Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nabovarsel - nye naboer på vei

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-13, 07:46   #1
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nabovarsel - nye naboer på vei

Jeg får visst nye naboer snart. Jeg bor i et sameie med 48 seksjoner (leiligheter).
På nabotomta, som var skog inntil nylig oppføres 3 nye eneboliger.
Jeg bor 25 meter, ca fra der de nå kjører gravemaskin, sprenger og kjører grov stein på for å planere ut.
Jeg har aldri sett noe nabovarsel. Støynivået nå er helt uholdbart.
Har ikke jeg krav på å vite hvor lenge de skal holde på og hva de skal gjøre? Jeg eier min leilighet.
Litt gretten da jeg har jobbet til godt over midnatt denne uken og anleggsarbeiderne starter 0700.

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 07:54   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nabovarsel-nye naboer på vei

Sameiet skal ha fått nabovarsel. Om styret sender det videre, er en annen sak. Har du kontaktet ham/henne?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 07:55   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nabovarsel-nye naboer på vei

Og du har min fulle sympati. Jeg har bodd ved siden av byggearbeider i åresvis, det er en pain. Dessverre trenger vi jo flere boliger i landet for å gjøre plass til de nye.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:12   #4
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nabovarsel-nye naboer på vei

Takk for svar!
Jeg er vant til sprengningaktivitet. Inne på feltet her er det ikke noe eldre enn 2005. Men når de holder på 25 meter-ish fra der jeg sover, ja da stopper vennligheten min.
Kunne tenke meg at sameiet fikk varsel ja.
Uten å utbrodere alt for mye er styrer i sameiet naboen under meg, og vi har ikke-kommunikasjon. Heldigvis har de solgt og ny nabo overtar om 26 dager. *teller ned*
Blir hyggelig når de nye naboene er ferdig med å bygge, da får avkommet 3 "årsmodeller" å leke med.

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:51   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nabovarsel-nye naboer på vei

Sameiet hvor min far bor, vil oppleve noe tilsvarende i nær framtid. Her har styret fått planer for oppstart og framgang i arbeidet, og med tegning av hvordan det vil bli når alt er ferdig. Disse planene har så hver enkelt leilighet i sameiet fått utdelt fra styret igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 12:40   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nabovarsel-nye naboer på vei

Det er regler for når man kan støye, hør med de som jobber i kommunens miljøretede heølsevern/støyklager. Du skal dog ikke se bort fra at kl 07 er helt ok på alle dager unntatt søndager, med mindre bråket er helt ekstremt, som pigging og påledunking.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 12:56   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nabovarsel-nye naboer på vei

Sjekk på kommunens nettsider, de pleier å ha oversikt over byggesaker og post inn/ut.
Men sameiet skal ha fått nabovarsel, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:48   #8
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nabovarsel - nye naboer på vei

Jeg får bare belage meg på mye støy en periode. Gravemaskiner som "planerer" svære kampesteiner lager en del lyd.
Mulig jeg kommer til å spyle terassen min i 2.etasje et par dager før overtakelse. Han burde selvfølgelig informert oss andre, men "Narvestad" har ikke gjort det. Uansett bare glad jeg slipper han som nabo snart.
De som bygger er trivelige folk, så vil nødig komme "på kant" med de.
Neppe deres feil, da det trolig er styreleder som har ruget på infoen.

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no