Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-20, 14:37   #221
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Det tror jeg nok at de gjør, men likevel veldig vanskelig.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 14:38   #222
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Det er det jeg ikke har. Vennepar av x går først, men den siste aner jeg ikke. Gi tante og kusiner 2 plasser og la de velge, eller da totalt kutte de 2 kusinen og inngift tante. Sånn at bare "ekte" kommer.
Alt blir uansett feil.

Ja, det blir feil uansett, men folk vil forstå hvorfor det må bli sånn. Men det er jo kjipt å være en av de som må velges bort.

Det er ikke noe små unger som med fordel kan plasseres bort?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 14:53   #223
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.516
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Det er ikke noe små unger som med fordel kan plasseres bort?

Det er en god ide. De har ofte ikke så stor glede av en konfirmasjon uansett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 14:55   #224
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er ikke noe små unger som med fordel kan plasseres bort?

13-åringen min er yngst. Ingen av kusinene dems har barn og broderen har heller ikke.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 31-08-20 kl 15:21.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 15:10   #225
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.695
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi har jo måttet halvert gjestelista vår. Vi fjernet alle vennepar (8 voksne og 9 barn), samt partnere til de av søskenbarna som har det + søskenbarns barn. (dvs 2 voksne og 4 barn) Jeg tror ikke søskenbarnas partnere anser konfirmasjon som tidenes aktivitet - og det gjør i allefall ikke barna når de må sitte i ro og ikke mingle.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 15:22   #226
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi har skrapa bort alt sånt.
2 er enkle å fjerne, er den siste som er lei.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 19:05   #227
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Måtte lørdagen komme fort. Vi er såååå klar for å bare bli ferdig. Jeg skal ha meg en cava på kvelden og den skal jeg drikke med begge hender. Enten er jeg sliten på søndag eller så er jeg sykt fyllasyk

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 19:24   #228
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Kopierte fra den andre "dekke bord-tipsetråden" Dette burde vel ligget i denne tråden...

Bra tips å kjøpe blomster i litt god tid.
Jeg har små glassvaser og skal kjøpe buketter og sette sammen etpar-tre-fire stilker i hver vase. Får se hva jeg finner som passer til gutt. Det er mange blomsterbutikker å velge i her så er sikker på at det uansett er et utvalg.
Husker fra sist at jeg slet med å finne servietter og lys som var lik i fargen. Mulig det blir mørkeblå og servietter med litt mønster i blåtoner.

Holder på å finne bilder som skal scannes og settes sammen til bildevisning.
Skal passe på å finne bilder av alle som er gjester i selskapet. Det blir alltid litt morsomt å vise bilder som de aldri har sett og hvordan alle har forandret seg på de siste 15 årene.

Mannen holder på å sette sammen video av små snutter som skal vises etter at han har holdt talen. Han prater og jeg skriver talen. Jeg blir så sippete så jeg klarer ikke det.
Vi må jo dra ut selskapet litt med noen sanger. Jeg skal bruke de samme som vi hadde til eldstemann og gjør om litt her og der. Ingen husker de uansett. hehe.
Minsten er en skikkelig godtegnom så lurer på om vi skal lage små kremmerhus med litt smågodis i som skal ligge ved hver kuvert.
Driver å planlegger kakebordet. Skal lage krumkaker en kveld. Og skal lage marsipankake, oreokake og sjokoladekake, Stedatter lager ostekake.
Mulig jeg også lager snickerskake. Det skal vel holde til 20 personer.
Jeg har tatt fri torsdag og fredag så har tid til å lage.
Vi skal ha koldtbord. Vet at det er flott og fint og masse mat men lurer på å lage en pastasalat ved siden av.
Skal ta en tur til mamma og gå igjennom dukskuffen hennes. Må måle bord og sjekke at jeg har nok for vil ha linduker på langbordet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 19:52   #229
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Da har 2 andre enn de som var naturlig å trekke innbydelsen til, takka nei. Så da er vi under 20. Tror nok muligens vi blir enda 2 færre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 21:07   #230
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.535
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg har lest i avisa at vi får ha med 6 gjester i kirka. Jeg syns ærlig talt de kunne informert oss bedre en at vi må lese det i avisa.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 21:16   #231
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.695
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Da er dressen innkjøpt. Så får vi se om det blir fest.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 21:22   #232
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.516
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Måtte lørdagen komme fort. Vi er såååå klar for å bare bli ferdig. Jeg skal ha meg en cava på kvelden og den skal jeg drikke med begge hender. Enten er jeg sliten på søndag eller så er jeg sykt fyllasyk

Jeg drakk rødvin. Det var så deilig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 21:23   #233
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.516
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Da har 2 andre enn de som var naturlig å trekke innbydelsen til, takka nei. Så da er vi under 20. Tror nok muligens vi blir enda 2 færre.

Da ordner det seg jo.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 08:09   #234
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Da har 2 andre enn de som var naturlig å trekke innbydelsen til, takka nei. Så da er vi under 20. Tror nok muligens vi blir enda 2 færre.

Så bra. Håper dere får en fin dag.

Noterer rødvin på den allerede meter lange huskelista. :skål:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 12:26   #235
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har lest i avisa at vi får ha med 6 gjester i kirka. Jeg syns ærlig talt de kunne informert oss bedre en at vi må lese det i avisa.


Vi fikk akkurat beskjed om at konfirmant pluss 1 gjest er det som er tillatt på seremonien her. Vi skulle gjerne vært med begge foreldrene iallefall (opprinnelig 10 gjesteplasser). Men sånn er nå tidene, det blir en seremoni iallefall. (Må innrømme at jeg ble littegranne lei meg.)

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 12:33   #236
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Her venter jeg fortsatt på svar angående kirka. Bare konfirmantene eller utsatt. Skjønner ikke hva som tar sånn tid.
Fest tar vi uansett så sant ikke det blir mange frafall.

Bestilte servietter og lys for vi fant ikke noe da vi kikket på butikkene. Hentet pakken i dag så da skal eldste se om han godkjenner det.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 01-09-20 kl 12:40.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 14:26   #237
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Da blir det konfirmasjon. Men med bare konfirmantene i kirken. Og så streames den.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 14:27   #238
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.516
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Da blir det konfirmasjon. Men med bare konfirmantene i kirken. Og så streames den.

Det er bra det blir i alle fall!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 20:04   #239
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.839
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Vi fikk akkurat beskjed om at konfirmant pluss 1 gjest er det som er tillatt på seremonien her. Vi skulle gjerne vært med begge foreldrene iallefall (opprinnelig 10 gjesteplasser). Men sånn er nå tidene, det blir en seremoni iallefall. (Må innrømme at jeg ble littegranne lei meg.)

Vi har fått samme beskjed, konfirmanten og en gjest i seremonien. Hvem skal vi velge? Jeg tenker først en av oss foreldre. Nå lurer jeg litt på om det må bli bestefar, jeg tror han ville satt stor pris på det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 20:16   #240
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Hvis enda flere melder avbud så ønsker konfirmanten å utsette. Vet ikke helt hva vi gjør.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no