Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Dannelse" i Oslo for ungdommer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-16, 10:47   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Dannelse" i Oslo for ungdommer

Vi bor ikke i Oslo, men vil at ungene skal ha et forhold til hovedstaden. De er noe kjent, men langt fra lommekjent. Det hender vi er i Oslo av ymse grunner, og nå når de er tenåringer, vil jeg gjerne ha tips om hva som er greit at de får med seg. Tidligere har vi vært på spørretime i Stortinget med relativt stor suksess. Er det andre ting jeg ikke har kommet på? De er litt lunkne til museer, men de er vant til å bli dratt med på alt mulig i utlandet, og det er som regel vellykket dersom jeg har lest meg opp på forhånd slik at entusiasmen min smitter.

De er 12 og 15.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 10:51   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Egentlig ville jeg si at den viktigste kunnskapen tenåringene trenger om Oslo er å være trygge på å komme seg rundt der selv. Finne T-banestasjoner og kjøpte billetter og kunne reise til ulike steder og vite hvor de ulike delene av sentrum er i forhold til hverandre. Slik at de ikke står helt lost den dagen de er der alene.

Her før sommeren lot jeg jentene (samme alder) reise alene til Oslo, ta flyet, finne flytoget og møte meg i sentrum. Det er i hvert fall en start på å være selvhjulpne der.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 10:54   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

En teatertur til Nationalteatret eller Det Norske Teater (som har alle forestillinger på nynorsk) syns jeg er en fin "dannelsestur". Eller en forestilling på Operaen.

Ellers er jeg enig med Blå: kjøpe billetter til kollektivsystemet, ta T-banen og orientere seg på egenhånd er viktig og nyttig kunnskap å ha med seg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 10:57   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Et lite sidespor, når en kjem til Oslo slik og skal ta t-bane en tur eller fire i løpet av en tur, korleis ordne ein billett då?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:00   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Last ned Ruter-appen til mobilen din, og kjøp billetter der. Skal du ta mer enn tre turer på et døgn lønnet det seg med 24-timersbillett, ellers bruker du bare enkeltbilletter. Barn under 16 kjører gratis med betalende voksen i helgene.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:00   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Veldig godt poeng, Blå! Å kunne navigere seg rundt via t-banekart og Ruter-app er viktig.

Ellers syns jeg Nobels fredssenter er fint for almenndannelse. Akkurat nå så har de en utstilling om selve prisen, det å være en varsler og hvor farlig det å motta fredprisen kan være. Gjerne med omvisning.

Operaen er verdt et besøk, også Nasjonalgalleriet. Der får man en grei innføring i norsk og europeisk kunsthistorie. Astrup Fearnley er virkelig gode på moderne kunst, og de har både en flott samling selv, og setter opp aktuelle utstillinger.

Rent historiemessig kan det være verdt å besøke ulike bydeler for å se hvordan byen har utviklet seg. Om man går nedover akerselva fra Nydalen får man hele industrialiseringen med seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:01   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Et lite sidespor, når en kjem til Oslo slik og skal ta t-bane en tur eller fire i løpet av en tur, korleis ordne ein billett då?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Last ned Ruter-appen til mobilen din, og kjøp billetter der. Skal du ta mer enn tre turer på et døgn lønnet det seg med 24-timersbillett, ellers bruker du bare enkeltbilletter. Barn under 16 kjører gratis med betalende voksen i helgene.

Jepp, og skal du kjøpe enkeltbilletter uten app, så gjør det på narvesen eller 7-11 på forhånd, det er billigere enn på bussen og trikken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:03   #8
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Et lite sidespor, når en kjem til Oslo slik og skal ta t-bane en tur eller fire i løpet av en tur, korleis ordne ein billett då?

Last ned Ruter billett-appen på telefonen.
Det er definitivt det enkleste.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:03   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Enig med Palmen at en teatertur er bra og jeg kan anbefale Romeo og Julie på Det norske teatret. Som jeg altså så med mine to jevngamle jenter.

Mine to har vært på Folkemuseet, Vikingskipmuseet, Slottet, Teknisk museum, Popsenteret på Grünerløkka, Slottet, Akershus festning, Nobelsenteret og Vigelandsparken. Jeg var overrasket selv over hvor fint Vikingskipmuseet var, det er noe med tilpasningen mellom bygget og utstillingene og ville nok prioritert det, Akershus og Nobelsenteret. Men her er jo folk ulike.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:14   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Operaen er verdt et besøk, også Nasjonalgalleriet. Der får man en grei innføring i norsk og europeisk kunsthistorie. Astrup Fearnley er virkelig gode på moderne kunst, og de har både en flott samling selv, og setter opp aktuelle utstillinger.

