Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 12:13   #161
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For å sette litt på spissen. Ville du også satt en fem eller seksåring i vogn for å tilfredstille eget behov for trim på ferie?

Det går en grense et sted for de aller fleste selv om de kunne ha behov for litt av hvert.

Skal det være på den måten man vurderer? Ok, man da slal man ikke smøre mat til 3-åringen fordi man ikke gjør det til 5-åringen. 4-åringen må knyte lissene selv, fordi det bør en 6-åring klare. Det blir mer enn merkelig å resonnere på den måten. Både skivesmøring og lisseknyting skjer av og til når de er 3-4 år, samme med vognbruk. Fint å lære tidlig alt sammen, men ærlig talt, man må da kunne ta en avgjørelse ut fra situasjon, ikke bare alder.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:24   #162
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.446
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Spurte fordi jeg lurte Pøbelsara. Men liv og rore er alltid moro

Men, et lite spørsmål til dere som ikke bruker vogn etter to/tre årsalderen. Hva gjør dere om dere skal gå noen kilometer til butikken, barnet skal være med, klokken er 16.30 og du bare skal handle det du trenger til middag? Eller klokken er halv åtte, og det skal handles inn? Lar dere barna ta turen i eget tempo eller velger dere alternative transport måter som bil, buss, sykkel, eller annet?

Og hvorfor er det verre med vogn i ferier enn ellers? Feks om man bor et stykke unna mat, butikker, strand og restauranter. Er det da verre å bruke vogn enn andre transportmidler? Eller når man skal på tur? Feks synes jeg det er bedre at barna går i fjellet/marka enn at de skal gå til fjellet/marka og da få en kortere tur i naturen (selvom jeg godt kan gå dit og i marka/fjellet etterpå).

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:34   #163
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.526
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg har sagt det noen ganger nå, men kan gjerne gjenta det; For min del må jo gjerne folk bruke vogn, men jeg personlig syns det er unødvendig når barnet er 4 år og helt fint klarer å gå selv. Det er dessuten forskjell på å bruke vogn av og til og det å bruke vogn hele tiden.
Om jeg skulle på butikken for å kjøpe middag klokka 16.30 så hadde jeg enten gått, eller jeg hadde ringt faren min så hadde han kommet hit og sett etter ungene mens jeg lånte bilen og kjørte på butikken. Klokka 19.30 er 4åringen lagt så da er det rimelig uaktuelt for meg å dra på butikken. Det er jo ikke sånn at alle som syns 4åringer er for store til vogn alltid drar dem meg seg overalt de skal bare for å gi dem gåtrening.

Hos oss er det forøvrig slik at det er førsteklassingen som klager først når vi er ute og går, jeg håper de aller fleste hadde reagert dersom jeg hadde puttet han i en vogn. En eller annen gang må man slutte med vognbruk, og mine unger har sluttet rundt 3 år. Så jeg hadde rett og slett ikke kommet på å bruke vogn nå, selv om jeg har 3 vogner som står her og der.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:36   #164
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg tenker også sånn, til "vanlig".
Men synes det blir noe annet i sydenvarme, hvor tempratueren er mye høyere enn man er vant til
og så er man kanskje oppe mye senere enn normalt.
Tror ikke en 4-åring tar "skade " av å få hvile seg litt på en sydentur,
forskjell på det og de som blir bært og trillet på søndagsturer og til og fra barnhagen, bare fordi de ikke gidder.

Enig.

Vår greie er egentlig den at i toårsalderen har det kommet ett nytt søsken, så da overtar denne vogna. Jeg bærer en del i bæretøy også, så da havner Pluggen (og mellomsøster da Pluggen var baby) i vogna, men jeg tror at mot slutten av treårsalderen har vogna blitt permitert for godt, unntaket må være, som Guttemammis sier, at vi er et spesielt sted og skal langt/være ute senere enn vanlig. Vi tilpasser stort sett utifra behovene til de minste, men unntak skjer og da ser jeg ikke noe poeng i å være prinsipiell. Jeg tenker at det som kan gjøre ting litt enklere for oss, er bra (men ikke latskap, å trille såpass store unger rundt i vogn på jevnlig basis er ikke noe bra, de trenger og har godt av å gå).

