Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeans - tenåringsgutt

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-20, 23:45   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeans - tenåringsgutt

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Min 15-åring mener som sagt en god del om hvordan han ser ut og han er fullt i stand til å kjøpe klærne selv. Da blir det sånn som når han og jeg prøvde en dongeribukse under veiledning av en ekspeditør forrige uke:
Ekspeditør: "Denne tror jeg passer deg. De fleste koster rundt 1000"
15-åring: "Ja, den ser grei ut."
Jeg: "Den er altfor stor"
Ekspeditør: "Ja, kanskje du har rett i det. Hva med denne?"
Jeg: "Tja" (den ser fremdeles ikke helt topp ut)
15-åring: "Kan vi ikke bare ta den da?"
Jeg: "Sa du at de kostet 1000?"
Ekspeditør: "Nei, denne koster visst 1300"
Jeg: "Det er ikke aktuelt" (og tenker, "særlig ikke når den ikke passer så godt en gang")

15-åringen ville bare kjøpt den første dersom prisen hadde vært innafor. Jeg gidder ikke betale for klær som ikke passer.

Oi. Snuppa får uansett ikke handle klær i den prisklassen, så det er ikke noe vi forholder oss til. Hun vet godt hva buksene «får lov til å koste» for at jeg skal betale for dem. Og det er langt mindre enn 1000 kroner. (Men så er det heller ikke noe ved hennes kroppsfasong som gjør at buksene trenger å være særlig dyre.)

Jeg innser jo at jeg ikke har noen som helst innsikt i hvem som har kjøpt buksene til de 15-årige guttene som jeg treffer hjemme. Jeg har bare innbilt meg at de handler selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 00:04   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.909
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeans - tenåringsgutt

Som sagt, Tjorven, så er herrebukser mye dyrere enn damebukser. Det har jeg erfart gjennom mange år. Og jeg aner ikke hvorfor.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 00:33   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.836
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeans - tenåringsgutt

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Som sagt, Tjorven, så er herrebukser mye dyrere enn damebukser. Det har jeg erfart gjennom mange år. Og jeg aner ikke hvorfor.

Ksnskje fordi utvalget i størrelser er der? Jeg finner sjelden rimelige bukser med ulik lengde og ender ofte opp uten nye bukser fordi de er for korte. Jeg inbiller meg at det er mer vanlig å finne ulik lengde på herrebukser, og det forklarer kanskje at noen av dem har høyere pris?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 09:15   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.909
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeans - tenåringsgutt

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ksnskje fordi utvalget i størrelser er der? Jeg finner sjelden rimelige bukser med ulik lengde og ender ofte opp uten nye bukser fordi de er for korte. Jeg inbiller meg at det er mer vanlig å finne ulik lengde på herrebukser, og det forklarer kanskje at noen av dem har høyere pris?

Vet ikke. Jeg trenger selv 34 i lengde og mye smalere i vidde. Samme med min datter. Det finner vi på Vero Moda for 299,-.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 10:36   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.926
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeans - tenåringsgutt

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ksnskje fordi utvalget i størrelser er der? Jeg finner sjelden rimelige bukser med ulik lengde og ender ofte opp uten nye bukser fordi de er for korte. Jeg inbiller meg at det er mer vanlig å finne ulik lengde på herrebukser, og det forklarer kanskje at noen av dem har høyere pris?

Mulig. Arvingen er også lang og smal og bruker helst Levis bukser, eventuelt Hollister/A&F. Hun er 24/33 og det er ikke lett å finne bukser.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 19:01   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeans - tenåringsgutt

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Oi. Snuppa får uansett ikke handle klær i den prisklassen, så det er ikke noe vi forholder oss til. Hun vet godt hva buksene «får lov til å koste» for at jeg skal betale for dem. Og det er langt mindre enn 1000 kroner. (Men så er det heller ikke noe ved hennes kroppsfasong som gjør at buksene trenger å være særlig dyre.)

Jeg innser jo at jeg ikke har noen som helst innsikt i hvem som har kjøpt buksene til de 15-årige guttene som jeg treffer hjemme. Jeg har bare innbilt meg at de handler selv.

Så vil kanskje Snuppa også ha mer enn 2 bukser per år. Men jeg synes også dette var for dyrt ja. Men når man selv er med og leter, blir man litt mer liberal på pris. Gidder ikke bruke mange kvelder på å lete.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no