Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags laken trenger vi?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-18, 14:18   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Jeg er en av de som er skeptisk til sateng og elsker jersey - er det håp for meg også, å finne de perfekte, myke laknene? Jeg synes nemlig sateng blir for glatt, trenger litt motstand. Hilsen magesover-som-trekker-benet-opp-under-seg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 14:42   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Men 1000,- for et laken? De er verd pengene?

Ja, faktisk. Jeg var skeptisk selv, men det er virkelig himmelvid forskjell på satenglakenet vi har fra Kid og det fra Gant. Det finnes sikkert mange bedre enn Kid sitt som ikke koster like mye som det til Gant, men det ER virkelig et godt laken. Og det finnes relativt ofte på salg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 16:26   #23
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Jeg kjøpte nattsjasmin fra Ikea og elsker det!! Målene står til 180x200, men det var veldig romslig på min overmadrass.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 16:31   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Hiawata har også et nattsjasmin fra Ikea. Han liker det; jeg syns det er grusomt og klamt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 17:06   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men dette er ikke så verst.

Overmadrasslaken er jo akkurat det jeg trenger! Ante ikke at det fantes engang.
Men jeg trenger 120x200, finnes det?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 19:41   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Overmadrasslaken er jo akkurat det jeg trenger! Ante ikke at det fantes engang.
Men jeg trenger 120x200, finnes det?

Hm. Ser ikke ut som de hadde den størrelsen i den varianten? Men de har en for tykkere overmadrass.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 19:43   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Eventuelt madrass.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 20:13   #28
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det dette du mener, Tallulah?

http://no.gant.com/interi%C3%B8r-lak...-i-sateng/6336

Det lakenet ligger spikra på madrassen vår selv om jeg deler seng med en turner.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 20:13   #29
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Overmadrasslaken er jo akkurat det jeg trenger! Ante ikke at det fantes engang.
Men jeg trenger 120x200, finnes det?

Ja det finnes.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 20:18   #30
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg er en av de som er skeptisk til sateng og elsker jersey - er det håp for meg også, å finne de perfekte, myke laknene? Jeg synes nemlig sateng blir for glatt, trenger litt motstand. Hilsen magesover-som-trekker-benet-opp-under-seg

Juhu.
Kom til meg på jobben.
Jeg har det du trenger.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 20:20   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Juhu.
Kom til meg på jobben.
Jeg har det du trenger.

Kunne tenke meg det Det skal jeg jammen meg gjøre, men blir nok fort over sommeren Handlings og lunch!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 22:05   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, faktisk. Jeg var skeptisk selv, men det er virkelig himmelvid forskjell på satenglakenet vi har fra Kid og det fra Gant. Det finnes sikkert mange bedre enn Kid sitt som ikke koster like mye som det til Gant, men det ER virkelig et godt laken. Og det finnes relativt ofte på salg.

Det overbeviser meg. Jeg liker gode laken og har ikke funnet noe som holder i lengden. Hvor finner jeg disse på salg, det gjør prisen mer levelig? Jeg frekventerer normalt ingen butikker som selger Gant.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 22:27   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Vi har fra Jysk. De heter Kronborg eller noe i den duren. Holder i årevis.
Vi kjøpte nytt fra IKEA i fjor når vi kjøpte ny seng og det er da også helt fint. Funker for oss.

Enig i at de fra Kid er tynne. Blir ikke kjøpt flere derifra.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 22:42   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det overbeviser meg. Jeg liker gode laken og har ikke funnet noe som holder i lengden. Hvor finner jeg disse på salg, det gjør prisen mer levelig? Jeg frekventerer normalt ingen butikker som selger Gant.

Jeg har funnet i nettbutikker. Gjør et søk på gantlaken nå og da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-18, 23:20   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har funnet i nettbutikker. Gjør et søk på gantlaken nå og da.

The obvious. Tenkte ikke så langt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 10:31   #36
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kunne tenke meg det Det skal jeg jammen meg gjøre, men blir nok fort over sommeren Handlings og lunch!

Det blir bra.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 10:40   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

The obvious. Tenkte ikke så langt.

Jeg tror det var Safran som fant det på skikkelig bra tilbud på nett for et års tid siden?

Jeg får litt dårlig samvittighet for å promotere et så dyrt laken, og jeg er helt sikker på at det finnes mange minst like bra som er billigere. Mitt Gantlaken ble kjøpt i hurten og sturten fordi vi hadde bestilt ny seng som jeg syns ble penest uten et laken som hang nedover kantene. Jeg ante ikke at det fantes kun overmadrasslaken før jeg spurte om hvordan man redde opp en kontinentalseng pent her inne.

Stakk innom Fru Lyng, fikk dette anbefalt, og det er virkelig godt. Tettvevd akkurat passe glatt syns jeg. Ikke sånn "shiny-glatt", men mer "tykkvevd med bra tråd-bomulls-glatt".

Jeg har bare ett, i tillegg til det som ikke er så digg fra Kid, men er på jakt etter noe i like bra kvalitet som Gant sitt, men i økobomull.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 10:46   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Jeg visste heller ikke at det fantes noe spm het overmadrasslaken, altså ordet. Men samtlige laken vi har eller har hatt, har kun vært brukt på overmadrass. Hva mener du med «henger nedover sidene»? Vi tar lakenet på overmadrassen. Er det ikke sånn man gjør det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 10:51   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Refererer du til den tråden min om å re opp kontinentalseng?
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=184001

Jo, vi har lakenet på overmadrassen, men før jeg fikk kontinentalseng ante jeg ikke at det fantes laken som var ment til å bare ha rundt overmadrassen. På en seng i sengeramme stapper man jo lakenet ned mellom madrassen og ramma. Du kan lese alt om det i den tråden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 11:25   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags laken trenger vi?

Herlighet så t-skje dere må ha det da.
Når vi kjøpte ny seng i fjor så kjøpte vi eget laken som dekker over den tjukke madrassen under overmadrassen, som altså blir liggende på for hele tiden og er på for syns skyld og har eget laken på overmadrassen og er det lakenet som vi kaller laken og som blir byttet når vi skifter på sengetøyet. Ikeavare. Glatt og fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no