Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-14, 21:55   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Vi har tilgang på hytte nordpå. Jeg er ikke så stø i geografi nord for Trondheim, så jeg kan liksom ikke helt si hva det området kalles. Men det er ikke kjempelangt fra Harstad (sikkert lengre enn jeg tror), Andøya ligger også ikke veldig langt fra der ser jeg. Nei, har aldri vært der til svigers sin store fortvilelse. Det sitter veldig langt inne for meg å reise en meter lenger nord. Jeg er litt for avhengig av sol og bor alt for langt nord som det er. Men. Blir jeg gal eller er det verdt å prøve?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:06   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Det er vel som resten av Norge om sommeren; enten helt fantastisk eller helt grusomt. Vesterålen er veldig fint, men det er jo ikke syden.

Selvfølgelig må du prøve. I det minste for å ikke lenger være så kunnskapsløs om en stor del av ditt eget hjemland.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:06   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Selvsagt må dere reise!
Skal sies at jeg både pakker for strålende sol og 5 grader når jeg pakker koffertene våre. Men nå er jeg vant med å feire nordpå (og bare nordpå) og befinner meg lenger sør enn deg. Så vet jeg ikke reiser for å få knall vær, men det finnes ikke skjønnere plass på jord.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:11   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Har vært i Harstad hver sommer de sju siste årene. Spesielt værsikkert er det ikke, men det er jo ikke akkurat sånn at vi sliter ut sommertøyet her i Trondheim heller, da. Og Nord-Norge er ganske artig, altså.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:19   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Erfaringen min etter oppvekst i Nordland og sju år som student i Trondheim er at somrene er relativt like når det gjelder fint vs. dårlig vær, men at snittemperaturen nok er litt lavere i Nord-Norge.

Vi har ellers hus like ved Sortland i Vesterålen, og det er et paradis på jord om sommeren.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:23   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Som Stompa sier: du har omtrent like stor sjanse til finvær som i Trondheim, men et par grader lavere temperatur er å forvente.

Finvær i Nord-Norge er fantastisk, men det er noe eget med dagslys om natten, også når det regner.

Jeg ville absolutt tilbragt en ferie nordpå når det er så lett tilgjengelig. Du har ikke mulighet til å helgardere med en uke eller to i Hellas etterpå da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:24   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Altså, Trondheim er ikke akkurat noe å satse på om sommeren. :hehe: Verdens fineste by, men jeg vil gjerne flytte den 100 mil lengre sør.

Men jo. Det måtte vært løsningen i såfall. Jeg er jo redd for å gå på veggen i ødemarka også. (Jeg har vært i nordnorge før altså, jeg har til og med jobbet der. Men det er jo så langt, langt og mer langt oppover der at jeg ikke er stø i geografi).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:26   #8
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Det er ikke å komme unna at det i snitt er dårligere vær. Men naturen er så fantastisk at det kan være verdt det og vel så det.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:38   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Det kommer an på hvor avhengig du er av fint vær. Ungene mine er på ferie i det området hvert år. Jeg er ikke det. Jeg klarer ikke å gamble med ferien min på den måten. Jeg trenger godt vær når jeg er på ferie, hvis ikke så går jeg et tungt år i møte.

Det kan være aldeles supert, men jeg har også hatt skikkelig råtne sommere der. Og nå som ungene kan fly dit alene, så gjør de det. Jeg er ikke verdens beste svigerdatter, nei.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:55   #10
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Du reiser ikke til Nord-Norge på grunn av været. Husk å ta med sommerhuva og sommervottan. Men du reiser. Fordi det er helt fantastisk vakkert, og ingenting slår lyst hele natta. Fordi det gir sjelebot å sitte rundt et kjøkkenbord med utsikt mot en blikk-klar fjord sola speiler seg i, og spise nykokt sei som nettopp svømte i den samme fjorden, klokka 12 om natta!

(Nå fikk jeg litt vondt i meg for at vi har planer om å droppe Nord-Norge til sommeren ... Revurdere ferieplaner, kanskje?)

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:57   #11
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Det er vel som ellers i landet, været varierer veldig. I 2012 hadde vi vel én dag med over 20 grader i løpet av sommeren. I fjor synes jeg vi hadde 25 grader fra 17. mai til 1. september. Det var i alle fall en fantastisk sommer i fjor.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 23:00   #12
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Det var i alle fall en fantastisk sommer i fjor.

Vi hadde det omtrent like varmt i Nord-Norge som i Syden i fjor sommer, ja. Mulig hjemlengselen min er litt farget av det. Men vi fikk brukt sommerhuvan og -vottan en dag.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 23:02   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Jeg er litt som tjorven, det hjelper liksom ikke at det er fint hvis man ikke får sol. Da sliter jeg veldig på ettervinteren. Men jeg skjønner det ikke kommer med solgaranti.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 23:08   #14
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Det er vel som ellers i landet, været varierer veldig. I 2012 hadde vi vel én dag med over 20 grader i løpet av sommeren. I fjor synes jeg vi hadde 25 grader fra 17. mai til 1. september. Det var i alle fall en fantastisk sommer i fjor.

Og gjett hvilket år vi valgte å dra på ferie til Nord-Norge? Fantastisk, men vått og kaldt!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 23:09   #15
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Vi hadde det omtrent like varmt i Nord-Norge som i Syden i fjor sommer, ja. Mulig hjemlengselen min er litt farget av det. Men vi fikk brukt sommerhuvan og -vottan en dag.

Hehe, ja, broren min var i Bulgaria i juni. De hadde mellom 20 og 25 grader der, vi hadde en uke på rad med 29 grader. Da var drittsommeren fra 2012 fort glemt, gitt.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 23:47   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Sånne tråder som dette tydeliggjør veldig for meg hvor forskjellige folk er. Jeg blir helt fortvilet ved tanken på temperaturer særlig over 20 grader, for ikke å snakke om sydenturer. Alt over 15 grader og oppholdsvær er herlig sommervær for meg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 23:54   #17
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Vi har bommet på været de siste 3 årene. Første året var vi bare en uke og det var knallvær hele sommeren bortsett fra den uka vi var der. Samme neste år når vi var 2 uker. I fjor var det ikke så ille, men vi bomma da også. Håper på litt mer sommer og sol i år.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 00:01   #18
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Du blir enten gal. Eller helfrelst. Alt etter hvilket vær du får. Det er som et lotteri. Men får du EN godværsdag, så er du frelst. Vesterålen er vakkert!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 00:42   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Selvfølgelig må du prøve. I det minste for å ikke lenger være så kunnskapsløs om en stor del av ditt eget hjemland.

Det er en god grunn å bli kjent i eget land, det synes jeg flere burde tenke på, og gjør noe med.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Sånne tråder som dette tydeliggjør veldig for meg hvor forskjellige folk er. Jeg blir helt fortvilet ved tanken på temperaturer særlig over 20 grader, for ikke å snakke om sydenturer. Alt over 15 grader og oppholdsvær er herlig sommervær for meg.

Helt enig. Ferie er å gjøre noe annet. Ikke nødvendigvis noe varmt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 01:27   #20
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Det var ikke bare godvær i nord i fjor. Det var i alle fall grått og nedbør de 10 dagene vi var i Kvæfjord. Men jeg synes bare det er eksotisk med vær og regn.


Jeg ble veldig nysgjerrig på hvor denne hytta ligger... Det er altså ikke på Andøya?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no