Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket leiebilselskap, Alicante

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-16, 10:58   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvilket leiebilselskap, Alicante

Planene er endret så vi skal feriere langs kysten ved Alicante i år.
Sist vi var der i 2011 betalte vi 3500 for 2 uker.
Nå er prisen økt til rundt 5000,-

Når jeg søker opp leiebilfirmaer så kommer det jo mange forskjellige. Men når leiebilfirmaet har base på flyplassen så bør det vel være et seriøst og trygt selskap, vel?

Har skjønt at det er flere herinne som pleier å feriere langs den kysten. Hvilket selskap bruker dere når dere leier bil, og er dere fornøyd med det?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 11:09   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket leiebilselskap, Alicante

rentspain.com før vi fikk egen bil.

I høst solgte vi bilen og huset. For siste turen leide vi bil hos Goldcar. Skygg unna - vi måtte vente halvannen time i kø.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 11:30   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket leiebilselskap, Alicante

Nå leier jeg oftest i Italia. Synes Norwegians bilformidling er bra, det er flere som tilbyr Cartrawler. Gode priser, god oversikt over betingelsene og kunde vurderinger som jeg har inntrykk av stemmer godt.

Jeg bruker å velge bil med henting i terminal og drivstoffpolitikk full/full.

https://cars.cartrawler.com/norwegia...2532#/vehicles

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 11:46   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket leiebilselskap, Alicante

Centauro er bra. Drivstoffpolitikk full/full ja.
Google selskapet du vurderer å leie fra når du finner en bil. Mange har horrible anmeldelser. Det går ofte på at de tvinger en til å kjøpe en dyr forsikring som dekker egenandelen om det skulle skje noen kaskoskader. De trakk meg 20 000 kr på depositum sist sommer da jeg nektet å forsikre denne egenandelen på 1000 euro. Jeg fikk de tilbake etter turen, men har lest andre der det tar mange uker.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 11:53   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket leiebilselskap, Alicante

Ikke Goldcar - LNG kø og du måstort sett betre 3-4000 ekstra når du kommer dit. :btdt:
billig på nett, men ikke in rl.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 12:10   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket leiebilselskap, Alicante

Takk for tips.
Ja, jeg har brukt Norwegian sin nettside de 3 gangene vi har vært sydover og booket leilighet og fly og fikk en ikke så aller verst pris der nå så vurderer veldig å bruke de igjen altså. Det føles mest trygt å bestille igjennom der, på en måte. Også siden det har funket fint før.
Har ihvertfall ikke vært noe surr med at jeg har blitt trukket noe ekstra. Ikke har det vært noe problem med skader på bil heller og vi har fått helt nye biler.

Det høres egentlig lurest at det kan være lurt å holde seg til de.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 12:54   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket leiebilselskap, Alicante

Cartrawler, Norwegian tilbyr tilleggsforsikring med 0,- egenandel. Jeg ble spurt av Europcar sist om jeg hadde tilleggsforsikring. Hvis ja, så er det ikke flere spørsmål. Jeg ser det er 8000,- i dekning på reiseforsikring, men det kan fort være 2000 € i egenandel hos bilutleieselskapet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 21:48   #8
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket leiebilselskap, Alicante

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Centauro er bra. Drivstoffpolitikk full/full ja.
Google selskapet du vurderer å leie fra når du finner en bil. Mange har horrible anmeldelser. Det går ofte på at de tvinger en til å kjøpe en dyr forsikring som dekker egenandelen om det skulle skje noen kaskoskader. De trakk meg 20 000 kr på depositum sist sommer da jeg nektet å forsikre denne egenandelen på 1000 euro. Jeg fikk de tilbake etter turen, men har lest andre der det tar mange uker.

Dette selskapet har vi også brukt! Fungerte bra
PS: jeg oppdaget etter vi kom fra Spania at jeg kunne spart noen tusen hvis jeg hadde betalt leiebilen med kredittkortet fra Coop. De har en forsikring man kan tegne for 90 kr slik at man inngår en ganske stor sum hos leiebilselskapet. Husker ikke detaljene, men vet jeg kommer til å sjekke dette neste gang jeg skal ha leiebil.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 21:59   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket leiebilselskap, Alicante

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Centauro er bra. Drivstoffpolitikk full/full ja.
Google selskapet du vurderer å leie fra når du finner en bil. Mange har horrible anmeldelser. Det går ofte på at de tvinger en til å kjøpe en dyr forsikring som dekker egenandelen om det skulle skje noen kaskoskader. De trakk meg 20 000 kr på depositum sist sommer da jeg nektet å forsikre denne egenandelen på 1000 euro. Jeg fikk de tilbake etter turen, men har lest andre der det tar mange uker.

Vi har også brukt centauro mye (Malaga), men synes prisene der har steget ekstremt mye de siste årene. De siste turene har vi istedet brukt malagacar,com, etter å ha lest reviews på Tripadvisor. Har sålangt god erfaring med disse og, men bilene på centauro er nok litt finere/nyere (men så er prisen deretter).

Som andre her sier, sørg ihvertfall for å lese reviews. Det er mange useriøse leiebilselskap i Spania

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no