Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletrefest i januar - but why?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Ser du poenget med juletrefester i januar?
Jeg ser poenget og synes man er en historieløs grinch om man ikke gjør det. 12 13,95%
Jeg ser ikke poenget men synes det er koselig lell. 15 17,44%
Jeg ser ikke poenget og ville vært med på juletreofringfesten i stedet for. 55 63,95%
Vegansk alternativ. 4 4,65%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-19, 21:32   #61
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Omtrent som bursdagen til pappa, 4.januar (uten sammenligning for øvrig). Kommer like brått på hvert .

Sønnen min har bursdag i morgen, ja. Står midt oppe i baking av kanelsnurrer og laging av iskake nå og takker meg selv for at vi kun feirer med kjernefamilien i vår familie. Enda et selskap nå hadde jeg rett og slett ikke taklet!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 21:43   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Juletrefest i januar er nå i det minste faktisk i rett tid, vi var på juletrefest (hbelt uten nisse og og godteriposer, så det er ikke ekte juletrefest engang) på skolen før jul. Det er bare en eller annen historieløs person som kaller juleaslutning/julefest for 1-4 klasse for juletrefest. Juletrefest skjer nemlig i jula, men da etter god gammeldags at jula begynner juladten og varer uti janaur. Juletrefest er etter jul.

Jeg er jo av den gamle skolen som ikke kaster ut juletreet før nå til helga eller evt neste helg, og synes juletrefest i janaur er helt rett. Oppvokst med det også, men mine barn har ikke vært på juletrefest siden vi flyttet for 6 år siden, barnehagen til eldste hadde juletrefest i januar men vi har ikke hatt noen invitasjon til jueltrefest siden vi flyttet. Savner dem på et vis jeg. (til tross for at januar er heftig jobb tid.)

Men altså, juletrefester skal være i januar. Men er vel en mer eller mindre utdødd rase. Jeg hadde dog absolutt tatt med meg flokken om det var arrangert en. Men, du kan fint avstå og gå med hevet hode likevel. Selvsagt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 22:06   #63
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Har vokst opp med juletrefest i januar, men har bare deltatt på en eller to i voksen alder med egne barn. Ikke interessert, for å si det sånn.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 22:08   #64
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Sønnen min har bursdag i morgen, ja. Står midt oppe i baking av kanelsnurrer og laging av iskake nå og takker meg selv for at vi kun feirer med kjernefamilien i vår familie. Enda et selskap nå hadde jeg rett og slett ikke taklet!

Ja og så dette også. To bursdagsbarn i juleferien medfører minst tre feiringer, og det er ikke plass til mer fest etter kommende helg.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 22:41   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Bursdagabarn i jula her også, så det blir vel barneselskap på nyåret fremover. Hun er bare tre enda så hun har ikke venneselskap i år, det har vi begynt med når de var 4.

Jada, hun kan jo feire sin 6 års dag sammen med gutten borti veien som hun da går i klasse med, når han feirer 7 års dagen sin. Kanskje like greit vi ikke skal presse inn en juletrefest også den helga.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 22:52   #66
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Enig med Nenne i at juletrefest som barn var FANTASTISK og med Malama i at juletrefest er etter jul, og januar er riktig tid. Først skal treet vises, siden skal det spises.

Minner meg om denne teksten, som er ganske gammel og ganske kul:

Højt fra træets grønne top
Tekst: Peter Faber, 1848
Melodi: E. Horneman

Højt fra træets grønne top
stråler juleglansen,
spillemand, spil lystigt op,
nu begynder dansen.
Læg nu smukt din hånd i min,
ikke rør' ved den rosin!
Først skal træet vises,
siden skal det spises.

Se, børnlil, nu går det godt,
I forstår at trave,
lad den lille Sine blot
få sin julegave.
Løs kun selv det røde bånd!
Hvor du ryster på din hånd!
Når du strammer garnet,
kvæler du jo barnet.

Peter har den gren så kær,
hvorpå trommen hænger,
hver gang han den kommer nær,
vil han ikke længer.
Hvad du ønsker, skal du få,
når jeg blot kan stole på,
at du ej vil tromme,
før min sang er omme.

Anna hun har ingen ro,
før hun får sin pakke:
fire alen merino
til en vinterfrakke.
Barn, du bli'r mig alt for dyr,
men da du så propert syr,
sparer vi det atter
ikke sandt, min datter?

Denne fane, ny og god,
giver jeg til Henrik,
du er stærk, og du har mod,
du skal være fænrik.
Hvor han svinger fanen kækt!
Børn, I skylder ham respekt!
Vid, det er en ære
dannebrog at bære.

Træets allerbedste zir
skal min William have,
på det blanke guldpapir
må du gerne gnave.
Vær forsigtig og giv agt,
indenfor er noget lagt,
som du ej må kramme,
det er til din amme.

