Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til folk som aldri har sett serier ...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-19, 08:11   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Takk for tips!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 10:44   #62
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

En del lærere jeg kjenner likte Rita. Kanskje fordi hun gjør ting andre bare drømmer om å si klasserommet.

Jeg tror også krøniken og Vår tid er nå kan passe aldergruppen. Men det overrasker meg om de ikke alt har sett NRK-seriene linært. De ser vel på TV? Jeg tenkte kanskje det var stømmetjenestene som var ukjent for de?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 11:30   #63
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


En serie jeg ikke har sett selv, men som har blitt nominert til flere priser over tid, er britiske Teachers. Komedie-drama, en sjanger som kanskje har en bred appell? Hvis de er lærere, er det antakelig poenger som lærere kjenner igjen mer enn andre.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Teachers_(UK_TV_series)

Elsker teachers! Men man må like britisk humor av den litt mørkere typen. Jeg vil ikke tro den har så veldig bred appell.

Ser det ligger noen episoder på YouTube:


(Kilde: youtube.com)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 11:58   #64
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

The Wire.

Fortjener sitt rykte som tidenes beste serie. Kan tilsynelatende virke som en politi/skurk-serie, men handler egentlig om dysfunksjonelle institusjoner i samfunnet. Hver sesong tar for seg et nytt aspekt; skoleverket får også gjennomgå.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 13:36   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.


Jeg tror også krøniken og Vår tid er nå kan passe aldergruppen. Men det overrasker meg om de ikke alt har sett NRK-seriene linært. De ser vel på TV? Jeg tenkte kanskje det var stømmetjenestene som var ukjent for de?

Ja, det tror jeg. De fleste på jobb har nok sett Lykkeland, Broen, Nobel og sånne ting. Men de vil strømme. Mange sier de bruker sine voksne barns Netflixabonnement.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 13:39   #66
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Mamma, tidligere lærer og bruker av sine barns abonnement ser (og liker) Handmaids tale for tiden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-19, 13:40   #67
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier ...

Greyzone
Heimebane
Killergata
Lykkeland

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no