Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-14, 09:31   #61
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Regna med at noen ville være uenige!
Med mine venner og slekt er det i hvertfall sånn at de gjerne snakker om grader i solveggen, ikke offisielle temperaturer, og at terskelen for å kalle noe "varmt og pent" ligger betydelig lavere enn her sør-øst

Det gjør det, men samtidig så er det veldig fint når det er 15-20 grader og sol og man kan sitte i solveggen og nyte en god bok og høre på fuglekvitter og vite det at sola faktisk ikke blir borte i det hele tatt.

Vi er i nord en uke hver sommer og for meg er det ingenting som er bedre for å få ned blodtrykk og hvilepuls og lade batteriene. Det har sikkert mye med at jeg har en veldig fin svigerfamilie, sånn at det er null stress med å være der, men det har like mye med at det er et fint sted å være. Vi har hatt noen år hvor temperaturen ikke har vært all verdens og regntøyet har vært flittig brukt, men det jeg husker mest at vi har hatt er passe varmt nordnorsk sommervær, sol, unger som leker ute på plenen til svigers, fisketurer, tur til "byen" og kafétur med ungene, litt shopping og masse, masse avslapping.

Å stikke ut med båten i ni-ti-tiden på kvelden og fiske opp masse fisk og komme inn til kai etter midnatt og det fortsatt er lyst og fint er noe av det morsomste jeg vet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 09:36   #62
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Vi var 14 dager på telttur i Nordland og Lofoten for 10 år siden, mannen og jeg, og det var helt fantastisk. Verdens minste telt og jeg fant i tillegg ut at jeg var gravid 4 dager før vi dro .
Vi var heldige med været, mye fint vær og veldig lite nedbør. Likevel vil jeg vel ikke si at det var veldig varmt. Men en helt fantastisk tur, og vi har lyst til å ta med ungene oppover når bare minste blir litt eldre. Det er jo en stubb med bil, men fra Trondheim blir det en hel del kortere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 09:48   #63
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi var 14 dager på telttur i Nordland og Lofoten for 10 år siden, mannen og jeg, og det var helt fantastisk. Verdens minste telt og jeg fant i tillegg ut at jeg var gravid 4 dager før vi dro .
Vi var heldige med været, mye fint vær og veldig lite nedbør. Likevel vil jeg vel ikke si at det var veldig varmt. Men en helt fantastisk tur, og vi har lyst til å ta med ungene oppover når bare minste blir litt eldre. Det er jo en stubb med bil, men fra Trondheim blir det en hel del kortere.

Nuvel, det er 90 mil fra Trondheim til Harstad, nesten dobbelt så langt som Oslo - Trondheim, så fortsatt et stykke å kjøre. (Noe jeg merket da jeg skulle kjøre Oslo - Harstad en sommer, trodde i min naivitet at når jeg kom til Trondheim så var mye gjort. Not so much, nei. Men en fantastisk kjøretur, spesielt for meg som ikke hadde sett så mye av Nordland før.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins

Sist redigert av Adrienne : 11-03-14 kl 10:12.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 10:08   #64
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nuvel, det er 90 mil fra Trondheim til Harstad, nesten dobbelt så langt som Oslo - Trondheim, så fortsatt et stykke å kjøre. (Noe jeg merket da jeg skulle kjøre Oslo - Harstad en sommer, trodde i min naivitet at når jeg kom til Trondheim så var mye gjort. Not so much, nei. Men en fantastisk kjøretur, spesielt for meg som ikke hadde sett så mye av Nordland før.

Hehe, jada. Men da vi kjørte oppover kjørte vi til Grong første dagen. Nå er jo det noe lenger enn Trondheim, men jeg tenker likevel at man sparer en dags reise eller noe. Det monner jo litt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 14:36   #65
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?

Det er store klimaforskjeller alt ettersom hvor man befinner seg. Saltdalen, for eksempel, kan fort bli det varmeste stedet i hele landet, og hos svigers som bor i de dype dalene på innlandet her, er ikke 30 plussgrader om sommeren særlig uvanlig. Da er det verre med de ytre støkene hvor temperaturen kryper over 20 pluss kun en håndfull ganger på hele sommeren. Jeg bor i Tromsø, og er strålende fornøyd om det er 15 grader i skyggen og sol. Harstad ligger lunere til, og har frodigere vegetasjon og varmere somre enn Tromsø.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no