Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøpe brukt seng?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 11:25   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Kjøpe brukt seng?

Trenger ny seng snart og lommeboka er ikke stappfull akkurat. Trenger 150 seng. Lurer på å kjøpe brukt, men altså, det er litt ekkelt også syns jeg.

Ikea har vel mye billig kanskje? Noen som kan annbefale en god 150 seng til en grei penge?

Jeg må også finne på noe i den lille gangen min, men jeg legger ut bilder senere i en annen tråd, så kan man komme med råd. Trenger skoplass og plass til luer og votter m.m. Har en skyvedørsgarderobe til å henge jakker og litt hylleplass der, men det brukes til alt annet rart.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:32   #2
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Ikea har jo masse billige senger, men det er helt ok å kjøpe seng brukt og syntes jeg. Men madrass vil jeg ha ny. De selger madrasser billig i billigkroken på Ikea, der kjøpte jeg madrass og overmadrass rasende billigt til eldste for en stund siden.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:34   #3
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg må også finne på noe i den lille gangen min, men jeg legger ut bilder senere i en annen tråd, så kan man komme med råd. Trenger skoplass og plass til luer og votter m.m. Har en skyvedørsgarderobe til å henge jakker og litt hylleplass der, men det brukes til alt annet rart.

I vår midlertidige leilighet er det montert en drøss med skoskap (sånne billige fra Ikea). De rommer nå uante mengder med tøy, votter, luer mm. Anbefales!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:44   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Søsteren skulle kjøpe skoskap fra Ikea til å ha luer/votter etc i .
Supersmarte

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:47   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Hvorfor er det ekkelt med brukt seng så lenge man kjøper ny madrass? Jeg kjøper så mye brukt jeg kan pga. miljø og lommebok, og en brukt seng er det absolutt ikke noe i veien med, synes jeg.
Man ligger jo til og med på brukte madrasser på sykehus og hotell, kanskje madrasser folk har tisset, bæsjet og dødd i. Det er jo mye verre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:52   #6
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Brukt seng og nye madrasser er gode greier.
Men vil du ha rammemadrass seng blir det jo kanskje litt vanskelig med brukt seng.
Tror du kan finne gode tilbud rundt om kring, slik at et evt nyinnkjøp ikke blir så dyrt.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:17   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor er det ekkelt med brukt seng så lenge man kjøper ny madrass? Jeg kjøper så mye brukt jeg kan pga. miljø og lommebok, og en brukt seng er det absolutt ikke noe i veien med, synes jeg.
Man ligger jo til og med på brukte madrasser på sykehus og hotell, kanskje madrasser folk har tisset, bæsjet og dødd i. Det er jo mye verre.

Ja du sier nå jaggu noe. Er vel tanken på sånne rammemadrasser jeg får litt krupp av. Seng og ny madrasser er ikke ekkelt, men det blir vel fort dyrt igjen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:20   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Jeg kunne nok funnet på å kjøpe en brukt rammemadrass-seng også jeg. Jeg overnatter jo titt og ofte hos venner, og ser ikke helt forskjellen på å ligge i en seng der eller kjøpe en seng noen andre har ligget i så lenge madrassen ser pent brukt og ren ut. Jo, man vet jo ikke HVA som er blitt gjort i en helt fremmed seng, men allikevel. Man har jo alltid rent sengtøy på. Jeg hadde selvsagt ikke kjøpt brukt madrass til en baby, det blir noe annet.
Vi kjøpte ny dyr rammemadrass-seng (Svane, tror jeg) for ett år siden, den er helt fantaaastisk! Jeg har aldri sovet så godt i hele mitt liv. Kjøpte ny fordi min mann da var ansatt i Living og fikk ganske gode rabatter på alt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:21   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ja du sier nå jaggu noe. Er vel tanken på sånne rammemadrasser jeg får litt krupp av. Seng og ny madrasser er ikke ekkelt, men det blir vel fort dyrt igjen.

Om man kjøper en ny overmadrass ser jeg ikke noe galt i å kjøpe en brukt rammemadrass/kontinentalseng heller.:sjuske:

Skoskapene til Ikea er geniale til trange ganger, og funker supert til votter og luer også!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:22   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Ny overmadrass var lurt ja! Det ville jeg nok investert i selv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:48   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Jeg vet ikke hva budsjettet ditt er, men Sultanmadrassene fra Ikea er kjempegode, ihvertfall den vi har med tykk overmadrass. Men noen tusen må du jo uansett regne med.
Ellers kan du jo kjøpe brukt og heller kjøpe ny overmadrass.

Når det gjelde oppbevaring av luer og votter, er disse geniale, henges bare i en krok i taket, gjerne inne i et hjørne:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 14:52   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe brukt seng?

Jeg hadde en Sultan fra Ikea før, tror jeg betalte rundt 4000,-?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no