Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hjemmelagde spiselige gaver i Covidåret?
Ja, jeg gir hjemmelagde spiselige gaver. 42 40,38%
Nei, jeg gir ikke hjemmelagde spiselige gaver. 26 25,00%
Ja, jeg vil gjerne ha hjemmelagde spiselige gaver. 65 62,50%
Nei, jeg vil ikke ha hjemmelagde spiselige gaver. 20 19,23%
Munnbind 8 7,69%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-20, 18:03   #1
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Det lurer jeg på i dag. Utdyp gjerne

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:05   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg er helt for.

Det er ingenting som tyder på at Covid19 smitter gjennom mat. Jeg satser på at folk vasker henda og ikke peller seg i nesen når de holder på, rett og slett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:05   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg har ikke tenkt over at det kan være problematisk. Jeg skal lage noe spiselig til sju av nitten mottakere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:05   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg er like positiv som vanlig, men jeg har ikke hørt om smitte via mat?

Når man f.eks. ikke ville at ungene skulle gå og "tigge" godteri på Halloween, handlet det jo ikke om smitte via godteriet i seg selv, sånn jeg forsto det. De du gir gave til gir du vel gave til uansett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:10   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Stemte både "ja, vil ha", og "Munnbind", for det er vi vel for.

Jeg gir ikke, tror jeg, men det er av mangel på talent, ikke smittevern.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:13   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Hverken gir eller vil ha. :sær:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:15   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg har fått et klart ønske i år, og når jeg først lager blir det til flere. Jeg vil ikke ha, for det jeg har fått til nå er ikke like bra som jeg lager det selv.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:20   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hverken gir eller vil ha. :sær:

Pga covid eller andre ting?

Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg tenker at det å gi noe hjemmelaget er vel så bra som innkjøpt (og en dyd av nødvendighet for min del), men vil jo ikke prakke noe på noen heller.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:22   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg er generelt ikke fan av spiselige gaver, ei heller i år.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:25   #10
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Vil gjerne ha, og kommer til å gi. I år har jeg jo god tid til å lage også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:28   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg har en intensjon om å lage (men det har jeg hvert år, da... ) og vil gjerne ha! Ja, og munnbind.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:29   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg gir nok ikke bort noe hjemmelaget spiselig i år, men jeg tar gjerne imot hvis noen lager noe jeg tåler.

Presisering: Jeg gir ikke bort fordi jeg ikke orker å lage, ikke på grunn av Corona

__________________
Juni 2011 og januar 2013

Sist redigert av ingling : 26-11-20 kl 19:47.
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:33   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.161
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Helt for.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:34   #14
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg har lagd noen små engelske julekaker som jeg kommer til å gi bort. Jeg har brukt hansker i matlagingen, så det er nok trygt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:53   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg har lagd noen små engelske julekaker som jeg kommer til å gi bort. Jeg har brukt hansker i matlagingen, så det er nok trygt.

Men er det nødvendig med hansker? Om du har god hånd-hygiene og vasker hendene som en skal når en lager mat, og ikke lager mat om en er syk -- så er det vel ikke påvist covid-smitte gjennom mat er det?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 19:42   #16
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Men er det nødvendig med hansker? Om du har god hånd-hygiene og vasker hendene som en skal når en lager mat, og ikke lager mat om en er syk -- så er det vel ikke påvist covid-smitte gjennom mat er det?

Jeg har veldig god håndhygiene, men jeg tenker at det beroliger mottakerne i disse tider. Det er uansett en vane jeg begynte med da jeg begynte å levere kaker til idrettslaget. Jeg tenkte det var greit å være helt sikker på levering til store arrangementer.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 19:43   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er generelt ikke fan av spiselige gaver, ei heller i år.

Spiselig generelt? Eller hjemmelaget?

Jeg er generelt glad for gaver som kan spises eller drikkes. Men jeg er ikke like fan av alt, da. Jeg har fått ting som ikke akkurat er en favoritt. Men det har ikke noe med hygiene å gjøre.

Jeg kan gjerne finne på å gi bort noe, men det kommer an på så mye. Blant annet om jeg orker å lage det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 19:44   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg gir stort sett bare gaver til folk jeg skal feire julaften med, så da bør det ikke være noe større problem at jeg lager mat til dem i gave enn at jeg lager mat de spiser den dagen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 20:44   #19
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg har veldig god håndhygiene, men jeg tenker at det beroliger mottakerne i disse tider. Det er uansett en vane jeg begynte med da jeg begynte å levere kaker til idrettslaget. Jeg tenkte det var greit å være helt sikker på levering til store arrangementer.

Ah! Da skjønner jeg hva du mener. Jeg var litt usikker på om det var noe rundt matlagingssmitte jeg ikke hadde fått med meg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 21:09   #20
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Undersøkelse: Hvordan stiller vi oss til hjemmelagde spiselige gaver i 2020?

Jeg skal gi, og tar gjerne imot!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no