Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har hytte på fjellet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-13, 21:18   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Noen som har hytte på fjellet?

Vi vurderer å kjøpe hytte på fjellet sammen med mine foreldre! (Vi har ikke råd alene). Vi er ikke vant med hytte og ski med ønsker å gi barna muligheten! Tenker på hytte i nærheten av skitrekk, Sirdalen!

Det blir da 1,5-2timers kjøring. Det jeg lurer på er hvor ofte dere bruker hytta? Blir alt annet som feks selskap nedprioritert i helgene? Hvordan ser en normal helg ut for dere på hytta? Reiser dere opp når det ikke er snø også? Hva gjør dere da?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 21:23   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Vi har hatt tilgang til hytte i Sirdalen. Jeg synes området er gørrkjedelig annet enn på vinteren, må jeg innrømme... Men jeg er ikke typen til bading i iskaldt fjellvann og fotturer om sommeren.

Vi reiser mye på hytteturer til sørlandet (Lyngdal og Farsund), hele året. Om jeg måtte velge, så hadde det blitt sørlandet fremfor Sirdalen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 21:23   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Med den avstanden bør dere kunne bruke hytten mye. Mine foreldre har hytte på Hovden, 3 timers kjøring fra der de bor, og bruker den enormt mye, men så har de også muligheten til å være der en god stund av gangen (selvstendig næringsdrivende, halvveis pensjonist). De er der alle årstider, ofte også julaften.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 21:24   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.


Vi reiser mye på hytteturer til sørlandet (Lyngdal og Farsund), hele året. Om jeg måtte velge, så hadde det blitt sørlandet fremfor Sirdalen.

Enig med deg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 21:34   #5
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Vi har tilgang til hytte ved sjøen, da svigers har hytte der! Det er ca 3 timer unna og 2 ferjer så blir mest brukt i ferier og langhelger! :-)

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 21:53   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Min mor har hytte i Sirdalen og vi bruker den mye, spesielt om vinteren. Jeg liker meg også der om sommeren og høsten. Det er da fint å gå eller sykle tur. Bading i isvann er ikke noe for meg heller....

Det er veldig greit med hytte som er såpass nærme. Kan være enig i at det frister litt med hytte på Sørlandet til sommerbruk (sommerværet i Stavanger/Sandnes er ikke akkurat noe å skryte av...), men det er mye med 3 timer kjøring synes jeg.

Nå på vinteren så prøver vi å legge mest mulig til noen helger, slik at vi får benyttet hytta mest mulig. Dersom vi skal noe på fredagen, hender det at vi kjører opp lørdag morgen (det skulle vi ha gjort i dag, men LøveMannen er syk)

Typisk helg på hytta: Vi drar opp ganske sent (ca 18) på fredagen, da LilleVenn går på dans. Kommer opp, fyrer i ovnen og setter oss ned med et glass vin, spiser en sen middag og ser på tv

Lørdag går vi kanskje i trekket, da er det typisk langrenn på søndagen og så drar vi hjem etter middag.

Hytte i Sirdalen kan anbefales, vi liker oss veldig godt der

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 21:56   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.


Det blir da 1,5-2timers kjøring. Det jeg lurer på er hvor ofte dere bruker hytta? Blir alt annet som feks selskap nedprioritert i helgene? Hvordan ser en normal helg ut for dere på hytta? Reiser dere opp når det ikke er snø også? Hva gjør dere da?

Vi har samme kjøreavstand til hytta og bruker den så og si hver helg i skisesongen. Annet selskap blir da nedprioritert, vi prioriterer kun å bli hjemme om det er ting vi virkelig ikke kan eller vil gå glipp av. Det hender at vi har vennefamilier med oss, da ofte fra lørdag til søndag.

