Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 14:24   #101
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mannen er overbevist og i gang med å pønske ut et system for å generere handleliste enklest mulig med minst mulig håndskreven innsats.

Ah, det minner meg om kjøleskapsdatabasen som jeg og en kompis holdt på med. (Skulle være på pda som kunne henge på kjøleskapet, der man hele tiden førte inn og ut det som gikk inn/ut fra kjøleskapet, og som man kunne kontakte via nettet og med utgangspunkt i den skrive handleliste og hva har du.)

Det er bare å lage en database, liste alle ingredieser og lage relasjoner slik at når du haker av hva som skal være ukens middager, så genereres en handleliste ut fra ingrediensene.
:har kveldsjobben klar:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 14:25   #102
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Hah! Det var det jeg sa for litt siden at Glitter hadde noe slikt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 14:26   #103
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mannen er overbevist og i gang med å pønske ut et system for å generere handleliste enklest mulig med minst mulig håndskreven innsats.

Veronal, kan du ikke få ham til å perfeksjonere den elektroniske versjonen, med et uttrekk fra Excel eller noe? For eksempel sånn at når man har bestemt menyen er det lett å legge inn nummeret på retten i excel og så genereres en sortert handleliste?


Glitter, hvor ble det av bildet av din boks, tro?


Sist redigert av Balanse : 04-09-08 kl 16:05. Årsak: Bildet jeg ville ha med ble gigantisk
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 15:45   #104
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Intet mindre enn genialt! Dette må jeg da kunne få til nå som jeg er i permisjon. (Det var vel egentlig tanken med de 328 bildene av storesøster fra 0-3 år, som er printet ut, men ikke kommet i album ennå også )

Og Binders er tingen, leliane?

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 15:48   #105
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Jeg tenker at jeg i løpet av permisjonstiden skal ha innarbeidet en haug nye oppskrifter i kostholdet vårt slik at det ikke blir pes å ha varierte middager også når jeg begynner i jobb igjen (men det er leeeeeeeeeeeeenge til ).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 16:27   #106
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Kan jeg bare få din? røver seg..:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 16:41   #107
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Kan jeg bare få din? røver seg..:


Jeg har imidlertid vært inne på tanken at jeg må ta kopi og legge i en bankboks når den blir mer innholdsrik. Her kommer jo både oppskrifter arvet i generasjoner, bedriftshemmeligheter og egne gullfunn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 09:16   #108
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ah, det minner meg om kjøleskapsdatabasen som jeg og en kompis holdt på med. (Skulle være på pda som kunne henge på kjøleskapet, der man hele tiden førte inn og ut det som gikk inn/ut fra kjøleskapet, og som man kunne kontakte via nettet og med utgangspunkt i den skrive handleliste og hva har du.)

Og dette minner meg om for utallige år siden da ryktene om at det var noe som het datamaskin som man kunne ha i sitt eget hjem begynte å sive ut over bygdene der jeg vokste opp. Foreldrene mine mente at den eneste nytten man kunne ha av en sånn innretning, var å holde oversikt over maten i fryserne. For en familie med tre (!) digre frysere og en haug med sultne barn, var dette en forlokkende idé, men de var enige om at det ville være en litt for stor jobb å få registrert all maten som allerede lå i fryserne, så det ble ingen "hjemmecomputer" på oss.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:28   #109
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem


Det er nesten som om dette systemet er laga med tanke på meg!
Nesten så eg får lyst til å smaske litt på deg, Zol...

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:04   #110
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Smask i vei

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:55   #111
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Ingen om har kommen med bilder enno ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 21:07   #112
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Vårt er fremdeles i moduler. (Det er til forveksling likt zol sitt modulsystem før montering. )

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 09:11   #113
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Ingen om har kommen med bilder enno ?

Jeg har begynt å tenke på om jeg skal lage en sånnn kokeboks. Å ta bilde av tankene får jeg ikke til, så prosjektet må nok komme litt lengre før det kan legges ut noe her. Kan tanker rundt en kokeboks komme fram på et aurafotografi?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 09:12   #114
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Kan tanker rundt en kokeboks komme fram på et aurafotografi?

Bare hvis man bearbeider den med litt auramassasje først.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 09:20   #115
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Mitt forsøk på kokeboks











Klar til bruk

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 09:26   #116
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Mitt forsøk på kokeboks

Imponerende! Omtrent sånn ser min ut også - inne i hodet mitt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 09:27   #117
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Og Binders er tingen, leliane?

Jepp - der fikk jeg tak i alt jeg trengte!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 11:49   #118
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Dette var jo genialt! Må få gjort det samme.
Jeg tenkte også på laminering som jeg så noen nevnte.
Har lamineringsmaskin, kjekt å ha.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 14:52   #119
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

:kikker, med dårlig samvittighet, bort på spisebordet og arbeidet som ligger der:

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 21:19   #120
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Dette var jo genialt! Må få gjort det samme.
Jeg tenkte også på laminering som jeg så noen nevnte.
Har lamineringsmaskin, kjekt å ha.

Lamineringsmaskin må eg også ha! Har forgjeves prøvd å få ektemaken til å forstå at dette er noko VI berre må ha, og at han muligens kan kjøpe den til oss... (...så slepp eg å bruke av mitt shoppingbudsjett, som jo skal brukast på ting EG må ha! )

Kva kostar ei slik maskin?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no