Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal vi snakke om Heimebane?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-18, 00:34   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi snakke om Heimebane?

Det hadde dere ikke ventet dere, at jeg starter en fotballserietråd?

Jeg syns faktisk den er veldig bra! gode skuespillerprestasjoner, og jeg kom faktisk ganske fort over trøndersken til Ane Dahl Torp.

Flere som følger med?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 00:39   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Her følger hele (fotballidiot)familien med, og vi koser oss.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 01:02   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Jeg sliter litt med lokale dialekter og en del ting som blir feil ellers. Som at de dro på sletta og spilte fotball, man ville aldri kallt et sted sletta her. Og rud er heller ikke vanlig i stedsnavn. Men det er jo litt moro å se lokale statister og steder man kjenner igjen. Og flire av en joggetur som foregår på steder flere mil fra hverandre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 01:05   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Ja, sikkert de samme greiene som jeg fikk litt fnatt av i "En natt". :humre.

I Ulsteinvik er jeg ikke like lokalkjent, akkurat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 01:29   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Mannen, 12 - åringen og jeg ser etter hennes ønske, men har ikke kommet lenger enn episode 1... ser mer etter påske.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 06:18   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Konnerud, Kirkerud, Rud, Reverud

:hjelpsom;

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 09:48   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Konnerud, Kirkerud, Rud, Reverud

:hjelpsom;

Men her i området heter det vik. Eller nes. Eller strand. Eller våg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 09:55   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Jeg synes også den er veldig bra! Både Ane Dahl Torp og John Carew gjør det veldig bra. Og siste episode var faktisk spennende, selv om hele episoden var en fotballkamp, men det skjedde jo så mye simultant, at det allikevel var spennende.

Var det ikke på lørdagsrevyen de intervjuet en "ekte" kvinnelig fotballtrener på internasjonalt nivå som også var trønder? Jeg hørte bare stemmen før jeg så innslaget, og da trodde jeg faktisk at det var Ane Dahl Torp som snakket og så tenkte jeg det var litt rart at hun snakket Heimebane-dialekta i et innslag på Dagsrevyen... Men så var det jo ikke henne. Hun må da ha lært dialekta av henne?


Sist redigert av LaBanga : 27-03-18 kl 11:53.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 10:09   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Jeg liker den veldig godt! Reagerer også litt på småfeil i dialekt og stedsnavn, men ikke nok til at det ødelegger. Jeg er ikke spesielt opptatt av fotball, men synes det er veldig godt laget rett og slett.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 10:09   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Jeg har bare sett første episode, men tenker å fortsette. Synes det er bra at det satses på norsk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 10:13   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Konnerud, Kirkerud, Rud, Reverud

:hjelpsom;

Hun mente nok at det ikke er vanlig på Vestlandet. Som Malama sier, der går det mer i nes og våg og vik og slikt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 11:33   #12
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Vi følger med og liker den godt. Borna er med som statistar, og eldstejenta er «pølsejenta» som serverte svinemår og vaffel i forrige episode, så vi må følge med om vi ser dei også då.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 11:37   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Jeg er jo relativt fotballinteressert og spesielt opptatt av (manglende) likestilling i norsk fotball. Så jeg følger spesielt godt med.

John Carew er langt bedre enn fryktet. Og jeg gjetter at Ane Dahl Torp får dialektkorreksjoner av faren sin.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 11:55   #14
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Arne Torp har visst ikke snakket med henne om det, men han er visst fornøyd, og det må jo bety at det ikke er så verst:
https://www.nrk.no/trondelag/sprakpa...ekt-1.13945695

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 12:37   #15
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Vi nikoser oss med serien hjemme hos oss, selv om jeg får kjeft av mannen når jeg avslører hvor ufattelig lite fotball jeg har sett...

Som utflytta Trondhjemmer er jeg faktisk imponert over Ane Dahl Torp og dialekta, selv om det knekker litt innimellom. Damen som fikk innslag på Dagsrevyen er ikke trener, men styreleder i RBK. Det er nok ikke dårlig det heller.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 12:49   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Mannen og yngste ser på den, jeg blir passiv seer fra sidelinja. (Jeg og eldste kunne ikke brydd oss mindre om fotball.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 12:59   #17
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Jeg prøvde en episode, men døde av dialekten hennes og klarte ikke å følge med videre.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 13:13   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Var det ikke på lørdagsrevyen de intervjuet en "ekte" kvinnelig fotballtrener på internasjonalt nivå som også var trønder? Jeg hørte bare stemmen før jeg så innslaget, og da trodde jeg faktisk at det var Ane Dahl Torp som snakket og så tenkte jeg det var litt rart at hun snakket Heimebane-dialekta i et innslag på Dagsrevyen... Men så var det jo ikke henne. Hun må da ha lært dialekta av henne?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Vi nikoser oss med serien hjemme hos oss, selv om jeg får kjeft av mannen når jeg avslører hvor ufattelig lite fotball jeg har sett...

Som utflytta Trondhjemmer er jeg faktisk imponert over Ane Dahl Torp og dialekta, selv om det knekker litt innimellom. Damen som fikk innslag på Dagsrevyen er ikke trener, men styreleder i RBK. Det er nok ikke dårlig det heller.

Tove Moe Dyrhaug (btw mor til skiløper Niklas Dyrhaug). Men hun er daglig leder, ikke styreleder (det er det Ivar Koteng som er).

Vi har jo også hatt kvinnelig generalsekretær i Norges Fotballforbund (selvsagt også hun fra Trondheim ).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-03-18 kl 13:36.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 13:22   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Mannen og yngste ser på den, jeg blir passiv seer fra sidelinja. (Jeg og eldste kunne ikke brydd oss mindre om fotball.)

Jeg bryr meg heller ikke om fotball, men serien handler jo egentlig ikke om det. Det er menneskelige relasjoner, maktspill, intriger og det å være kvinne i et mannsdominert miljø.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-18, 13:31   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi snakke om Heimebane?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tove Moe Dyrhaug (som btw også er mor til skiløper Niklas Dyrhaug). Men hun er daglig leder, ikke styreleder (det er det Ivar Koteng som er).

Vi har jo også hatt kvinnelig generalsekretær i Norges Fotballforbund (også fra Trondheim ).

Som sagt, jeg har fulgt latterlig lite med på fotball.

Sprang coopertesten på Lerkendal på vgs, første gang jeg var på kamp var for å være med mannen som heier på Brann. Det var jo interessant.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no