En normal hyttehelg for oss er pakking etter jobb, handling på veien og så er vi på hytta rundt kl. 19.00. Da lager vi noe raskt og godt (en pizza, nachos o.l), fyrer i peisen og senker skuldrene. I seng før midnatt og opp igjen i 9-10-tiden til frokost og sekkpakking før vi setter kursen mot slalåmbakken eller langrennsløypene.
Ettermiddagen tilbringes ofte med hyttenaboer, enten ute med bål eller med en kaffekopp innendørs.
Søndagen er det ski og enten spiser vi middag på hytta eller drar hjem til middagslaging hjemme. Vi er stort sett hjemme rundt kl. 18.00

Vi bruker hytta utenom skisesongen også, men da sjeldnere. I snitt annen hver eller tredje hver helg, tror jeg. Om sommeren er vi der ofte en uke eller to i strekk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:04   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det er veldig greit med hytte som er såpass nærme. Kan være enig i at det frister litt med hytte på Sørlandet til sommerbruk (sommerværet i Stavanger/Sandnes er ikke akkurat noe å skryte av...), men det er mye med 3 timer kjøring synes jeg.

Ikke at det er store forskjellen, men vi bruker rett i underkant av 2,5 time til Vanse, og ganske nøyaktig 2,5 time til Spind-området (i Farsund). Veien er kraftig utbedret flere steder, så nå er det stort sett bare behagelig kjøring ned. Helt uproblematisk, synes jeg. Sørover er strekket mellom Lyngdal og Kristiansand verst, så det er veldig greit å holde seg på "denne siden". Men nå utbedres jo veien der også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:13   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ikke at det er store forskjellen, men vi bruker rett i underkant av 2,5 time til Vanse, og ganske nøyaktig 2,5 time til Spind-området (i Farsund). Veien er kraftig utbedret flere steder, så nå er det stort sett bare behagelig kjøring ned. Helt uproblematisk, synes jeg. Sørover er strekket mellom Lyngdal og Kristiansand verst, så det er veldig greit å holde seg på "denne siden". Men nå utbedres jo veien der også.

Og rare meg synes strekket mellom Lyngdal og Kristiansand er best, for da er jeg nesten "hjemme". Strekningen før det liker jeg dårligst. Vi kjører nesten aldri ned for en helg, synes det er i lengste laget for det når jeg må være eneste sjåfør med ansvar for to barn. Men det gjør meg ingenting å kjøre veien ned alene en helg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:16   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Og rare meg synes strekket mellom Lyngdal og Kristiansand er best, for da er jeg nesten "hjemme". Strekningen før det liker jeg dårligst. Vi kjører nesten aldri ned for en helg, synes det er i lengste laget for det når jeg må være eneste sjåfør med ansvar for to barn. Men det gjør meg ingenting å kjøre veien ned alene en helg.

Uten barn i bilen kan jeg fint ta en dagstur.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:19   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Uten barn i bilen kan jeg fint ta en dagstur.

Mens det for meg ville vært noe av det siste jeg ville brukt en fridag til, med eller uten barn i bilen.

For helt klart betyr det noe hvor glad man er i å kjøre bil. Jeg synes jo det er gørr...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:21   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Mens det for meg ville vært noe av det siste jeg ville brukt en fridag til, med eller uten barn i bilen.

For helt klart betyr det noe hvor glad man er i å kjøre bil. Jeg synes jo det er gørr...

Ja, altså ikke for gøy, men det hender "vi" har glemt noe der nede. Som mobilen min. Eller å stenge av vannet. Og da går det fint å kjøre frem og tilbake samme dag.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:23   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, altså ikke for gøy, men det hender "vi" har glemt noe der nede. Som mobilen min. Eller å stenge av vannet. Og da går det fint å kjøre frem og tilbake samme dag.

Eller som i 'Åh, skulle PC sekken din og LilleVenn sin også vært med?' Da er det greit at det ikke er for langt å kjøre...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:24   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.


For helt klart betyr det noe hvor glad man er i å kjøre bil. Jeg synes jo det er gørr...

