Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2021

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-21, 19:34   #121
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2021

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Spagnum?

Yes, stemmer.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-21, 23:04   #122
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Spennende med ny hage da

Å ja, det er det. En femtedel av størrelsen av gamlehagen, og dårlig vedlikeholdt de siste 5-10 åra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 13:41   #123
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2021

Jeg så dette bildet i går og har nå skaffet meg 15 stk EUR paller. Puter er det utsolgt for, men det må da komme inn igjen, jeg har spurt Jysk. Disse sitteplassene kommer godt med til konfirmasjonen og når jentene har besøk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 15:06   #124
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hage 2021

Jeg er veldig frustrert! Hvor er vårværet? Nå vil jeg ha ut alle plantene som sakte men sikkert tar over huset! Blodbeger, klokkeranker, melon, paprika, blomsterkjørvel, erteblomster, kosmos, riddersporer, løvemunn - hva har du? Vi vil herdes og vi vil ut!!!! Hvor er mai du skjønne milde?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 15:07   #125
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Har sett endel pallemøbler, men ikke med slike bord på sidene, det var fint. Blir utrolig tunge møbler med flere paller oppå hverandre, men kan ha hjul under, om de skal kunne flyttes. Bare sjekke hva hjulene tåler av vektbelastning, så de ikke kneler.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 15:44   #126
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2021

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har sett endel pallemøbler, men ikke med slike bord på sidene, det var fint. Blir utrolig tunge møbler med flere paller oppå hverandre, men kan ha hjul under, om de skal kunne flyttes. Bare sjekke hva hjulene tåler av vektbelastning, så de ikke kneler.

Vi trenger ikke hjul på pallene, men kanskje på bordet. Til plantekassene kjøpte vi RILL hjul på IKEA, med lås og som tåler høy vekt i forhold til mange av de andre hjulene vi fant.

@sindrome, enig. Har stua full av pelargonia, stokkroser, blodbeger og litt annet som jeg vil ha ut. Noen av disse skal helst ha ti grader om natten, det skjer ikke på en stund.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 15:47   #127
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Sånne som skal ha det varmt om natta får oftest ikke flytte ut før etter st. hans her. Det er lenge til. Men jeg kunne gjerne tenkt meg VÅR likevel!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 14:40   #128
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Jeg tok sjansen på å flytte det meste av sommerblomstene ut fra drivhuset i helgen. Satser på at de klarer seg, og det er stort sett nokså hardføre sorter jeg har dyrket fram. Grønnsakene blir i drivhuset hele sesongen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:12   #129
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Lettpåvirkelig som jeg er ble jeg inspirert av Lavender og bestemte meg for at jeg vil lage spisebord til uteplassen. Fikk en palle av en nabo i går så nå må jeg bare finne ut hvordan.
Noe sånt som på bildet men med en kabeltrommel som fot kanskje?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20210510-151707.jpg (18,6 KB, 25 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 10:40   #130
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hage 2021

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

@sindrome, enig. Har stua full av pelargonia, stokkroser, blodbeger og litt annet som jeg vil ha ut. Noen av disse skal helst ha ti grader om natten, det skjer ikke på en stund.

Nå er det faktisk 8-10 grader på natta og det er overskyet om dagen. Nå har jeg satt ut alt sammen for herding....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 10:42   #131
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2021

Det er nydelig vær og jeg trenger å bevege litt på kroppen. Så nå tar jeg små pauser ute og holder på å rake en plen med mye mose i, med jernrive, for å få opp en del av mosen. Planen er å gjøre det noen ganger og så legge på mer jord med gressfrø i for å prøve å få litt mer gress i plenen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 11:32   #132
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2021

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Nå er det faktisk 8-10 grader på natta og det er overskyet om dagen. Nå har jeg satt ut alt sammen for herding....

Jeg tenkte det samme og satte de ut, men nå er jeg redd de drukner uten tak over seg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 12:03   #133
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2021

Ser ut til at det har gått bra med mine hittil. Satte dem ut lørdag, slik at de fikk med seg regnvær og skyer de siste tre dagene.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 12:20   #134
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Alt jeg har sådd som står i drivhus inne, har bananfluer.
Gjelder blomster og grønnsaker.
What to do?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 13:03   #135
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Alt jeg har sådd som står i drivhus inne, har bananfluer.
Gjelder blomster og grønnsaker.
What to do?

Mener du hærmygg? De liker fuktig jord så å la den tørke ut er lurt. Hvis plantene tåler det da. Eller du kan dekke overflaten med sand for da får de ikke lagt egg.
Klisterfeller beregnet på fluer liker de veldig godt. De voksne myggene lever i ca 7 dager så det hjelper mye.
Du kan også kjøpe nematoder som spiser larvene.

Jeg har litt erfaring kan du si.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 13:04   #136
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2021

Undervanning er lurt mot småfluer, samt å drysse kanel på oversiden av jorden. Det lukter da grøt i hele huset , men det funker.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 13:25   #137
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2021

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det er nydelig vær og jeg trenger å bevege litt på kroppen. Så nå tar jeg små pauser ute og holder på å rake en plen med mye mose i, med jernrive, for å få opp en del av mosen. Planen er å gjøre det noen ganger og så legge på mer jord med gressfrø i for å prøve å få litt mer gress i plenen.

Jord med sand i.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 14:00   #138
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2021

Takk for at du minner meg på det. Jeg har prøvd det før og har sand, så det er bare å fortsette.

Nå har jeg vært ute og lukt noen løvetann. Det er så fint ute og jeg satser på at det ikke blir mer pauser enn det det blir i kaffe på kontoret. Men kontorkaffen er jo litt mer faglig orientert.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 14:26   #139
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Limfeller, skåler med eplesidereddik og zalo-vann, la tørke ut så mye som plantene tåler, og alltid vannen unnenfra?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 14:51   #140
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Mulig det er hærmygg, aldri hørt om de før. Irriterende er de uansett. Jeg kommer meg ikke igjen til hagesenter/blomsterbutikk idag så nå har jeg prøvd vanlig eddik og zalo. Har ikke eplecidereddik.
Kanel har jeg også,så det kan prøves.
Når det blir ok vær igjen, kan heg også potte de om, for å se om det hjelper. Det må gjøres ute...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no