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:42   #165
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Skal det være på den måten man vurderer? Ok, man da slal man ikke smøre mat til 3-åringen fordi man ikke gjør det til 5-åringen. 4-åringen må knyte lissene selv, fordi det bør en 6-åring klare. Det blir mer enn merkelig å resonnere på den måten. Både skivesmøring og lisseknyting skjer av og til når de er 3-4 år, samme med vognbruk. Fint å lære tidlig alt sammen, men ærlig talt, man må da kunne ta en avgjørelse ut fra situasjon, ikke bare alder.

Jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt å snakke om at det for de fleste finnes grenser for når man vil putte ungen sin i ei vogn. Smøre mat gjør jeg ikke alltid som voksen heller, men vogn sluttet jeg med da jeg var 2.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:55   #166
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg synes at det er merkelig at enkelte mener at det er mer stuerent at man som voksen ringer faren sin eller setter ungen fastspent i et bilsete enn å sette barnet i vogna.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:58   #167
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg synes at det er merkelig at enkelte mener at det er mer stuerent at man som voksen ringer faren sin eller setter ungen fastspent i et bilsete enn å sette barnet i vogna.

Ja, der stopper det litt opp for meg også. Vi har heller ikke alle en far å ringe til i denslags situasjoner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:59   #168
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg synes at det er merkelig at enkelte mener at det er mer stuerent at man som voksen ringer faren sin eller setter ungen fastspent i et bilsete enn å sette barnet i vogna.

Jeg synes det å ringe faren min er mer naturlig enn å sette trekløveret mitt i vogn ja.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:00   #169
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Faren min bor 90 mil unna så det er ikke så lett for ham å bidra med noe praktisk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:01   #170
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Voksne dama, liksom, og har ideer som gjør at hun må ringe pappaen sin. Fantastisk absurd med tanke på at treåringen ikke skal i vogn fordi den er stor nok til å gå mens den voksne må ha hjelp av pappa fordi treåringen ikke skal sitte i vogn. Haha!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:03   #171
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Hvilken voksen dame?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:06   #172
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvilken voksen dame?

Feks polarjenta som hadde svar som var bakgrunnen for min uttalelse.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:07   #173
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Storebror vises det jo ikke på at det "er noe". Men samtidig så noen ganger trenger han vogna. Nå teller jeg på knappene om det blir vogn eller ikke på han på 17 mai.

Når vi går turer (og det gjør vi gjerne flere ganger i uka, og da gjerne alt fra 1-3 km en vei sammen med ungene) så varierer det om vi har med vogn eller ikke. Som oftest er vogna med, da sitter lillesøster på 2 1/2 år i den litt, så er den mye tom, og siste kneika hjem, når Storebror sine bein ikke greier mer, så sitter han i den. Alternativet er at jeg skulle båret 25 kg. Og det går bare ikke.

Men jeg regner med at i løpet av vinteren så forsvinner Lillesøster sin vogn, da bikker hun 3 år. Nå sykler Storebror mer selv på ny sykkel, så da kan vi sykle endel med henne i sete. Storebror sin vogn er jeg redd vi må ha i mange år enda, for at vi skal komme oss rundt som familie på ting andre familier gjør.

I Spania bruker ingen av de vogn lenger. Lillesøster har sykkel med stang på som vi bruker til butikken, ellers så går de.
Til en sånn ferie som du snakker om så vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Hva med å reise uten, også kjøpe en billig en hvis behovet er det? Slike kjempeenkle koster ikke mange euro...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:40   #174
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt å snakke om at det for de fleste finnes grenser for når man vil putte ungen sin i ei vogn. Smøre mat gjør jeg ikke alltid som voksen heller, men vogn sluttet jeg med da jeg var 2.

