Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-14, 19:35   #41
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Jeg tenker at jeg egentlig er veldig nysgjerrig på hvor helt nøyaktig det er Katta har denne hytta si. Andøya er flott, og er det fint vær så er det ekstra flott her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 19:39   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

JEG har ikke hytte og skal ikke ha hytte. Det er vel mer et hus enn en hytte sånn egentlig og det er svigers som eier den. Vi har nøkkel ja.

Stedet ligger sånn vis a vis andøya på kartet ser det ut som (rett over fjorden om man kan si det sånn). Jeg har aldri vært i det området, jeg har et svart hull på kartet mellom mo i rana og tromsø. Og mellom Tromsø og Alta igjen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 19:43   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Jeg har prikket noen av dere med noe som forhåpentligvis er en kartreferanse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 19:48   #44
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Nå er jeg ikke helt sikker på hvor hytta er, men hvis det er i omtrent det området jeg tror så har jeg jo en kjentmann i hus som kan tipse om steder å gå og ting å gjøre?
G elsker jo somrene nordpå, med masse tid i fjæra og på fisketurer og strandvandring. Og så er det noe helt spesielt med sommer og midnattsol syns jeg da, som ikke er nordfra.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 19:49   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Nå er jeg ikke helt sikker på hvor hytta er, men hvis det er i omtrent det området jeg tror så har jeg jo en kjentmann i hus som kan tipse om steder å gå og ting å gjøre?
G elsker jo somrene nordpå, med masse tid i fjæra og på fisketurer og strandvandring. Og så er det noe helt spesielt med sommer og midnattsol syns jeg da, som ikke er nordfra.

Gyda, jo, du vet hvor det er. Vi har sett på kart før og funnet ut at noen dere kjenner godt kan kaste stein dit mener jeg å huske. Over vannet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 20:00   #46
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

JEG har ikke hytte og skal ikke ha hytte. Det er vel mer et hus enn en hytte sånn egentlig og det er svigers som eier den. Vi har nøkkel ja.

Stedet ligger sånn vis a vis andøya på kartet ser det ut som (rett over fjorden om man kan si det sånn). Jeg har aldri vært i det området, jeg har et svart hull på kartet mellom mo i rana og tromsø. Og mellom Tromsø og Alta igjen.

Nå ble jeg nysgjerrig. Beskrivelsen kan stemme med et sted jeg har kjært. Der har min fars familie også landssted.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 00:30   #47
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Det er vel som ellers i landet, været varierer veldig. I 2012 hadde vi vel én dag med over 20 grader i løpet av sommeren. I fjor synes jeg vi hadde 25 grader fra 17. mai til 1. september. Det var i alle fall en fantastisk sommer i fjor.

Da temperaturen kom opp i 30 grader her i Harstad i slutten av mai i fjor da trodde jeg seriøst et øyeblikk at jeg drømte.

Ellers kan Nord-Norge sommerstid være enten himmel eller helv... alt etter hva værgudene vil, som over alt ellers. Midnattsola bør oppleves.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 01:49   #48
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Litt avhengig av hva du regner som over fjorden, så er du rett ved mitt hjertested også.

Uansett fantastisk natur!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 10:15   #49
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har aldri vært i det området, jeg har et svart hull på kartet mellom mo i rana og tromsø. Og mellom Tromsø og Alta igjen.

Syns det er på tide å tette igjen det hullet. Tre overnattinger på turen nordover så rekker dere å se dere litt rundt utenom E6 også.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 10:17   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Syns det er på tide å tette igjen det hullet. Tre overnattinger på turen nordover så rekker dere å se dere litt rundt utenom E6 også.

Eller de kan ta Hurtigruta. Det anbefales veldig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 10:46   #51
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Svinaktig dyrt med hurtigruta. Jeg betalte nettopp femtenhundre for en natt, en voksen og et barn, og det er vinterpris = lavere pris.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 10:49   #52
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Min neste ferie nordover(og vi var ikke langt nord)blir ikke før det er garantert femten grader og i hvert fall gløtt av himmel.

