Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skihelg med utgangspunkt i Bergen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-16, 11:19   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skihelg med utgangspunkt i Bergen

Mannen og jeg satser på å få barnevakt en helg og reise bort for å gå på ski (langrenn). Vi kan reise fredag ettermiddag, så vi kan ha ca 3 timers reisevei (bil eller tog/buss) uten problemer. Vi vil gjerne bo på et hyggelig sted der noen lager mat til oss.

I den grad vi har reist for å gå på ski har det vært med jentene og vi har vært på Filefjell, Voss eller Kvamskogen.

Når vi tenker på noe med bare oss så tenker vi begge automatisk på Finse. Men er det noen som har et yndlingssted som vi burde prøve?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 11:29   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skihelg med utgangspunkt i Bergen

Nå er jo ikke jeg så himla kjent, men jeg tenkte også automatisk på Finse.

Jeg har tatt toget over fjellet flere ganger, og hver gang så tenkte jeg at jeg egentlig burde gå av på Finse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 12:18   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skihelg med utgangspunkt i Bergen

Jeg ville satset på toget til et sted der man kan skli rett inn på overnatting med servering langs Bergensbanen. Dessverre er jeg ikke så rutinert på vinterfjellet, men sjekk ut turistforeningen sine hjemmesider, eller ut.no (selv om jeg synes det kan være tungvindt å bruke).

Dersom man er medlem i turistforeningen så tar det ikke mange overnattinger på turistforeningens hytter før medlemsskapet er dekket. Ulempen er selvsagt at man blir litt hektet av å være medlem, fordelen er at man støtter godt friluftslivsarbeid for både liten og stor.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 12:20   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skihelg med utgangspunkt i Bergen

Hva med Kongevegen?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 17:22   #5
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skihelg med utgangspunkt i Bergen

Finse er jo helt fantastisk. Masse skimuligheter både om du ønsker mye oppover/nedover eller flatmark. Ulempen er at man er avhengig av tog og at været kan skifte veldig raskt.

Savner årene da vi hadde tilgang til hytte der oppe.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 17:31   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skihelg med utgangspunkt i Bergen

Eg veit ikkje kor de reiser frå, men myrkdalen nord for Voss er svært snøsikkert. Kvamskogen er ikkje så snøsikkert.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 18:29   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skihelg med utgangspunkt i Bergen

Takk. Vi står slalåm i Myrkdalen, men det er ganske uinteressant for langrenn så vidt jeg vet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no