyferie.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 10:29   #4
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil anbefale Sticks'n'sushi i Istergaade. Deilig mat og god plass til vogner. Det er også mange gode designbutikker i samme gaten også.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 11:30   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Bruker ofte litt tid her inne før vi drar: http://www.mik.dk/

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 13:31   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også på tur! :misunnelig:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 17:28   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Gleder meg mer og mer!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:25   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Er dere glade i museer så anbefaler jeg Louisiana, det ligger litt utenfor byen, men er et flott museum. God tur

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:41   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye Carlsberg Glypotek, rett ved Tivoli. Et fantastisk flott museum, mye klassisk kunst og en flott atmosfære.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:47   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kom jeg på et sted jeg spiste for ikke så lenge siden. http://www.noerrebrobryghus.dk/ Det var kjempekoselig der, god mat og ikke minst godt øl.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 00:01   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du liker moderne kunst, anbefaler jeg Louisiana museum for moderne kunst på det sterkeste.

Museumet ligger i Humlebæk, og man kommer dit ved å ta toget fra København. Togturen er ca. 35 minutter.

Dette er et museum virkelig verdt et besøk: flott bygg i flotte omgivelser, og kunstsamlingen er førsteklasses. Anbefales!

God tur til København. :misunnelig:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 12:27   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i Køben og skal dit senere i høst.

Tivoli har et fantastisk historisk sus over seg syns jeg. Jeg liker å vandre der å bare ta inn stemningen.

Mye er nevnt her, men jeg vil anbefale en tur på nasjonalmuseet. Det er et helt fantastisk museum om man er interessert i historie, med blant annet autentiske utstillinger av prinsessealkover fra 1700-tallet etc. Vi tar et par etasjer der hver gang vi er i København - det er digert og man må ha timer på seg for å komme igjennom hele.

Bokserien som Tjorven nevner har vi også brukt - og den er veldig all-right.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 12:16   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis dere ikke har bestemt dere for hvor dere skal bo anbefaler jeg SAS-hotellet rett ved hovedbanegården.

Det er tegnet av arkitekten og designeren Arne Jacobsen. Det er nydelig, og to av hans mest berømte stoler; Egget og Svanen ble desgnet nettopp til dette hotellet.

Hotellet er pusset opp, men har fremdeles alle designelementene til Jacobsen. Rom 606 er bevart slik det ble bygget i 1960, og det er det mulig å ta en titt på (selv om man ikke bor der).

I tillegg er det sentral og med en helt fantastisk utsikt!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 12:22   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan også anbefale caféen Bang & Jensen på Istedsgade 130. De har super frokostbuffet, den er perfekt å hvile på etter litt shopping, og veldig gøy på kveldstid. (Det siste er kanskje ikke så aktuelt hvis dere har med minstemann) Vi må alltid dit når vi er i Køben.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 12:57   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal så vidt jeg vet bo på Skt. Petri, det sto ihvertfall i brosjyren at det er et stilrent funkishotell, osv osv. Musikk i mine ører.

Masse flotte tips her, begynner å glede meg masse!

(håper mannen snart har fått bestilt.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 00:02   #16
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Skulle endelig forlengst ha ligget i seng, men som gammel Københavnerfrue måtte jeg bare komme med nogle tips:

Det indre Østerbro (ved søerne) er bare enormt hyggeligt. Masse fine cafe-restauranter. Vi pleier å låne leiligheten til en venn der når vi er på sommerferie-visitt.

Husk den obligatoriske tur til Nyhavn ! Den lille havfrue er også OK (men ofte godt skjult av mange japanske turister), og turen dertil flott.

Hvis du tørr, så ta en tur til Christiania (fristaden, kjent for sine Pedersen-cykler, spesielle huse og hasjhandel. Vet ikke hvad som trekker deg mest )

Det Kongelige Teater er svært flott og har et verdenskjendt ballettselskap. Billetter kan bookes over internettet. Desværre ingen barnepass der.

Shopping: jeg pleier å handle på Magasin du Nord. Fint utvalg, alt på et sted. Jeg elsker deres køkkendims-avdeling ! Restauranten i toppen (som er self-service) har fantastisk utsikt og barneavdeling med svær TV-skærm og ammekrok.

Museer: Ny Carlsberg Glyptotek er gratis (eller var det ihvertfald) og veldig stemningsfull. Den har et fint frokostrestaurant i vinterhagen - men det er ofte fullt. Nationalmuseet har en stor, flott historisk samling og eget barnemuseum som er lille, men veldig artigt.

Håper dette hjelper, bare si ifra hvis du vil vite mere !

Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:37   #17
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Københavntips?

Vi elsker café Norden, spesielt til lunsj. Der kan du sitte i lange tider og nyte maten og det deilige miljøet.

Du bør gå innom Søstrene Grene og se på krimskramset der, jeg ender alltid opp med å kjøpe noe der, men merker det ikke spesielt på lommeboka.

Vi var på sex-museest der og det var mindre spennende enn forventet. Men muligens verdt en tur allikevel

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:56   #18
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Københavntips?

Kan sterkt anbefale Cafe Sorgenfri. Deilige danske smørrebrød. Mmmm.
Og et solid kakestykke på fantastiske La Glace. Mer Mmmmm.
Jeg og frua elsker å spille brettspill, så vi er alltid innom en spillbutikk som heter Games. Kjempebra utvalg av alle mulige spill.

Alt dette ligger forøvrig kjempesentralt, midt i Strøget.

Har du ikke vært i Christiania, bør du ta en tur. Ikke fordi det er så fantastisk mye å gjøre eller se der, men det er liksom obligatorisk pensum hvis du er i Køben. Det er en helt egen stemning der som du bør få med deg.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 09:00   #19
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Københavntips?

Vi har også tenkt oss en tur til København senere i høst.
I fjor tok vi litt av og bodde på D'Angleterre i 3 netter. Sukk. Svindyrt, men helt fantastisk. Nydelig spa i underetasjen.

Julemarkedet i Tivoli er stemningsfullt.
Dansk design er jo fine greier; By Malene Birger, Bruuns Bazaar osv.
Nørrebro-området, som er litt som Grünerløkka i Oslo.
Dansk "frokost" med hakkebøf og "en lille en".

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 09:21   #20
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Københavntips?

Åh, heldiggriser!

Mannen min tok meg med til København på 30årsdagen min. Spiste på en superrestaurant på selve dagen, ellers gikk helgen til shopping (Ja, vi spiste litt ellers også .). Det vil si, jeg shoppet, mens mannen hjalp meg å bære. Snakk om luksus!
Husker dessverre ikke navnet på steder, men ser jo at du har fått masse tips.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no