Ja, her i landet liker jeg det dårlig, å kjøre bil. I USA gjorde det meg ingenting, bare fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 23:13   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Vi har fjellhytte som vi bruker hele året. Mest om vinteren og sommeren, litt på høsten, lite på våren. Vi er langrennsfamilie og går mye på ski om vinteren og mye i fjellet om sommeren. Hytta brukes i snitt hver tredje helg, i romjula, vinterferien, påskeferien 3-4 uker om sommeren og i høstferien. Vi er på utenlandsturer utenom.

Vi har ca. 3 timer å kjøre på vinteren, 2,5 timer på sommeren. Vi drar rett etter jobb på fredager og returnerer søndag ettermiddag.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 23:22   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Vi har hytte på fjellet, men bruker den svært lite. Altfor lite egentlig, selv om vi elsker å være der. Den er 3 timer unna, og det er det som er problemet. Det er altfor langt for en helg, så drar vi må vi minst ha en dag ekstra - aller helst to. Jeg synes 1,5-2 timer er altfor langt også, hvis dere har tenkt å bruke den mye. Vi har store deler av familien 2 timer unna, men det blir også nedprioritert pga biltur faktisk.

Ideelt sett så ville vi hatt 20-50 min til hytte. Kunne kanskje strukket oss til 1 time, men det er hva vi er villige til å bruke i bil hvis vi skulle brukt hytten mye (dvs mye helgebruk). Å selge for å kjøpe noe nærmere for vår del er ikke aktuelt, da den er bygget på sted med stavn.

Jeg forstår at vi ligger langt under normalen ift bilkjøring, men sånn tenker vi altså Så siden du spør - nei, hadde ikke vurdert å kjøpe hytte så langt unna.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 23:26   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Mens vi synes 1,5-2 timer unna er akkurat passe og hadde aldri kjøpt hytte kun 20 minutter unna. Det er jo nesten hjemme og det ser vi ikke vitsen med.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 23:28   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Mens vi synes 1,5-2 timer unna er akkurat passe og hadde aldri kjøpt hytte kun 20 minutter unna. Det er jo nesten hjemme og det ser vi ikke vitsen med.

Helt enig. Det er jo det som er så deilig med hyttehelgene: å komme bort til et helt annet sted.

Jeg synes hvor man kjører er vel så viktig som kjørelengden. 2,5 time på dårlige, svingete, smale veier kan jeg ikke fordra.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 23:32   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Vi har hytte ved sjøen og bruker den lite. Dessverre. Det er mellom tre og fire timer å kjøre, og minst en ferjetur. Kommer an på veien, det er flere muligheter, men alle tar minst tre timer. For langt for en helg for oss.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 23:35   #20
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har hytte på fjellet?

Vi kjører til hytta på en time. På vinteren bruker vi hytta i snitt annenhver helg samt vinterferie og påskeferie. Vi drar hjemmefra i femtiden fredag ettermiddag, handler på veien og er framme ca 18.30. Da fyrer vi, spiser enkel middag og slapper av foran tv. Lørdager er som regel turdager - på ski på vinteren (langrenn) og til fots på vår, sommer og høst. Kanskje en joggetur eller besøk av naboer (vennefamilie på nabohytta). På søndag er vi også stort sett ute på en kortere tur før vi pakker og drar hjem før middag. Ettersom vi har så kort reisevei, så kan vi godt utsette avreise til lørdag hvis det passer best i forhold til andre planer (bursdager o.l) eller vi kan kjøre hjem tidlig søndag for å rekke håndballkamper/fotballkamper.

Etter påske har vi stort sett en pause fra hyttelivet fram til snøen er borte og det har tørket opp litt. Vi pleier å få til noen turer i mai/juni. Juli er forbeholdt sommerferie i utlandet (da kan myggen få ha hytta for seg selv!) men august-oktober inkl høstferie er flott hytte-tid.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no