Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-18, 18:35   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

I fjor vinter begynte jeg på en cardigan som viser seg å bli aaaalt for stor. Det er en relativt komplisert sak (for meg) med mye flettemønster, og jeg er så godt som ferdig med hele kroppen.

Skal jeg:
A) rekke opp og strikke den passende
Eller:
B) strikke den ferdig og gi den bort eller selge den. Evt. prøve å krympe den kontrollert.

Kan legge til at jeg er flinkere til å starte på prosjekter enn å gjøre dem ferdig. I tillegg hadde den en helt fryktelig komplisert økning som jeg virkelig kvier meg for å gjøre igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:00   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Du, dette lurer jeg også på. Jeg lurer på om det kan gå an å gjøre den mindre når den blir klippet opp og laget knappestolpe? Altså sy inn en del av klippekanten?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:11   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Strikke ferdig og selge.
Jeg har nettopp strikket ferdig en Marius-genser, som jeg så underveis at ble feil fasong til sønnen og for liten til mannen. Nå må jeg bare få fingen ut og lagt den ut for salg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:12   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Jeg kan nok gjøre den litt mindre, men den vil fremdeles være for bred over ryggen. Og på grunn av mønsteret kan jeg ikke sy den inn. Det er denne: https://www.ravelry.com/patterns/library/keystone

Jeg har igjen ca halve fletteborden nede, og ermene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:12   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Eller C) trøstespise så mye sjokolade at du passer i den likevel.

Hvis du har kommet så langt ville jeg bare strikket den ferdig, selv om det er synd at du selv ikke får glede av den.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:15   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:19   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Rekke opp eller strikke ferdig og selge.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:20   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Rekke opp eller strikke ferdig og selge.

Ja, du var jo til god hjelp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:26   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, du var jo til god hjelp.

Nei, egentlig ikke.

Hvor lyst har du på jakken selv?
Veldig lyst - så rekker du opp og strikker i riktig str.
Litt lei - strikk ferdig og selg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 19:43   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Ikke prøv på kontrollert krymping, i alle fall. Da kan du jo ende opp uten jakke.

Hva er viktigst for deg? Å få akkurat den jakka, eller ferdigstille en jakke?
Kan noen byttestrikke? At de strikker en lik jakke i mindre størrelse og så får de din? (Som seff er akkurat den størrelsen de vil ha)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 20:00   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Jeg kommer nok ikke strikke en til. Jeg har lyst på den, men ikke nok til å lide meg gjennom økerundene en gang til, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 20:57   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Jeg har gjort begge deler, altså både strikket ferdig og gitt vekk/solgt, og rukket opp og startet på nytt.

Når jeg har valgt å bare gjøre ferdig og få det bort, så har jeg vert lei hele prosjektet, samt innsett at jeg ikke har sååå lyst på den allikevel.

Når jeg har rukket opp så har det vært fordi at jeg vil ha plagget, og ikke gidder å strikke en til.

Så her må du nok bare kjenne på hva du vil og orker på tenker jeg. Alternativt får du noen til å strikke jakken til deg i din størrelse, for den var lekker da!!

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:02   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Den er kjempefin! Men den må liksom være formstrikket, den er ikke særlig pen så baggy som den er til meg nå. Også må jeg rett og slett bli flinkere til å strikke prøvelapper.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:05   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Re: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Hvor stor ble den, da? Og hvilken farge?

Et tips til en annen gang (og nedenfra-og-opp-prosjekter) er å begynne med det ene ermet og bruke det til prøvelapp. Da slipper du å strikke noe ekstra hvis du treffer på første forsøk, og slipper å rekke opp så veldig mye hvis du bommer.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:14   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Godt tips, Luftslottet! Jeg har ikke målt den skikkelig ennå, så er usikker på størrelsen. Men kanskje 44-ish? Jeg kan ta noen mål når jeg er ferdig med kroppen. Fargen er en slags gråblå, litt ulike farger. Omtrent som dette:


Denne er strikket fra toppen og ned da, så ermene er ikke strikket løst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 21:28   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Strikk ferdig og selg!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 22:19   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Strikk ferdig og selg!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 23:34   #18
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Strikk ferdig og selg. Av erfaring, så er det fort gjort at man rekker opp igjen og aldri fullfører arbeidet.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 00:51   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Jeg strikket bølgegenser nå i høst, og måtte rekke opp igjen bolen. Jeg la hele gensere for hat etter dette, og synes det var dødskjedelig å strikke alt en gang til. Det var like før jeg kastet den, og måtte hente frem massevis med viljestyrke for å gidde å fullføre.
Men den ble ferdig til slutt. Fin ble den også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 06:49   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedilemma: strikke ferdig eller rekke opp?

Jeg ville rekket opp og satset på inspirasjon til å strikke den igjen. Slitsomt å prøve å selge.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no