Så da bør alle gjøre det? Herlighet. Jenta mi sluttet også med vogn da hun var 2, men om jeg hadde fått reaksjoner på at hun satt i vogn max 5 min om kveldene over en 14-dagersperiode på ferie, hadde jeg virkelig begynt å lure på vedkommende.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:44   #175
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Hva med sykkelsete og sykkelvogn da, er det like ille å transportere barn i?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:46   #176
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Så da bør alle gjøre det? Herlighet. Jenta mi sluttet også med vogn da hun var 2, men om jeg hadde fått reaksjoner på at hun satt i vogn max 5 min om kveldene over en 14-dagersperiode på ferie, hadde jeg virkelig begynt å lure på vedkommende.

Det var da svært.
Nei jeg har vel svart mange ganger at ikke alle bør gjøre det og at jeg ikke ser på hva andre gjør. Hvis det er noe jeg ikke legger meg opp i er det hva andre velger med tanke på vogn. Om du velger å kjøre ungene i vogn til de blir aldri så store så er det faktisk noe jeg ikke bryr meg så mye om. Når jeg derimot blir spurt, slik som i HI så svarer jeg ut i fra hvordan jeg tenker og hvordan vi praktiserer. Skal jeg trekke samme logikk som du gjør her så synes du vel veldig synd på meg som får så slitne barn siden de ikke har vogn. (Vi har kvittet oss med vognene for lenge siden og har fireåring nå). Jeg tror i grunnen ikke du synes veldig synd på dem.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:47   #177
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hva med sykkelsete og sykkelvogn da, er det like ille å transportere barn i?

Jeg slutter med sånt når ungene er i stand til å sykle i trafikken selv (sammen med oss) ja.
Det vil si at fireåringen (som selv ikke sykler) sitter i sete mens syvåringen ikke har sittet i sete på 2 år, men syklet selv.

Og jeg mener ikke at det er ILLE om noen sykler med åtteåringer i vogn heller altså. Det er deres sak.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:50   #178
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For å sette litt på spissen. Ville du også satt en fem eller seksåring i vogn for å tilfredstille eget behov for trim på ferie?

Det går en grense et sted for de aller fleste selv om de kunne ha behov for litt av hvert.

Jeg liker ikke å trimme...

Men jeg ville satt en seksåring som trassig bestemte seg for å ikke gå, i vogn hvis det var tilgjengelig ja. Sjansen for en så trassig seksåring er dog mindre enn med en fireåring, tror jeg. Jeg selv er selv så heldig at trassen er unnagjort lenge før tre år (og altså i naturlig vognalder), så jeg har sluppet å tenke på å ha med vogn av den grunn. Men ryggen min tåler ikke bæring av unger, så hvis jeg hadde den trassige typen ville jeg rett og slett vært nødt til å ha med noe å frakte dem i.

Noe helt annet er vel at jeg ikke hadde beveget meg så mange steder med en så gammle unge som fremdeles trasset, men noen ganger så må man jo. Og mitt behov for å skåne ryggen ville kommet foran ungens behov for "trim" ved å gå i de tilfellene.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:52   #179
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg slutter med sånt når ungene er i stand til å sykle i trafikken selv (sammen med oss) ja.
Det vil si at fireåringen (som selv ikke sykler) sitter i sete mens syvåringen ikke har sittet i sete på 2 år, men syklet selv.

Og jeg mener ikke at det er ILLE om noen sykler med åtteåringer i vogn heller altså. Det er deres sak.

Men hvis ungen ikke er gammel nok til å sykle selv, burde faktisk ingen av dere sykle, men gå, slik at også fireåringen, som blir plassert i et sete, får bruke kroppen og utforske.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:53   #180
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg synes det ser rart ut med 4-åringer i sykkelsete. Min 4-åring sykler selv og har gjort det siden hun var 3. Ikke at jeg legger meg opp i hva andre gjør, altså.



__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no