Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-10, 10:29   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Var på byen på fredag og kom hjem med knust iPhone ... Ikke aner jeg hvordan det skjedde heller!

Anyhur, selv om den funker helt som den skal, er ikke en knust skjerm særlig mye å skryte av, irritasjonsmoment så det holder ...og neppe noe jeg får på garantien ettersom det så tydelig er en skade jeg har forårsaket og ikke noen "skjermeksplosjon" el.l.

Hvilken mobil bør jeg velge?

Likte iPhone veldig godt, alt utenom det elendige kameraet, så jeg kunne gjerne tenke meg en liknende telefon, men med bedre kamera - hvis det er mulig. Har kikket så vidt på HTC Touch HD2, et par Nokia og Sony Ericsson Satio, men aner egentlig ikke i hvilken retning jeg skal begynne. Skal jeg gå for noe helt annet, noe som ligner iPhone, eller skal jeg bare gå for en ny iPhone?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 12:43   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Ikke noen form for forsikring? Selv reiseforsikring kan vel for en del dekke et slikt uhell...

Touch HD2 er Windows Mobile 6.5-basert. Jeg hadde nok heller gått for en Android-basert (altså Google sitt telefonoperativsystem) modell fra HTC - eller en av de mange andre Android-baserte modellene på markedet nå. Samsung har en del som også er rimelige, selv om det da ikke er at de raskeste og best utstyrte telefonene.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 12:44   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Hva med SE X10? Den kommer nå. Den ser kul ut synes jeg.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 13:36   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Jeg liker min Satio pga av kameraet.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 14:42   #5
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hva med SE X10? Den kommer nå. Den ser kul ut synes jeg.

Jepp, jeg venter veldig på at Xperia'en skal komme. Kun dager igjen nå.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 14:45   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jepp, jeg venter veldig på at Xperia'en skal komme. Kun dager igjen nå.

Men hvorfor, hvorfor, hvorfor lager de bare svart og hvit? Jeg har dødslyst på en i lilla, eller i rødt med glitter på.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 20:44   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Akk, Xperia må jeg innrømme jeg tente på!!! Når kommer den?

Mulig jeg kan ta noe på reiseforsikringen ja, får se - er redd egenandelen koster mer enn den smaker ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 23:01   #8
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Akk, Xperia må jeg innrømme jeg tente på!!! Når kommer den?

Mulig jeg kan ta noe på reiseforsikringen ja, får se - er redd egenandelen koster mer enn den smaker ...

I følge Netcom.no forventes den å komme 29. mars.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 23:05   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Jeg liker min Satio pga av kameraet.

Jeg også!
Se bildet jeg tok i dag, i bil i 80 km/t og yr på ruta (ja, jeg var passasjer/sidebrems).
014.jpg

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:46   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Svært mange telefoner tar helt ok bilder ute. Hvordan det er inne i mer krevende belysning er det som er mer avgjørende for hvor godt man kan si kameraet er....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:51   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Svært mange telefoner tar helt ok bilder ute. Hvordan det er inne i mer krevende belysning er det som er mer avgjørende for hvor godt man kan si kameraet er....

Det tar supre bilder inne også, men de kan jeg jo ikke vise her da det alltid er folk på dem.

Ulempen med Satio er at batterikapasiteten er dårlig i forhold til andre SE-telefoner (Satio må lades annenhver dag ca, mens den gamle 810-en min ble ladet en gang i uka).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:58   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Jeg er veldig fornøyd med min Aino. Det tar veldig bra bilder både ute og inne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 22:14   #13
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ny mobil - noen anbefalinger?

Kan bekrefte det Fluke sier om bilder tatt innendørs med Satio.
Og kan også bekrefte at jeg er litt skuffet over batteriet.

Men fortsatt

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no