Fjorårets ferie hadde sju dager med regn og vind og temperaturer på 2-7 grader. Sju dager i ull og fleece er ikke sommerferie(jeg bruker det knapt i -15 her hjemme).

Og det er ikke mulig å se hvor flott der er i tåke, vind og blæst!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:14   #53
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Varmeste mnd i nord-norge er som regel august, så tidlig ferie her oppe er ofte bortkastet.

Jeg ville absolutt anbefalt august.

... Sånn bortsett fra at jeg også vil anbefale Festspillene i Nord-Norge som skjer siste hele uke i juni. Det er vel omtrent den eneste uka i året hvor det faktisk skjer noe i Harstad.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 23:17   #54
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg ville absolutt anbefalt august.

... Sånn bortsett fra at jeg også vil anbefale Festspillene i Nord-Norge som skjer siste hele uke i juni. Det er vel omtrent den eneste uka i året hvor det faktisk skjer noe i Harstad.

Samt den helga BAKgården arrangeres.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 23:23   #55
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er vel omtrent den eneste uka i året hvor det faktisk skjer noe i Harstad.

Nå kom jeg ihåg en fp'er som skulle til Harstad i jobbsammenheng og ba om tips her inne til å utvide med helga i Vågsfjordens perle. "Alle", til og med harstadfolk, ba henne dra til Tromsø i stedet. Så hun kom hit da, Harstad hadde hun sett i lunsjen under seminaret.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 23:26   #56
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vi har ellers hus like ved Sortland i Vesterålen, og det er et paradis på jord om sommeren.


Det har vi også. Jeg elsker å dra dit, og kjenner VELDIG på at vi ikke var der i fjor sommer (pga lang ferie til USA i fjor) og at det kanskje ikke blir noe av i år heller pga ankomsten av baby. Men vi får se. Kanskje vi hiver oss rundt å tar en tur nordover likevel.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 08:53   #57
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nå kom jeg ihåg en fp'er som skulle til Harstad i jobbsammenheng og ba om tips her inne til å utvide med helga i Vågsfjordens perle. "Alle", til og med harstadfolk, ba henne dra til Tromsø i stedet. Så hun kom hit da, Harstad hadde hun sett i lunsjen under seminaret.

Bare sånn at det er klart. Harstad ser mye penere ut enn Tromsø. Kaiområdet i Harstad i midnattsol er vidunderlig. Tromsø har ikke noe lignende. Og Tromsø er et vær"håll" om jeg ikke husker feil.

Men som by når ikke Harstad Tromsø opp til knærne engang.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 09:36   #58
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Jeg er ikke enig i at man enten hater eller elsker nord-norge om sommeren
Jeg har vært mye i Troms og Finnmark. Det er helt greit for en uke, og er man heldig med været, er det mye vakker natur. Og stygge byer/tettsteder
Uansett er du vel ikke absolutt hele ferien der? Kan vel kombineres med en uke eller to en varm plass?
Bare vær klar over at når folk som bor nordpå sier "strålende sommer og supervarmt -sikkert 30 grader", betyr det gjerne at temperaturen har krøpet over 15, og at du kanskje kan droppe jakka i solveggen

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 09:43   #59
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Bare vær klar over at når folk som bor nordpå sier "strålende sommer og supervarmt -sikkert 30 grader", betyr det gjerne at temperaturen har krøpet over 15, og at du kanskje kan droppe jakka i solveggen

Jeg har opplevd sommer med 30 grader i Nord-Norge, så det så!! Tilsvarende mengder mygg og klegg følger såklart med, men likevel.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 10:09   #60
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Regna med at noen ville være uenige!
Med mine venner og slekt er det i hvertfall sånn at de gjerne snakker om grader i solveggen, ikke offisielle temperaturer, og at terskelen for å kalle noe "varmt og pent" ligger betydelig lavere enn her sør-øst

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no