Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

"Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-12, 12:17   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

"Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Jeg har fått "nytt" spisebord av bestemoren min. Det er vel rundt 30-40 år gammelt, og nylig restaurert. Det står mye bedre i stil med resten av møblene mine, men stolene... De passer liksom ikke så godt. Stolene vi har er i grunnen et virrvarr av forskjellige stoler, og jeg vil ha noen som passer til bordet, og som likevel er gode å sitte på. Og som helst ikke koster for mye. Tips?

Jeg må også ha voksduk, eller duk i impregnert stoff. Bordet tåler ikke vann særlig godt, og barn søler... Hvor får jeg tak i fine duker? Som heller ikke trenger å koste det hvite ut av øyet... Ønsker meg marimekko voksduk, men de er ganske dyre...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg spisebord.JPG (90,5 KB, 166 visninger)
__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 13:02   #2
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Hva med en gjennomsiktig plastduk? Så kan du ha en liten brikke eller en duk under som aldri blir skitten, og ungene kan søle melk og juice uten at det går utover bordet.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 13:11   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Jeg synes de har endel fine voksduker hos Kid.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 13:14   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Hva med en gjennomsiktig plastduk? Så kan du ha en liten brikke eller en duk under som aldri blir skitten, og ungene kan søle melk og juice uten at det går utover bordet.

Jeg er ikke så stor fan av gjennomsiktige plastduker... Synes ikke det er så fint.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 13:29   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

De trestolene syns jeg var fine til, du kan jo evt. beise dem i en mer matchende farge?

Jeg har funnet fine voksduker på etsy, panduro, åhlens, kremmerhuset, kitch'n og liknende butikker. Nå har vi en fra stoff og stil, men den er i fryktelig dårlig kvalitet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 14:35   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Princess har fine, billige voksduker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 11:45   #7
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Ikea:



Rimelige stoler. Trekk som enkelt kan tas av og vaskes.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 11:50   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Jeg hadde kanskje landet på en av disse, fra Kartell, til det bordet.


Alternativt med armlene:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:43   #9
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Jysk, Princess, Sparkjøp og Stoff & Stil har fine og rimelige voksduker.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:49   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Utrolig flott spisebord, jeg elsker sånne. Drømmer om et slikt i hvitt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 18:16   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Jeg liker det mørkt. Jeg husker at jeg satt å spiste ved det bordet da jeg var liten, faktisk. Må bare få skaffet fin duk og stoler, så blir det så bra atte. Foreløpig har jeg et stretchlaken som ligger sammenrullet på en av de støgge stolene som vi legger på bordet når vi skal spise.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 18:19   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Jeg liker det også mørkt, men passer ikke inn her nå i den nye stua, må ha hvitt. Skal derfor kjøpe nytt spisebord og stoler, men har ikke funnet det jeg vil ha enda. Bestemor hadde et fantastisk bord, lignende ditt, men det gikk i arv til søskenbarna mine, buhu.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 23:02   #13
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: "Nytt" spisebord - hvilke stoler? Og hvilken voksduk?

Jeg synes Stoff og Stil har mange fine voksduker i forskjellige kvaliteter. Vi har en fra Kremmerhuset også, fin den, men håpløs å holde ren. Har funnet ut at voksduk med "stoffaktig" overflate egner seg dårlig her hos oss. Mye lettere å få ren en god, gammeldags, glatt voksduk.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no