Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-07, 19:30   #181
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg tolket deg dithen at de foreldrene som var ved bassenget var late foreldre som helst tenkte på sitt eget behov for sol og basseng. Å være passiv er ikke spesielt positivt i mine øyne. Passiv tolket jeg som å ikke delta i lek eller bare sitte stille uten å gidde å være spesielt opptatt av annet enn egne behov. Beklager hvis det var å overtolke.

Til slutt synes jeg nok at du beskriver din form for ferie som en bedre løsning, generelt. Det synes jeg kanskje var litt overmodig.

Ser at vi er enige om at man er forskjellige, og vi får kanskje konkludere med at jeg ikke finner deg i nabosolsenga på Mallorca til høsten

Jeg beskriver vår ferie som den ideelle for oss, men ser glatt at andre ikke ville valgt slik. Jeg tror svært mange her på forumet slett ikke kunne valgt samme typer ferie som oss. Vi er forskjellige og det er jo bra. Noen synes vi er vågale og gale når vi velger annet enn charter..

Dere finner meg nok ikke på Mallorca til høsten nei. Ikke for det.. Mallorca hadde sikkert vært fint det, men solsenga hadde jeg ikke tilbragt mange timene i.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:31   #182
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg liker alle typer ferier. :enkel:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:32   #183
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg er veldig glad når vi har anledning til å reise bort, dog kan jeg styre meg for enkelte ting som Bamseklubben.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:35   #184
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Pøh. Du elsker Bamseklubben. Du er bare dypt såra og vinbroten fordi DU ikke fikk være med da du var liten, så nå får ingen være med. Så det så!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:38   #185
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Fnis. Dessverre, Sitron. Jeg er bare så krampeaktig familievennlig og overskuddsmenneske at jeg bare må omgi meg med ungene døgnet på tamp. Innse det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:39   #186
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gådd. Du er uforberedelig. Jeg sender mine ned en tur.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:41   #187
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Vinbroten? Det høres ikke bra ut.

Det er jo litt artig å se hva de forskjellige synes er skummelt og vågalt, da. Jeg synes som nevnt folk er litt gærne om de drar på sykkeltur med toåring og baby langs Karakoram-veien i 4000 meters høyde og ustabile politiske forhold. Samtidig treffer jeg som Hattifnatten stadig folk som blir overveldet og sjokkert over absolutt alle feriene våre med barn, selv om det bare er snakk om tre skarve greske øyer på to uker. Folk er sannelig forskjellige, ja.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:41   #188
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gidder ikke rette.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:42   #189
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Gådd. Du er uforberedelig. Jeg sender mine ned en tur.

Det får bli til høsten. Det holder med tre unger i en kjellerleilighet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:43   #190
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Sitron

Gidder ikke rette.

Nei, det er da mye morsommere sånn det står? Ser levende for meg en vinbroten Berglijot sjangle rundt i Bamseklubben.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:43   #191
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Vinbroten er når man ikke blir servert vin i Bamseklubben. Triste greier.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:45   #192
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg har tastatur uten bokstaver.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:08   #193
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vinbroten? Det høres ikke bra ut.

Det er jo litt artig å se hva de forskjellige synes er skummelt og vågalt, da. Jeg synes som nevnt folk er litt gærne om de drar på sykkeltur med toåring og baby langs Karakoram-veien i 4000 meters høyde og ustabile politiske forhold.

En av vennene til mannen hadde ettåringen sin i en bærepose på sykkelstyret :bidrar:

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:29   #194
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Vi reiser ikke langt nå som ungene er små. Foreløpig velger vi å legge ferien, med krefter, penger og engasjement, i å besøke besteforeldrene i Nordland. Det er så sjelden ungene ser dem, og de savner hverandre så veldig gjennom året. Da blir de turene mye mere verdt enn ryggsekkturer og sydenferier rundt om i verden. Vi legger selvsagt opp til at de skal få oppleve mye, både mens vi reiser og når vi er på plass hos farmor og farfar, men de store utenlandssprellene, utenom lufteturer til Danmark og Sverige tar vi ikke ennå.

