Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Retningslinjer for markedsplassen

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 22:30   #1
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Retningslinjer for markedsplassen

Jeg har lett etter rettningslinjer for bruk at markedsplassen, finnes det?

Jeg har opplevd det som litt usikkert å bruke markedsplassen, om bruken av innlegg i tråden kontra pm og fast pris på varer kontra budrunder. Om det er noen uskrevne regler ute og går, kan disse eventuelt skrives ned slik at også relativt ferske brukere vet hva en kan forholde seg til?

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 22:32   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettningslinjer for markedsplassen

Jeg har handlet mye på markedsplassen og solgt litt. Det har alltid fungert veldig fint. Jeg har holdt meg til å kjøpe og selge til medlemmer med litt mer enn 15 innlegg.

Det er forresten ikke lov til å selge hjemmelagde ting med mindre de har vært skikkelig brukt først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 22:34   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettningslinjer for markedsplassen

Jeg har ikke noen spesifikke retningslinjer, men kjenner at jeg ikke liker tråder hvor det ikke står pris og man kun ønsker bud.

Ellers kjøper jeg bare av travere iallefall i hovedsak.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 23:01   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Jeg kjøper vel stort sett av de som er kjente her inne, og det er sjelden jeg gidder å legge inn et bud.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 23:27   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rettningslinjer for markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven

Det er forresten ikke lov til å selge hjemmelagde ting med mindre de har vært skikkelig brukt først

Det er ikke tillatt å bruke forumet kommersielt, det vil si at du ikke kan selge ting på markedsplassen som er kjøpt inn eller laget for videresalg. Om du feks. strikker en genser som ikke passer så kan du selge den, hvis du derimot strikker feil størrelse veldig ofte så blir det noe annet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 09:31   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Mora mi har tilbydt seg å strikke noen saker her inne (eller, hun henger heldigvis ikke her inne altså, men jeg har spurt på vegne av andre her inne) - ER det egentlig ikke lov det heller da?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 09:48   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mora mi har tilbydt seg å strikke noen saker her inne (eller, hun henger heldigvis ikke her inne altså, men jeg har spurt på vegne av andre her inne) - ER det egentlig ikke lov det heller da?

Det er nok en stor gråsone her, men om hun strikker for å tjene penger, så er det iht forumreglene ikke lov å formidle tjenesten via FP.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 09:54   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Det er flere her som produserer ting og selger via FP. Har de spesielle avtaler, eller er det egentlig ulovlig?

Jeg spør av ren nysgjerrighet, ikke fordi jeg vil ha dette til livs eller noe.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:01   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det er flere her som produserer ting og selger via FP. Har de spesielle avtaler, eller er det egentlig ulovlig?

Jeg spør av ren nysgjerrighet, ikke fordi jeg vil ha dette til livs eller noe.

Det er vel knapt noen som har spurt om lov, så det er ingen som per i dag har spesielle avtaler, nei. Det å ta opp bestilling via FP er helt klart ikke lov, det at folk spør deg om du kan lage noe for de er innenfor gråsonen.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:13   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Det er jo noen her inne som "alle" vet at er veldig flinke til å sy. Jeg antar at det er lov til å ta kontakt med dem for å spørre om oppdrag og priser; i hvert fall sånn delvis lov så lenge de ikke reklamerer "ta kontakt med meg hvis du ønsker å få noe sydd".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:14   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er jo noen her inne som "alle" vet at er veldig flinke til å sy. Jeg antar at det er lov til å ta kontakt med dem for å spørre om oppdrag og priser; i hvert fall sånn delvis lov så lenge de ikke reklamerer "ta kontakt med meg hvis du ønsker å få noe sydd".

Så lenge de ikke direkte eller indirekte reklamerer, ja.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:17   #12
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Så lenge de ikke direkte eller indirekte reklamerer, ja.

Men det gjør de jo.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:18   #13
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Men det gjør de jo.

Jeg syns du skrev at du ikke ville ha det til livs eller noe?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:19   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Joda, har bare ikke fått stilt nysgjerrigheten helt, enda.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:23   #15
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

De som har vært i kontakt med oss har blitt oppfordret til å dele av ferdighetene sine i forumet, vise hvordan de gjør ting, hjelpe andre, bidra til felleskapet på FP, etablere seg som "flinke", også kan de ha eventuelle salgsfremstøt på egen hjemmeside (som kan lenkes i profilfeltet, eller som "se/les mer" i tråder der de bidrar, hvis det passer seg sånn). Egen hjemmeside er gratis med et verktøy som blogger.com, så det kan de fleste ta seg råd til.

Om noen uoppfrodret sender en PM med spørsmål om du kan lage noe for de så er det greit for meg.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:38   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for markedsplassen

Jeg synes jo at det er en stor fordel at man har mulighet til å kjøpe flotte klær her inne - til en kurrant pris (hjemmesydd f.eks) - "Alle" vet jo hvem som syr og man tar jo da evt kontakt med vedkommende for å få noe sydd. Det er jo ikke reklame eller salg som man holder seg innenfor en kledelig gråsone - det gagner jo alle, tross alt slik jeg ser det.

(Noen forum har jo en funksjon hvor man kan gi positive og negative tilbakemeldinger på kjøp og salg - det er også ganske greit å ha, egentlig )

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no