Enig, og jeg vil samtidig slenge på Kunstindustrimuseet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:18   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Ruter har en sånn "4000 holdeplasser"-greie ute nå, kanskje bruke det som utgangspunkt for en t-bane/trikke-ekspedisjon? Det er en fin måte å bli fortrolig med byen på, og lære den å kjenne "personlig".

Ellers anbefaler jeg faktisk en tur på slottet. På sommeren kan man komme inn der. Jeg har ikke vært der i forbindelse med det, men har hatt noen møter der inne, og ble overraskende overveldet.

Frognerparken syns jeg er en fin plass å bli fortrolig med (og å lære seg å kalle det Frognerparken og ikke Vigelandsparken (som den heter på kartet!!), for det er det altså bare innflyttere som sier. Ble jeg fortalt. )

En tur opp og ned langs Akerselva er også fint!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:19   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Der ser du Polyanna. Det tok noen år før jeg skjønte at Vigelandsparken og Frognerparken var det samme.

Og ja, absolutt anbefalt. Selv min lille musumsnekter likte den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:21   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Bra poeng fra Blå om å lære seg bydelene og kollektivtrafikk i Oslo. Det er stor sannsynlighet for at de skal dit alene etterhvert, enten på konserter eller som studenter, og da er det en fordel å "kunne byen" litt.

Området rundt Oslo Spektrum er aktuelt for min snart-fjortis, som snart skal på konsert der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:22   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Nu for tiden er det veldig lett å få med kids i alle aldre både i Frognerparken og Botanisk hage og generell byvandring. Har jeg hørt. :PGftw:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:24   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Dannelse i Oslo - det må vel være Homansbyen Charmeskole.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:27   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Tusen takk for mange tips!

Jeg har sikkert vært naiv, for selv om ungene har reist kollektivt i Oslo, så har jeg ikke tenkt at det er et must på deres alder... Vi bor 50 mil fra Oslo, og ungene reiser ikke kollektivt her engang. Jeg skjønner at det fungerer helt annerledes i Oslo, men er det et must nå i deres alder å gjøre det på egenhånd?

Hvis vi skal velge ett museum, hvilket velger vi da? Da tenker jeg mer i retning allmenndannelse enn personlig preferanse.

Frognerparken er allerede et stort ønske fra Pokemonspillende sønn.

Hvordan er det med regjeringskvartalet for tiden? Tre av fire i familien er opptatt av politikk.

Jeg må vurdere forestilinger, turene vi skal ta er på dagtid og i ukedager (høstferien, og det er snakk om dagsturer).

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:29   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

For meg er det å reise kollektivt et sted også en mulighet for å få en følelse av byen, hvordan den henger sammen, og smaker og lukter og føles, liksom. Ikke bare de enkelte elementene, men hele organismen, hvis du forstår?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:30   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Frognerparken syns jeg er en fin plass å bli fortrolig med (og å lære seg å kalle det Frognerparken og ikke Vigelandsparken (som den heter på kartet!!), for det er det altså bare innflyttere som sier. Ble jeg fortalt. )

Det er ikke slik at det ikke heter det ene, men det andre, men det er to ulike ting. Frognerparken er hele parken, inkludert Frogner Gård, Vigelandsparken og Frognerbadet. Vigelandsparken (eller Vigelandsanlegget) er den delen av parken som inneholder Vigelands verk (I all hovedsak midtstripa). Det er også han som har planlagt den arkitektoniske utformingen av den delen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:34   #19
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Jeg mener at å kunne reise kollektivt noenlunde selvstendig er viktig i den alderen. Det har noe med tryggheten å gjøre. Det er ingenting som får deg til å føle deg så dum som å ikke finne frem. Og om dere bor såpass nær Oslo så er det vel ikke lenge til de skal være der alene. Min 15 åring skal til Oslo med venninner nå i høst og selv om de skal bo hos noen slektninger så tenker jeg at det er et viktig poeng at de kan komme seg rundt på egenhånd.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:36   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan er det med regjeringskvartalet for tiden? Tre av fire i familien er opptatt av politikk.

Det er helt greit å gå gjennom/forbi - man kommer jo ikke inn i bygningene, men det gjorde man ikke før heller. I første etasje i Høyblokka ligger 22. juli-senteret, som det jo går an å vurdere et besøk i. Det står noen store plakater her og der som forklarer hva som foregår rent bygningsmessig.

I Akersgata, rett ved Høyblokka, er det noe som ser ut som et busstopp, men ikke fungerer som det (siden den delen av gaten er stengt), og hit har man flyttet Aftenpostens avisoppslag fra 22. juli 2011, som står bak knust glass. Det er også en forklarende tekst til "installasjonen".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no