Senere kan det nok hende at besteforeldreferiene ikke gir opplevelser nok for ungene, og at de ønsker seg helt andre måter å bruke ferien på. Da er det sikkert mer aktuelt å dra på langturer og utenlandsreiser.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:00   #195
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Vi reiser ikke langt nå som ungene er små. Foreløpig velger vi å legge ferien, med krefter, penger og engasjement, i å besøke besteforeldrene i Nordland. Det er så sjelden ungene ser dem, og de savner hverandre så veldig gjennom året. Da blir de turene mye mere verdt enn ryggsekkturer og sydenferier rundt om i verden. Vi legger selvsagt opp til at de skal få oppleve mye, både mens vi reiser og når vi er på plass hos farmor og farfar, men de store utenlandssprellene, utenom lufteturer til Danmark og Sverige tar vi ikke ennå.

Senere kan det nok hende at besteforeldreferiene ikke gir opplevelser nok for ungene, og at de ønsker seg helt andre måter å bruke ferien på. Da er det sikkert mer aktuelt å dra på langturer og utenlandsreiser.

Men det blir jo en litt annen sak da. Det er ikke fordi dere vurderer det dit hen at barna er for små til at dere kan eller tør reise med dem, dere prioriterer heller samvær med besteforeldrene. Det synes jeg høres ut som en svært fornuftig vurdering.

For oss er det forresten nesten større utfordring med en fem timers biltur til svigers på Sunnmøre, enn med f.eks en fire timers flytur til Italia. På flyet kan jenta gå litt rundt i midtgangen, se på andre folk og røre seg litt mer, i bilen må hun sitte fastspent i setet, noe som gjør henne gal. Så når vi har valgt "langturer og utenlandsreiser" er det selvfølgelig fordi det er reisemål vi selv ønsker, men også fordi en biltur innenlands vil bli mye "lengre" enn en "langtur" til utlandet. Så jeg synes det dere gjør er mye større sprell enn de reisene vi har hatt til Sveits og Italia, i allefall hvis dere kjører bil fra Telemark til Nordland.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:50   #196
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vinbroten er når man ikke blir servert vin i Bamseklubben. Triste greier.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:58   #197
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg kommer til å reise vinbroten rundt i Italia med kulemagen min i sommer

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 15:25   #198
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg synes ferie for voksne og ferie for barn lar seg kombinere finfint.

Storbyferie trenger overhodet ikke være døll for barna- tvert imot. Storesøster her i huset elsker storbyferie, fordi den kan like godt tilrettelegges for små barn som chartertur til syden. Før vi reiser til en storby sjekker vi hva slags tilbud det finnes for barn. Og det er det som er så flott med storbyer: Det finnes alltid noe for barn der. De fleste store byer har dyrehager, eller dyreparker, for eksempel. Pluss store parker med lekeplasser. Vi tar også alltid en tur innom et museum. De fleste byer har naturhistoriske eller zoologiske museer, og vanligvis er det Dinosaurutstillinger i dem. Mange storbyer har i tillegg badeland. Osv osv osv. Og disse barnevennlige aktivitetene lar seg godt kombinere med det vi voksne har lyst å oppleve, vanligvis tar jo ikke en aktivitet hele dagen. Vi pleier å vise dattera vår alt vi kommer å oppleve allerede før vi reiser, f.eks. på nettet, sånn at alle kan forberede seg og glede seg på forhånd. Slår aldri feil.

Ellers er jeg enig med Tinetoff i alt hun skriver, inkludert det å ikke ville ha barn nr. 3 fordi det ville gjort reisingen nesten umulig her hjemme. (Ettersom jeg reiser mye alene med barna i tillegg til familiereiser).

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no