Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-14, 01:36   #21
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Sånn passe, eller helt fantastisk, alt etter som. Badetemperaturene er ikke mye å skryte av, men er du heldig med været er det lite som slår kysten i Nordland.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 10:11   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Det var ikke bare godvær i nord i fjor. Det var i alle fall grått og nedbør de 10 dagene vi var i Kvæfjord. Men jeg synes bare det er eksotisk med vær og regn.

Her hvor vi bor, midt i Nordland, var det en lang periode med veldig fint vær (altfor varmt for meg), og så var det en nokså lang periode med dårlig vær. Alt i alt en god sommer, for det var mer godvær enn dårlig vær.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:02   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Helt enig. Ferie er å gjøre noe annet. Ikke nødvendigvis noe varmt.

Og hvis det er kriteriet, så er det supert med sommerferie i Nord-Norge.

Jeg er bare ikke skrudd sammen på den måten. Kroppen min trenger skikkelig varme om sommeren

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:09   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Hvordan er Nord-Norge om sommeren - det er forøvrig på nivå med å spørre "hvordan er Europa om sommeren?". Nord-Norge er den lengste landsdelen, med de største variasjonene i terreng og klima. Spørs helt hvor du skal (generelt, jeg vet sånn noenlunde hvor Katta skal), det er store forskjeller mellom Majavatn og Pasvik.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:12   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Selvfølgelig. Nå er det akkurat den delen som omtales i HI jeg har mest kjennskap til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:28   #26
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Jeg har ikke vært lenger nord enn Lofoten, men det er fantastisk. Lyset, opplevelsen, fargene, alt.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:35   #27
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Jeg ville ha dratt uansett, naturen er nok fantastisk! Vi var i Lofoten i juli og var veldig uheldig med været. 9 grader, regn, overskyet og vind. Jeg trudde jeg skulle gå på veggen etter en uke, men det var verdt det. For naturen og omgivelsene var fantastiske!

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 11:56   #28
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg klarer ikke å gamble med ferien min på den måten. Jeg trenger godt vær når jeg er på ferie, hvis ikke så går jeg et tungt år i møte.

Det kan være aldeles supert, men jeg har også hatt skikkelig råtne sommere der. Og nå som ungene kan fly dit alene, så gjør de det. Jeg er ikke verdens beste svigerdatter, nei.

Som jeg skulle sagt det selv, bare bytt ut svigerdatter med datter. Heldigvis har foreldrene mine kjøpt seg hytte her på østlandet, så vi ser dem en god del likevel.

Det var iskaldt i Vesterålen de 19 somrene jeg bodde der (med noen få unntak), men i fjor var det veldig mye pent vær. I år har har vi faktisk planer om å feriere der en uke. Litt overmodig og nok påvirket av at været var bra i fjor. Vi håper på noen flotte fjellturer.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 12:26   #29
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det var iskaldt i Vesterålen de 19 somrene jeg bodde der (med noen få unntak), men i fjor var det veldig mye pent vær.

Så rart. Jeg tilbragte store deler av sommeren i Vesterålen gjennom alle årene på barneskolen (to arbeidende foreldre med kort ferie, ingen SFO, hjemmeværende bestemor i Vesterålen = sett barneskoleeleven på bussen når skoleferien starter), og jeg husker somrene som solfylte og fine. Ikke knallvarme, selvsagt, og noen regnværsdager husker jeg jo, men jevnt over husker jeg sol og fine dager tilbragt i hagen eller i fjæra rett nedfor huset - i og ute av vannet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 12:38   #30
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Så rart. Jeg tilbragte store deler av sommeren i Vesterålen gjennom alle årene på barneskolen (to arbeidende foreldre med kort ferie, ingen SFO, hjemmeværende bestemor i Vesterålen = sett barneskoleeleven på bussen når skoleferien starter), og jeg husker somrene som solfylte og fine. Ikke knallvarme, selvsagt, og noen regnværsdager husker jeg jo, men jevnt over husker jeg sol og fine dager tilbragt i hagen eller i fjæra rett nedfor huset - i og ute av vannet.

På 70-tallet var det nok noen fine somre, men de jeg husker mest av altså ungdomstiden min på slutten av 80-tallet var fine. På begynnelsen av 90-tallet var det igjen noen fine somre. Selv har jeg ikke opplevd sommervarme i Vesterålen siden i 1992.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 12:44   #31
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

1992?

Vi var i Lofoten i fjor, og gikk da flere dager i t-skjorte. Var kjempefint.

Var der i 2009 også, og da var det enda varmere.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 12:44   #32
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Men som de andre sier - garantier har man aldri.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 12:48   #33
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Jeg har feriert mye i Nordland. Det er helt, helt fantastisk. Strendene som er helt hvite av korall-sand, turkist, glassklart hav, naturen, midnattsola... Noen somre var det 30 grader i skyggen i flere uker, andre ganger var det 5 grader og regn og tåke. Da var det heldigvis fint å dra på fisketur i et fjellvann. Jeg savner å feriere i Nordland, men av praktiske grunner har jeg ikke tatt med barna ennå. Men det blir nok noe av snart. Kanskje man kan planlegge både en Nord-Norge-tur, og en tur til sydligere strøk?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 13:07   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Men Nordland - Harstad er i Troms.
Visste dere forresten at Senja er "det nye Lofoten"?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 13:13   #35
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.005
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Er det det altså -ea-? Det visste jeg ikke. Har vært alt for lite der.
Nå ferier ikke jeg i Lofoten heller da, men har nydelig utsikt til Lofotveggen fra stuevinduet hvor vi er.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 13:14   #36
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men Nordland - Harstad er i Troms.
Visste dere forresten at Senja er "det nye Lofoten"?

Hun nevner Andenes også - så hvis det er i området mellom de to stedene er det vel rimelig 50/50 om det er i Nordland eller Troms.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 13:33   #37
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

1992?

Vi var i Lofoten i fjor, og gikk da flere dager i t-skjorte. Var kjempefint.

Var der i 2009 også, og da var det enda varmere.

Jeg har ikke truffet på godvær siden 1992, men jeg skjønner at du har det.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men Nordland - Harstad er i Troms.
Visste dere forresten at Senja er "det nye Lofoten"?

Jeg trodde Vesterålen er det nye Lofoten. Til og med skreien har forflyttet seg dit.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 13:42   #38
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Andøya er i vesterålen, Harstad er i sør-troms. Veldig bra klima i harstad-området, det er langt frodigere der nede enn her i Tromsø, for eksempel. Andøya er en værutsatt øy hvor asfalten kan blåse av veien Personlig liker jeg Andøya kjempegodt, fasinerende landskap, historie, dyre og fugleliv - og mye vær! Har dere bil der, er Harstad ev veldig OK by å tilbringe noen dager i. Grottebadet er kjempepopulært, og Trondenes historiske senter må bare oppleves, kjempefint! Sommerstid går det forresten bilferge fra Andenes til Senja.
Varmeste mnd i nord-norge er som regel august, så tidlig ferie her oppe er ofte bortkastet.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 13:46   #39
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Oppvokst nordpå. Sommeren er gjerne kortere enn her på østlandet, men når det er fint er det fint. På helgelandskysten der jeg kommer fra, kan det være +25 og litt mer. Lengre nordover er det nok ikke like ofte så varmt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 18:08   #40
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg trodde Vesterålen er det nye Lofoten. Til og med skreien har forflyttet seg dit.

Det var før, det. Skreien er utafor Senja også - og har alltid vært. Men det er Lofoten som er blitt kjent, godt fulgt av Vesterålen. Nå driver turistene og oppdager Senja også.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no