Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Trenger vi fasttelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-13, 22:54   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger vi fasttelefon?

Vi har fått fiberkabel i hus og skal si opp bredbåndet vi har fra telenor. Men vi har også fasttelefon fra telenor og jeg er usikker på om vi skal si opp denne i samme slengen eller overføre nummeret til IP-telefon hos leverandøren av fiberkabel.

Vi voksne har begge mobiler med fri bruk av ringeminutter og sms. Storesøster har en mobil med kontantkort som hun kan bruke. IP-telefon som vi tilbys igjennom fiber koster nesten 200 kroner i måneden og da må vi fortsatt betale ekstra for samtaler til mobiltelefoner. Så jeg syns det ble litt vel dyrt for noe vi bruker lite.

Hva har dere valgt?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 22:56   #2
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Jeg tror det er nærmere 8 år siden vi hadde fasttelefon. Har ikke savnet det.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 22:58   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Til den prisen hadde jeg iallfall latt det være!

Hva brukes fasttelefonen til i dag, som ikke en mobiltelefon kan brukes til?

Vi har en mobiltelefon med kontantkort liggende hjemme. Ingen fastpris, og gratis å ringe til meg og mannen siden vi har samme operatør, mener jeg. På den måten kan vi ringe hjem eller ungene kan ringe oss, hvis vi er avgårde og det skulle være noe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 22:59   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Vi har ikke hatt fasttelefon det siste året, og ikke savnet det et øyeblikk egentlig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:01   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Jeg har fasttelefon. Barnas far bor et godt stykke unna, så da kan de snakke lenge med ham når de/han ønsker det. Vil ikke at de skal snakke så lenge i mobil. Det er vel stort sett for hans del at vi har den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:11   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Jeg har ikke hatt fasttelefon siden jeg flyttet hit for 3 år siden. Ungenes far bor også langt unna, men de snakker veldig sjelden lenge med faren, det er som oftest et slit å få dem til å snakke med han i det hele tatt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:11   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Vi har ikke fasttelefon. Ungene har hver sin mobiltelefon med kontantkort som de kan ringe fra hvis de kommer hjem før oss. Det koster veldig, veldig mye mindre enn 200 kroner i måneden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:13   #8
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Har aldri hatt fasttelefon. Flyttet ut hjemme fra for 7 år siden. Mobiltelefon holder i massevis.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:15   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har ikke fasttelefon. Ungene har hver sin mobiltelefon med kontantkort som de kan ringe fra hvis de kommer hjem før oss. Det koster veldig, veldig mye mindre enn 200 kroner i måneden.

Min koster 79 kr mnd. Det er ikke ille.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:23   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Knertens telefon er fyllt opp en eneste gang. Han driver og lærer seg hvordan den fungerer. Snuppas telefon har vi lagt inn noen hundrelapper ved et par-tre anledninger på to år. Hun ringer bittelitt og tekster noen av vennene sine. Så utgiftene er nesten neglisjerbare. Vi har kjøpt skikkelig billigtelefoner til dem begge så det ikke er noen krise hvis de forsvinner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:25   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Vi sa opp abbonementet på fasttelefon da yngste fikk mobil. Har ikke savnet det. (Vil anbefale dere å si opp - hvis dere angrer kan dere jo bare tegne ett nytt abonement)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:41   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Fasttelefon er SÅ last year altså



Jeg var utrolig sær på å beholde fasttelefonen. Måtte jo liksom ha den.

Så gikk basen til trådløstelefonen vår dukken, og jeg oppdaget raskt at en mobil faktisk gjør akkurat samme jobben, bare mye mer praktisk. Så savnet var ikke stort.

Det gikk riktignok et par år før vi rotet oss til å si opp, for vi hadde boligalarmen tilkoblet telefonlinjen. Men nå er det fikset, og vi er kvitt fasttelefon for godt. En god del penger spart pr mnd.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:47   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Fasttelefon? Hvorfor har noen (under 70 år) det i det hele tatt, lurer jeg på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:49   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fasttelefon? Hvorfor har noen (under 70 år) det i det hele tatt, lurer jeg på.

Les mitt svar

Vi hadde neppe hatt det om det ikke var for at barna skal få snakke en stund med faren sin og vi ønsker å unngå langvarig mobilbruk for dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:50   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fasttelefon? Hvorfor har noen (under 70 år) det i det hele tatt, lurer jeg på.

Fordi det er så mye lettere når man skal taste på kontofonen, er det siste argumentet jeg hørte ble brukt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:51   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Da tror jeg at vi sier det opp jeg. Jeg har jo en billig mobil liggende i skapet som vi evt. kan kjøpe et kontantkort til dersom vi får bruk for å ha en liggende. Men enn så lenge er det kun storesøster som blir noe hjemme alene og hun har jo som sagt mobil allerede.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:51   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Fordi det er så mye lettere når man skal taste på kontofonen, er det siste argumentet jeg hørte ble brukt.

Jeg presiserte over 70 år, gjorde jeg ikke?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:52   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Kontofonen? Jeg har ikke hørt om noen som har brukt kontofon på mange år tror jeg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 23:55   #19
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Har ikke hatt fasttelefon siden august 2004 og har ikke savnet den en dag

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 19:09   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger vi fasttelefon?

Hvilken fiberleverandør er det snakk om? Altibox-partnerne har det slik at hvis du har bredbånd og tv, så får man vel telefonien uten månedsavgift.

Selv har vi telefoni via fiberleverandøren. Er mer en backup-løsning - f.eks. jentungen husker ikke alltid å slå lyden på telefonen når hun kommer hjem fra skolen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no