Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-08, 12:43   #41
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Her er mange gode erfaring med bil på vinter, og jeg kjenner jeg er litt mer optimistisk i forhold til bilkjøp enn før. Sliter nå med den samme gamle ennå. Kjenner jeg må bli frisk før jeg gir meg i kast med bilkjøp. Uansett, det er kjempeflott å høre om andres erfaringer. Fremkommelighet, både opp og ned bakker er viktig. For det er en ting å komme opp, en skal også ha styring ned.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 13:45   #42
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Audi TT skal du i hvert fall ikke ha.
:har seilt på 4 stive låste hjul, og endte i en snøfonn: Heldigvis.


(Det hører med til historien at de trakk bilen tilbake til fabrikken pga. den alvorlige feilen.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 14:53   #43
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg har lenge kjørt og kjører Audi, nå en Audi A4 Avant - super; både sommer som vinter!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 15:02   #44
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?



Nissan X-Trail. Knallgod bil.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 18:38   #45
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Subaru legazy stasjonsvogn, 4wd. Fantastisk vinterbil.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 21:48   #46
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Penger har mye å si. Det er stor forskjell mellom antispinn og ikke. Og så er det der med 4wd.
Jeg foretrekker selv forhjulstrekk fremfor bakhjul - men det er kanskje bare en tilvenningssak?

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 22:14   #47
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg kjører Subaru Legacy, og mannen kjører Subaru Forester. Supre biler på vinterføre.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 01:53   #48
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg kjører Ford Mondeo, stasjonsvogn. Den er super

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 02:03   #49
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Opprinnelig lagt inn av Pong, her.

Penger har mye å si. Det er stor forskjell mellom antispinn og ikke. Og så er det der med 4wd.
Jeg foretrekker selv forhjulstrekk fremfor bakhjul - men det er kanskje bare en tilvenningssak?

En vanesak er det nok, men en forhjulsdrevet bil er enklere, siden du da slipper å oppleve det at bakparten på bilen slipper og plutselig kommer opp på siden av deg. Et slipp på forhjulene er lettere å kontrollere, for å si det sånn.

Men når det er sagt...på nyere biler så er det jo så mye hjelp å få fra bilens side, og det er nok de færreste som opplever det å få bakparten opp på siden av seg...

Og som jeg nevnte tidligere, så er det veldig viktig å velge rett type dekk. Kjøper man en dyr og såklat sikker bil, for så å spare inn på type dekk, så kan man få seg en seriøs overraskelse, i negativ retning...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 23:49   #50
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg kjører Subaru Legacy, og mannen kjører Subaru Forester. Supre biler på vinterføre.

Tenker man bruktbil og sikkerhet, kan man bemerke at Subaru var svært trege med å få på plass stabeilitetskontroll, og at dette vel først kom i løpet av 2007 på fleste modeller.... Spesielt med et 4WD-system slik Subaru bruker, kan det absolutt være en fordel med stabilitetskontroll...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 22:55   #51
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tenker man bruktbil og sikkerhet, kan man bemerke at Subaru var svært trege med å få på plass stabeilitetskontroll, og at dette vel først kom i løpet av 2007 på fleste modeller.... Spesielt med et 4WD-system slik Subaru bruker, kan det absolutt være en fordel med stabilitetskontroll...

Hva gjør den stabilitetskontrollen?

Egentlig er det sykt av meg å være så gjerrig i forhold til bruk av penger på bil, for jeg tilbringer ganske mye tid i den.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 23:05   #52
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Penger har ikke så mye å si.
Men kjøremåte. Hva man er vant med og hvor man skal ferdes.og DEKK

Vi har nå i maaaaang år bodd på toppen av bakker.
Før en bakke som var 1 km lang rett opp og nå 2 km lang med masse svinger. å først nå har vi kjøpt 4*4. Ikke for at vi har hatt så stort behov men for at jeh vet ikke helt
Vi har hatt en 1990 mazda 626 kombi, en 1992 mazda 626 stasjonsvogn(sportsunderstell) og mitshu. Galant. og aldri vært i grøfta. Eller jo en gang på tur ned bakken på glattis å det kom en tulling opp som ikke hold seg på sin side å vi hadde ikke sjangs å stoppe...
Abs hadde vi på galanten, og nå anti skrens ting som jeg koblet ut.
og vi bor i vinterland.

kjørte 1 år på piggfrie vinterdekk å en gang kom vi ikke opp bakken der hvor vi bodde før.og vi kjørte ofte hit vi bor nå med at svigers bodde her da.
Nye sommerdekk kan ofte være bedre en gammle vinterdekk

Jeg ser ikke helt det store å betale 500 000 kr for en bil å når man kjører ut av forhandleren så koster den 250 000. bare for å få det nyeste å det fineste. greit de er kanskje mere miljøvnnlige. eller de er det en en som er 15 år gammel. Men om man kjøper et hus så får man som oftest ting igjen men en vil taper seg bare i pris.

Så bestandig er det ikke det smarteste å kjøpe nytt,


nei jeg vet ikke helt hva jeg skulle med dette


Jada jeg elsker biler men alle vi har hatt er godt brukte.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 13:41   #53
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg har nå en mitsubishi lancer 1994 model, som snart har gått 260000 km. Den har nok gjort sitt tenker jeg så det er på tide å bytte ut. Men har kjørt 4x4 i snart ti år så det blir rart med noe annet. Bor ikke så bakkete til, men er av og til og besøker mine foreldre som bor innerst inne i ei bygd hvor man må kjøre tre kilometer nesten rett opp på dårlig strødde veier vinters tid for å i det heletatt komme seg ut av bygden. Samt at det er ikke alltid så godt strødd her jeg bor selv heller.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no