Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Trenger man fasttelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Trenger man fasttelefon?
Ja 54 40,60%
Nei 79 59,40%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 10:00   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Trenger man fasttelefon?

Vi har fortsatt ISDN-linje fra pre-ADSL-tiden, hvilket er totalt unødvendg. Vi funderer på om vi skal kutte ned til vanlig analog linje, eller fjerne fasttelefonen helt. Trenger man egentlig fasttelefon?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:02   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi vurderer også å kutte ut fasttelefonen siden vi begge har mobiler med abonnement i tillegg og det jo ikke er like dyrt å ringe til/fra mobil som før. Men det som stopper meg er at jeg faktisk får hodepine og blir veldig varm i hodet og på øret etter å ha snakket i mer enn 5 minutter i mobilen, og jeg sitter ofte lenge i telefonen, så jeg tror ikke vi kan kutte ut fasttelefonen da. Jeg blir litt nervøs av de "bivirkningene" jeg får av å snakke i mobiltelefon ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:05   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi vurderer også å kutte ut fasttelefonen siden vi begge har mobiler med abonnement i tillegg og det jo ikke er like dyrt å ringe til/fra mobil som før. Men det som stopper meg er at jeg faktisk får hodepine og blir veldig varm i hodet og på øret etter å ha snakket i mer enn 5 minutter i mobilen, og jeg sitter ofte lenge i telefonen, så jeg tror ikke vi kan kutte ut fasttelefonen da. Jeg blir litt nervøs av de "bivirkningene" jeg får av å snakke i mobiltelefon ...

Det er faktisk det som stopper meg også. Men så tenker jeg at jeg jo kan bruke de ørepluggene de gangene jeg sitter lenge. Det er jo ikke så ofte. (Dessuten blir jeg egentlig varm på øret at fasttelefonen også, det er en bærbar en).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:09   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har IP fasttelefon. Har eget fasttelefon nr, men må betale 50 kr i gebyr da til telehor for at vi ikke har fasttelefon fra dem.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:11   #5
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Jeg er også skeptisk til langtidsvirkningene av mobiltelefon, og vi har derfor fasttelefon i tillegg til mobiler. I tillegg synes jeg det er mer behagelig å snakke i fasttelefon. Lyden er bedre og den er bedre å holde i.

Et siste moment er at jeg ikke vil at Tass skal få mobiltelefon mens han er barn, og da må vi ha et nummer andre barn kan nå ham på. (Svært lite aktuelt enda)

  Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:11   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke hatt fasttelefon de siste sju årene. Har aldri savnet det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:13   #7
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har IP fasttelefon. Jeg synes det er riktig når man har barn. Jeg synes det er greit at folk ringer oss hjemme når de skal ha tak i barna feks. Nå har eldstemann mobil, men jeg ser jo at del bruker klasselisten når de ringer og der står hjemmenr. og det er veldig greit.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:13   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har Isdn, fast telefon og vil ikke kutte ut den til fordel for mobilen(vi har hver vår mobil)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:14   #9
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

http://www.phonzo.no/forside

Det er her ifra vi har våres IP telefoni. Rundt 90 kr i mnd betaler vi og det er kun det vi betaler faktisk. Det er gratis å ringe til fasttelefoni og mobil.

Jeg kan godt verve hvis noen vil?

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:17   #10
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Jeg glemte å nevne at vi ringer til USA minst en gang i uken, og jevnlig til Spania. Så det er også grunn god nok, og det koster oss ingenting så lenge vi ringer til fasttelefon i utlandet.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:19   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

I det store og det hele så skulle jeg vel svare nei. Vi har ikke fasttelefon (men bredbånd) på hytten og det går jo aldeles strålende bra. MEN, når man har barn så syns jeg at man trenger noen form av telefon hjemme. Hva når de er litt større og eventuell mobil (for noen form av telefon trenger jo barna å ha også, alternativt at man alltid har en mobil liggende hjemme) er tom for batteri og de ikke finner laderen? Hva om de blir syke eller trenger noen form for hjelp etc.???

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:30   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke hatt fasttelefon på fem år. Jeg liker ikke å snakke veldig lenge i telefonen, men gjør jeg det kan jeg bruke handsfree.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:31   #13
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

http://www.phonzo.no/forside

Det er her ifra vi har våres IP telefoni. Rundt 90 kr i mnd betaler vi og det er kun det vi betaler faktisk. Det er gratis å ringe til fasttelefoni og mobil.

Jeg kan godt verve hvis noen vil?


Vi har også IP telefoni fra Phonzo. Vi betaler rudt 100 kr i mnd. og ringer da gratis til andre fasttelefoner samt ringer 1 time gratis til mobil i mnd.

Er veldig fornøyd, og liker å ha en hustelefon som barnas venner kan ringe oss på. Tror aldri jeg kvitter meg med denne.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:32   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi trenger. Vi har ufrivillig vært uten i fire måneder nå mens vi venter på fiberoptikk og det er helt pyton. Vi trenger fasttelefonen for å nå ungene når de er hjemme (de har ikke mobil) og dessuten blir jeg svett av å snakke i mobil.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:36   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke hatt fasttelefon på flere år. Det fungerer helt greit. Nå skal vi snart kjøpe mobiltelefon til storebror også.

På klasselister og andre lister står stort sett mitt mobilnummer.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:38   #16
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Vi har fortsatt ISDN-linje fra pre-ADSL-tiden, hvilket er totalt unødvendg. Vi funderer på om vi skal kutte ned til vanlig analog linje, eller fjerne fasttelefonen helt. Trenger man egentlig fasttelefon?

Det var der vi også var.
Vi sa opp hele fasttelefonen. Vi ringte for ca kr. 50.- pr. mnd., så vi betalte stort sett for abbonnementet.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:39   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

VI har ikke hatt fasttelefon på flere år. Kan ikke se at dette er nødvendig på noen som helst måte?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:45   #18
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi vurderer også å kutte ut fasttelefonen siden vi begge har mobiler med abonnement i tillegg og det jo ikke er like dyrt å ringe til/fra mobil som før. Men det som stopper meg er at jeg faktisk får hodepine og blir veldig varm i hodet og på øret etter å ha snakket i mer enn 5 minutter i mobilen, og jeg sitter ofte lenge i telefonen, så jeg tror ikke vi kan kutte ut fasttelefonen da. Jeg blir litt nervøs av de "bivirkningene" jeg får av å snakke i mobiltelefon ...


Samme her. Og det til tross for at de sier at trådløse fasttelefoner stråler mer enn mobiltelefoner.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:48   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Jeg ringer utrolig lite fra mobiltelefonen, den bruker jeg til å sende meldinger med og til å være tilgjengelig for familien. Stort sett all ringing skjer fra fasttelefonen, så JA, jeg trenger i hvert fall fasttelefon.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:49   #20
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har IP telefon igjennom Telio å jeg er kjempefornøyd
Jeg ringer gratis til nesten hele europa, Mamma å Pappa bor i spania å det er virkelig greit å kunne snakke med dem gratis
(betaler fast beløp på 149 i mnd)

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no