O, hvor den er blød og rar,
sikken dejlig hue,
den skal sikre bedstefa'r
imod frost og snue.
Lotte hun kan være stolt,
tænk jer, hun har garnet holdt;
det kan Hanne ikke,
hun kan bare strikke!

Børn, nu er jeg blevet træt,
og I får ej mere,
moder er i køkkenet,
nu skal hun traktere.
Derfor får hun denne pung,
løft engang, hvor den er tung!
Julen varer længe,
koster mange penge.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 21:49   #67
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.


På siden: Vi hadde en gang en diskusjon i FAU om det var innafor eller ikke med TORO-kake når man måtte ha med kake på skolen. I kid you not. Du kan jo gjette hvilken side av diskusjonen jeg var på.

Haha. Nå snøftet jeg nettopp (oppvarmet Fjordland) grøt ut av nesa. Jeg trodde sånne bare fantest på film.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 22:42   #68
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Jeg vokste opp med juletrefester etter jul, men har ikke opplevd det med egene barn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 23:08   #69
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Her er deg altså da snakk om barnehagen som arrangør, og de har DEFINITIVT også tatt festen på forskudd fra og med 1. desember.

Mener du at de har hatt flere fester der foreldrene er med, eller snakker du om vanlige juleforberedelser i desember? I den barnehagen jeg hadde unger i sist så var det foreldrene som arrangerte juletrefest, siden jeg har både mor og ansatt så planla jeg desember for ungene i barnehagen og jeg var på juletrefest. Som regel ble sistnevnte arrangert etter jul fordi desember er full av andre avslutninger både skole og fritidsaktiviteter. Jeg syns det er helt greit med juletrefest, men er glad jeg slipper flere. Så at det skulle være en på mandag, men det har jeg ikke informert ungene om

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 01:23   #70
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

For meg er det et godt bardomsminne med jutetrefester i januar. En fin avsluttning på ei jul som for et barn ble altfor kort. Og har hele veien sett poenget, for ingen hadde jo tid før jul, for da var det fullt opp hjemme.

Etter å ha fått egne barn, så er det vel kun noen få år med eldsta at vi var på juletrefest, da i regi av bestefarens jobb. Døde sakte men sikkert ut det også, dessverre.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 01:33   #71
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Barnehagen bør velge! Min barnehage har lysfest i januar, ute. Arrangert av FAU. Med islykter. Det kan de bare glemme å få til i dette vårlige været. (med mindre vi bruker fryserne).

Når det er sagt er jeg også vant med juletrefester fra barndommen i januar (Bergen) og både mannens og svigermors jobb hadde januartrefester i her i Trondheim da guttene var små. Glad jeg slipper nå!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 18:11   #72
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Synes tidspunktet er helt greit, men julen har jo dreid seg fra å starte 24.desember til å starte 1.søndag i advent, så det kan jo bli en laaaang feiring. Selv er jeg nok for gammel okke som til juletrefester.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Repeterer enda en gang jeg, at nå er det altså da noen som HAR startet med jul fra allerede 1. desember, som arrangerer juletrefest den 16. januar.

Imponerende stamnia på de folkene!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Haha. Nå snøftet jeg nettopp (oppvarmet Fjordland) grøt ut av nesa. Jeg trodde sånne bare fantest på film.

Er vel julegrøt du spiser! Ikke 20 dags jul enda

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-19, 11:14   #73
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Repeterer enda en gang jeg, at nå er det altså da noen som HAR startet med jul fra allerede 1. desember, som arrangerer juletrefest den 16. januar.

Den 16. januar er for seint! 20. dag jul må jula ryddes ut ellers blir det fattigdom i huset iåret som kommer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-19, 13:41   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

VI skal på juletrefest i dag.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-19, 16:35   #75
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Jeg husker at jeg var på flere juletrefester hvert år da jeg var barn. Kan ikke huske at jeg syntes det var spesielt stas, men sikkert helt greit. På den tiden var juletrefestene gjerne i midten av januar. Da startet vi gjerne julemarkeringa mye senere, og holdt på lenger på jula enn vi gjør i dag. Juletrefestene ble derfor en slags markering av at jula var slutt. Jeg husker at vi markerte "høsting" av juletreet før vi kastet det ut hjemme også. Vi puttet godteri i julekurvene og gikk rundt det og sang for siste gang før vi spiste søtsakene og treet ble kastet ut.

I dag er det uaktuelt å ha treet noe særlig lenger enn til 1. januar, og jeg føler meg skikkelig ferdig med jul på det tidspunktet. Juletrefester etter at jeg selv fikk barn har jeg syntes har vært et mareritt, men jeg tror for så vidt ungene synes det er ok.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 12:48   #76
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Juletrefesten her var ikke denne helga, den er neste. Jeg tenkte å forbigå hele i stillhet, men siden sjuåringen var i fyr og flamme, så der var det bare å melde på hele familien... Vi droppa klasseavslutningene deres i desember, så det er vel karma.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-19, 13:12   #77
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Karma er en bitch.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no