Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hvilken er din julekalenderfavoritt?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-14, 20:56   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken er din julekalenderfavoritt?

Jeg elsker Linus i svingen. Og hater Blåfjell.....

Hvilken er din favoritt?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 20:57   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Jul i Skomakergata. :eldgammel:

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 20:57   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Julekongen og Pakten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:06   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Jeg liker Julekongen. Og Linus i Svingen.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:28   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Jul i Svingen er favoritten her i huset. Røde og blå nisser i ulike varianter har aldri fenger så voldsomt, ei heller Skomakergata.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:46   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Jul i skomakergata. Og så husker jeg en svensk serie med noen smånisser som bodde i et hus. Den syntes jeg var veldig fin.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:47   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Skomakergata. Og så likte jeg Gjertrud.

http://www.cdn.tv2.no/multimedia/TV2...Gj_667238i.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:53   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Jul i svingen og Julekongen!

Blånisser og rødnisser fremstår som utdatert i denne runden og mine unger (eller, min eldste) ser ikke på fordi det blir for kjedelig.

Av barndommens kalendere likte jeg kanskje best "Vertshuset den gyldne hale" . Jeg likte Skomakergata også, men etter å ha sett den i voksen alder kan jeg nesten ikke forstå hvorfor. Bortsett fra at det var andre tider. Snakk om døll slow-tv .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:58   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg likte Skomakergata også, men etter å ha sett den i voksen alder kan jeg nesten ikke forstå hvorfor. Bortsett fra at det var andre tider. Snakk om døll slow-tv .

Ja, det er dølt, men det er t r a d i s j o n ! Juletradisjoner kan tillate seg det meste for meg .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:10   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ja, det er dølt, men det er t r a d i s j o n ! Juletradisjoner kan tillate seg det meste for meg .

Jeg kan være tilbøyelig til å være enig, men jeg makter ikke 24 episoder med Skomakergata i tradisjonens navn jeg nei. Men den som orker må gjerne slå seg løs .

Tanken på at voksne mennesker virkelig mener at NRK burde sende dette som julekalender i barne-tv-tid er iallefall ganske søkt for meg. Jeg tror ikke den hadde fenget mange av dagens barn.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:14   #11
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.544
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Jul i Svingen og synes også Teodors jul er veldig søt. Sistnevnte ligger hvertfall på Nrk sin tv-app på TVen, moro å titte litt innimellom.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:15   #12
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Jul i svingen er ganske enkelt genial. Imponerende blanding av humor, sosialrealisme og julestemning.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:18   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg kan være tilbøyelig til å være enig, men jeg makter ikke 24 episoder med Skomakergata i tradisjonens navn jeg nei. Men den som orker må gjerne slå seg løs .

Tanken på at voksne mennesker virkelig mener at NRK burde sende dette som julekalender i barne-tv-tid er iallefall ganske søkt for meg. Jeg tror ikke den hadde fenget mange av dagens barn.

Vi forsøkte (kjøpte den på DVD) for et par år siden, men vi kom ikke gjennom alle tror jeg.

Jul i Svingen og Julekongen elsker de.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:32   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Linus i Svingen er nok den jeg har likt best etter at jeg fikk barn.
Ellers var jeg fascinert over "Jul i Skomakergata" da jeg var barn, så "Vertshuset, den Gyldne Hale" og "The Julekalender".

Før jeg var 5 tror jeg at jeg så julekalender på svensk TV. Husker slettes ikke hva noen av de het, men mener å huske at det fenget.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 14-12-14 kl 22:37.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:35   #15
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er din julekalender - favoritt?

Skomakergata. Snodig nok er det favoritten til alle ungene også - og de har sett alle de andre også.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 23:07   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken er din julekalenderfavoritt?

Her i huset elsker vi rød og blå nisser og koser oss masse med Jul på Månetopen.

Jul i svingen og Julekongen var det ingen av mine som gadd å se på etter å ha sett første episode. Jeg har heller ikke brydd meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 23:49   #17
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken er din julekalenderfavoritt?

Jul i Svingen, Julekongen og Pakten er favoritter fra tidligere år. I år ser vi på Hedenhøsbarna finner opp julen, og ler godt av den. Tommel opp!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 00:23   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken er din julekalenderfavoritt?

Jul i Svingen!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 02:25   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken er din julekalenderfavoritt?

Skomakergata.
Jul i Svingen syns jeg ikke er noe, og ungene kan ikke fordra den.
De storkoser seg med rød- og blånisser, og spørhver eneste dag om vi ikke kan se en episode av "skomaker Andersen", til morens store glede. Theodors jul ser vi også en episode av hver dag, og jeg koser meg jeg også.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 07:37   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken er din julekalenderfavoritt?

Jul i Svingen. Jeg har hatet rød- og blånisser, men med små barn de siste atten årene har jeg trofast sett på.

(Har jeg virkelig hatt småbarn i atten år? Jøss, det føles ikke så lenge ut, men det er jo lenge.)

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no