Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-18, 20:55   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Tolvåringen fikk avgjøre påskeferien i år, og turen går til London. Jeg synes det er pur horror med tanke på at jeg har med en villbasse av en 2,5-åring. Men jeg ofrer meg, tolvåringen har drømt om London i årevis.

Hvor bør vi bo med en liten knott? Jeg pleier å bo i Mayfair, det er kanskje egnet nå også? Ikke så busy sted? Jeg fant også et hotell med stort innendørs svømmebasseng i Southbanks (?), ved Themsen. Er det et skrekkelig sted å campe? Jeg orker ikke å være avhengig av tuben uansett hva vi skal, det er pes med vogn. Taxi utgår også.

Har dere ellers gode tips til hva jeg kan finne på som passer for et lite barn? Zoo og akvarium, er det bra? Andre ting?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 22:04   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Akvarium er nok topp for en på den alderen.

Jeg ville bodd i Mayfair området, sentralt og greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 22:17   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Du vil bo i Bloomsbury, like ved British Museum. Aller helst vil du bo like ved Coram´s Field, for den er barnevennlig og fin. Vi foretrekker alltid å bo i serviced apartments, fordi det er litt mindre stress når man reiser med barn (f.eks. en leilighet gjennom silverdoorapartments.com - vi liker SACO Holborn - Lamb´s Conduite). Alternativt to rom vegg i vegg på en av hotellene i nærheten.

Kjør masse dobbeltdekker busser! De er ypperlige for å se byen, går over alt, og det er plass til barnevogn! Rutene finner du på tfl.gov.uk.


Sist redigert av Gaia : 14-02-18 kl 22:25.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 22:26   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 22:39   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Flott inngjerdet lekeplass øverst oppe i hjørnet av hyde park / kensington palace. Var der lenge da vi hadde toåring. Ekorn også i parken rundt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 23:19   #6
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Jeg elsker Southbank, så om det hotellet du nevner ligger noenlunde fornuftig til ift. transport synes jeg det høres strålende ut. Superfint å rusle langs elva, og masse å se på for en liten knott.

London Transport Museum kan kanskje være gøy? Og det ligger jo i Covent Garden, som også er fint å rusle i (kan være i overkant folksomt i helgene).

Hvilken flyplass kommer dere til? Om dere kommer til Gatwick kan det være greit å unngå å ankomme sentrum via Victoria Station, det synes jeg er et helv... med små barn. Mye bedre å komme til Blackfriars eller St Pancras, selvsagt avhengig av hvor dere skal bo.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 23:36   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Fin inngjerdet lekeplass litt forbi London Eye, kult for små og for litt større også. London Eye er en liten time i ro, for da kommer ikke ungen andre steder enn rundt inne i poden.

Svømmebasseng er gull når man reiser med småttinger som har en god del energi.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 23:42   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Vi hadde med toåringen på naturhistorisk museum, busstur og Hamleys. Alt gikk fint. Men det var ikke den toåringen vi har nå - det var den forrige. Den vi har nå hadde egnet seg bedre i noe inngjerdet .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 01:42   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Det er en fantastisk lekeplass på Queen Elizabeth Olympic Park, og Diana Memorial Playground i Kensington Gardens. Der kan minsten løpe masse omkring i parken også, og den er så stor at man har fint oversikten. Sjekk også ut VisitLondon.com for tips i byen for småtasser. Akvariumet har jeg vært i for mange år siden, men husker jeg likte det godt. Det pleier jo å fenge liten og stor også.

Bærer du? Jeg ville absolutt vurdert bæremeis til minsten, rett og slett fordi barnet da kommer høyt opp og får med seg så mye mer enn i en vogn og vil i mange tilfeller da holde seg mer i ro. Langt enklere i folkemengder, og det er det jo så mye av i London.

Alternativt så vil jeg anbefale en sånn trille du kan klappe sammen med en hånd, som f.eks. BabyJogger City Mini. Den kan du ha barnet på armen og dra i stroppen på setet med den andre hånden og vips så bærer du den enkelt med deg opp og ned trapper/inn på bussen etc.

