Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ny fordomstråd - landsdeler!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 12:24   #21
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Østfold Fylkeskommune betalte en gang mange hundre tusen for en konsulentrapport som konkluderte med at østfoldinger blir sett på som litt dumme.

Å betale så mye for noe sånt synes jeg bekreftet fordommen.

Helt fantastisk!

(Det bekrefter for øvrig også fordommer mot fylkeskommuner generelt.)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:26   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Vi hadde forresten en lang periode ledermøter på videokonferanse, med 4-5 bergensere på den ene siden, og jeg og en annen på den andre. Det var en liten forsinkelse på linjen, sånn at man ikke kunne komme til orde om det ikke var et sekund eller så pause i praten på den andre siden.

Jeg måtte sende meldinger til en i Bergen om at nå ville vi også snakke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:26   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det vet jeg ikke hva er en gang, så det hadde jeg sikkert ikke reagert på. Men det å bruke ordet for det kvinnelige kjønnsorganet for å si at det er lite fremgang i møtet.

Det er jo så fette kjedelig med laaaange møter, må du skjønne!



(Må legge til at jeg ALDRI ville ha sagt noe sånt, bare å skrive det på tull gir meg frysninger, og jeg kjenner ingen voksne som ville gjort det heller. Men det er helt vanlig ordbruk blant ungdommer her, dessverre (les: elevene mine), og sikkert blant mer voksne folk som har andre typer jobb enn det jeg har.)

Peis er forresten et typisk ord for det mannlige kjønnsorganet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:28   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Jeg har jobbet mye på sørlandet og det er en FRYD, altså! De er virkelig veldig, veldig hyggelige der nede! Men det kan ta tid å få ting gjort eller endret på, i en såpass lite konfliktorientert kultur. Men trivelig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:30   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er jo så fette kjedelig med laaaange møter, må du skjønne!

Ja! Jeg er sikker på at jeg så akkurat ut som en slik snerpete søring som de har fordommer mot i nord. Rett i ryggen, store øyne, og snurpet munn.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Peis er forresten et typisk ord for det mannlige kjønnsorganet.

Ah. Men det hørtes jo ikke så stygt ut som det det over. Det kan jeg ikke si en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:31   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.


Peis er forresten et typisk ord for det mannlige kjønnsorganet.

Koselig med peis.


Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:32   #27
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Har bodd i nord-Norge, Trøndelag og Østlandet. Jeg opplever at østlendingene vet mye mindre om resten av landet enn motsatt.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er jo så fette kjedelig med laaaange møter, må du skjønne!

Men folk flest nordpå ville jo ikke sagt dette. Enkeltpersoner uten oppdragelse og sosiale antenner kanskje, men slike finnes jo i alle landsdeler.
Men man er bedre til å banne nordpå enn i andre landsdeler.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:33   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Nordlendinger kan kanskje være vulgære, men jeg liker at de ofte er vittige og uhøytidelige, ler høyt, snakker rett frem og er litt "what you see is what you get".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:33   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Har bodd i nord-Norge, Trøndelag og Østlandet. Jeg opplever at østlendingene vet mye mindre om resten av landet enn motsatt.

Det tror jeg er veldig sant!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:35   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det tror jeg er veldig sant!

Ja, det tror jeg også. Vi er veldig østlandsentriske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:36   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har jobbet mye på sørlandet og det er en FRYD, altså! De er virkelig veldig, veldig hyggelige der nede! Men det kan ta tid å få ting gjort eller endret på, i en såpass lite konfliktorientert kultur. Men trivelig!



Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått høre at jeg ikke oppfører meg som en sørlending.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:36   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Og litt sånn "distrikt er distrikt", der Stavanger og Indre Finnmark er mer eller mindre det samme.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:37   #33
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Sørlendinger er milde og saktmodige. (Dere har vel hørt om han som malte stakittgjerdet sitt ut mot veien og hver gang han omtrent var ferdig kom bussen og kjørte i en søledam slik at hele gjerdet ble spylt ned. Sørlendingen vasket tålmodig og malte om igjen, men da det skjedde for fjerde gang ble han grepet av et rødglødende raseri og neste gang bussen kom forbi og spylte ned gjerdet stoppet han den, hoppet på og sa med lav og dirrende røst til bussjåføren: -E kan ikkje sei at lier det herre noe særlig!")
Hvis en sørlending virkelig er sur/irritert/sint gir det seg sjelden utslag i noe annet enn underfundig men bitende ironi.
Sørlendinger sier ofte det motsatte av det de mener og kan underdrive ekstremt, dette er svært forvirrende for badegjester og andre besøkende.
De hilser ved å si Jasså eller Javel.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:40   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.



Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått høre at jeg ikke oppfører meg som en sørlending.

Kontraster blir veldig vittig! Sørlendinger HØRES jo veldig milde ut, nesten uansett hva de sier, så når de da er tydelige, kanskje til og med sinte, så blir vi jo helt forskrekket!

En fyr jeg har vært litt borti i jobbesammenheng er en litt gammel nordtrønder med træg dialekt og et ganske traust utseende. Engelsken hans er veldig trønderengelsk og lite å skryte av. Førsteinntrykket er at han er en litt enkel og treg fyr. Og så er han superskarp, superdynamisk, superjovial, ekstremt dyktig og en fantastisk leder som får veldig imponerende high-tech-ting til å skje rundt seg. Og siden du etter 10 minutter skjønner hvor feil førsteinntrykket var så blir effekten når du forstår hva han er god for helt enorm!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:40   #35
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

(...) Sunnmøringene (Ålesunderne) elsker kjøpesentre, skjønner ikke et kvidder av hvorfor man skal ta vare på gamle hus eller kjøpe brukt, kan til enhver tid på døgnet, og på kort varsel diske opp med minst tre kaker, hvorav en er fersk (og samtidig beklage seg over at de ikke har mer å by på), de syns tett, sosialt samvær er supert, hele tiden!

Vantroen i svigerfamiliens fjes når vi pakker opp gamle, brukte skåler [1] på julaften!

Det med det tette, langtrukne sosiale samværet trodde jeg faktisk var spesielt for min svigerfamilie. Forsåvidt litt formildende at det gjelder alle sunnmøringer. (Bortsett fra Xian-mannen, som (om mulig) lider enda mer under det enn meg.)

En ting til: 27 varmegrader i stuen!

[1] F eks emaljerte Cathrineholm som min stefar jakter ned på eBay og Tradera og gir oss i presang.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:41   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er jo så fette kjedelig med laaaange møter, må du skjønne!

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men folk flest nordpå ville jo ikke sagt dette. Enkeltpersoner uten oppdragelse og sosiale antenner kanskje, men slike finnes jo i alle landsdeler.

Men vil ikke det også variere med sted? Eller kjenner jeg bare usedvanlig mange uoppdragne nordlendinger uten sosiale antenner (alle fra samme lille sted ute i havgapet)?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:42   #37
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nordlendinger kan kanskje være vulgære, men jeg liker at de ofte er vittige og uhøytidelige, ler høyt, snakker rett frem og er litt "what you see is what you get".

Det finnes en annen type nordlendinger også. De prater så lavt at de nesten hvisker, og de prater med en masse luft i stemmen både på inn- og utpust. De begynner gjerne en setning med å prate på innpust. En annen ting som kjennetegner denne typen nordlendinger er at de er i overkant dramatiske og ofte driver med kunst i en eller annen form.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:43   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Kari Bremnes?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:43   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Slik kan en meningsfull samtale mellom to sørlendinger fortone seg:
-"Javeeel"
-"Javeel"
-"Edde bare greit?"
-"Kankje klage"
-"javeel"
-"å drive du me for tia?"
-"nei"*pause* "ikke så møe i gronnen"
-"å du da? "
-" ikkje så møe"

Dette kan gjerne innlede en samtale hvor man etter hvert kommer fram til at den ene nettopp har levert doktoravhandling og den andre har startet opp en ny bedrift.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:43   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Guava!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no