Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-14, 16:28   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

For å komme inn i Tyrkia må ein ha pass som er gyldig minst seks månader etter heimreise. Mitt går ut om tre månader. Eg reiser om to dagar. Lokalt passkontor må sende inn passøknad, og det tar veker å få pass tilbake.

Eit nødpass er vel neppe gyldig i seks månader.

What to do?!?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 17:04   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Visum i Tyrkia kan du vel kjøpe på flyplassen? Det gikk i alle fall i september?
Ring tyrkiske ambassade .

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 17:52   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Nødpass er gyldig ganske lenge, forskjellen er at de bare gjelder for en reise. De lages manuellt, så de kan sikkert gjelde for mer enn 6 mnd hvis du spør. Du må levere det i passkontrollen når du lander i Norge.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:15   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Visum i Tyrkia kan du vel kjøpe på flyplassen? Det gikk i alle fall i september?
Ring tyrkiske ambassade .

Men det er jo ikke visum hun spør om?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:18   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Nødpass vil nok være tilstrekkelig.
Vi hadde tilsvarende situasjon ved reise til Thailand, endte med nødpass.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:14   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Du kan tydeligvis risikere og ikke få nødpass også. Vet ikke om noen har opplevd det å bli nektet det, men det står jo at de skulle bli mye strengere på dette. Får håpe det ordner seg for deg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:14   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nødpass vil nok være tilstrekkelig.
Vi hadde tilsvarende situasjon ved reise til Thailand, endte med nødpass.

Kryssar fingrane for at du har rett. Og at lokalt lensmannskontor kan ordne det. Politikontoret på Gardermoen kunne ikkje garantere at dei hadde kapasitet til å hjelpe meg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:22   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Jeg hadde en situasjon i fjor sommer da eksen nektet å signere på nytt pass til sønnen, og da fant jeg ut at passet ikke måtte være gyldig i seks mnd. Jeg skal se om jeg finner linken. Jeg snakket med passkontrollen på Gardermoen om det, som bekreftet at reglene Ving oppga var feil. Anbefaler deg å gjøre det samme.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:27   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Jeg snakket også med den tyrkiske ambassaden som heller ikke hadde hørt at pass måtte være gyldig i 6 mnd.

Nå endte jeg opp med pass som var gyldig i 1 år, så jeg fikk aldri testet ut dette i praksis.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:30   #10
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krise - pass til Tyrkia og gyldighet

Hm. Nå ser jeg informasjonen for tyrkia er endret på siden jeg sjekket i fjor.
https://www.politi.no/nord_trondelag...Tema_925.xhtml

Jeg ville ringt ambassaden og hørt.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no