Og så har du helt, helt sikkert vurdert det, men hadde det vært mulig for villbassen å bli hjemme? Begge de store her har fått 12-årstur til storby (den ene til London faktisk), men det har vært uten søsken (vi har også en liten tass mye yngre enn de eldste). Vi vet alt om det å ikke ha barnevakt altså (vi lot den ene forelderen bli hjemme med de to andre), men noen ganger bare må man ta med alle, men hvis du har muligheten så hadde jeg nok heller dratt uten minsten. Faktisk også forkortet turen hvis det er et issue med tid og mulig barnevakt. Man får jo gjort langt mer på kortere tid når man ikke har med småtasser

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 12:37   #10
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Barnevogn/trille som ikke kan klappes sammen vil ofte bli nektet på buss.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 12:42   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.


Og så har du helt, helt sikkert vurdert det, men hadde det vært mulig for villbassen å bli hjemme?

Heh, my preferred solution. Det må bli med enten meg eller pappaen da, vi har ikke barnevakt. Men enn så lenge må arbeidshypotesen være familieferie.

Mange gode råd, tusen takk! Vi må nok ha med vogn, men jeg tror vi må legge planer ihht å ikke farte så mye rundt.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 12:55   #12
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Skal dere være to voksne, eller bare en? Liker småtten å sitte i vogn? En voksen - bæresjal, bæremeis el lign er ett must. Enkel, liten vogn. Vi dro to voksne med to større barn og en på ca 18 mdn som nektet å sitte i vogn, og da var kombo av bæring og sele det som fungerte. Vi kjøpte sele når vi kom til London, fant det ikke i Norge men ganske vanlig der tror jeg?

Utover det var det så mye å se på at ungen var greit underholdt. Jeg liker å bo nært Hyde Park (eller annen park for den saks skyld) da kan de springe litt av seg først på dagen.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 12:56   #13
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Forresten, små vogner gikk rett inn i drosjene, uten å ta ut ungen. ENkelt å komme seg rundt (men dyrere enn bane etc da).

Trafikksikkert - nuvel.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 13:08   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Ta med tolvåringen på en eller annen ting tilpasset han per dag (en voksen på hvert barn), og ellers kose dere på lekeplassen, kjøre buss og andre småbarnsvennlige ting? Vi gjorde det ofte slik før.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 17:29   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Vogn i london er helt passe. I tillegg hadde jeg armen i fatle pga albue ute av ledd rett før avreise. Det gikk greit altså. T-bane gikk greit det også faktisk for folk bare tok tak i vogna og vi ble med strømmen opp rulletrappa. Vi bodde rett ved hyde park. Anbefales. Tur i parken kombinert med afternoon tea ved kensington. Orangeriet eller noe het det. Tok mest buss. Jeg og mini var på lekeplass ved siden av london eye når junior og mannen var der. London er litt pes med såpass små barn, men vi hadde det fint altså.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-18, 08:12   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Barnevogn/trille som ikke kan klappes sammen vil ofte bli nektet på buss.

Det har jeg faktisk aldri opplevd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-18, 22:12   #17
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Kjøp Oystercards og kjør tuben.
Men, det er ikke alle tubestasjonene som er så tilgjengelige med vogn.
Se denne oversikten

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-18, 21:58   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Aldri i livet om jeg hadde BÅRET rundt på en toåring på storbyferie, ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-18, 00:23   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Hadde tatt med en god paraplytrille.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 13:57   #20
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oh no! Jeg skal til London med en toåring!

Støtter å ikke ta tuben, men bussen. Det går veldig fint med nevnte nettsted! Og du får sett så mye mer i samme slengen. Synes også Dianas memorial park var veldig fin og der kan du jo gå fra og utforske resten av Hyde Park. Har bodd i leilighet i South Kensington, og det var veldig bra!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no