Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 17:51   #21
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har en Peugot 307 SW, og etter å ha prøvd ymse biler, har vi konkludert med at det er en god vinterbil.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:10   #22
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Er så flott å høre andres erfaringer med egne bilder. Nå har jeg en gammel lancer, 4wd og den har kostet meg ganske mange penger i vedlikehold opp igjennom årene, men bringer meg dit jeg skal når jeg skal og jeg har aldri stått fast. Men det er ikke så mange av dem til salgs på denne kanten av landet... så jeg har øynene oppe for andre også.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:23   #23
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

BMW X3. Absolutt super.
Aldri opplevd maken på vinterføre ....og i mitt nå 43-årige liv har jeg stort sett byttet en gang i året tidligere. Denne har jeg hatt i to år nå.






Dynamic Traction Control (DTC).

Dynamic Traction Control (DTC) leveres som standardutstyr. Den tillater litt mer hjulspinn på drivhjulene, noe som er nyttig i dyp snø og slaps, eller på ekstremt løst underlag. Med denne funksjonen er du alltid sikret maksimal fremkommelighet, selv under ekstreme forhold.

Hill Descent Control (HDC).

Hill Descent Control (HDC) er et elektronisk system på BMW X3, som kan kobles inn for å få bedre kontroll med bilen. Ved hjelp av målrettet bremsing på alle fire hjul holdes farten på tilnærmet dobbel ganghastighet. I tillegg kan farten reguleres med gass- og bremsepedalene. Dette gir optimal sikkerhet, slik at føreren kan konsentrere seg om å styre bilen.

Cornering Brake Control.

Under bremsing blir det mindre belastning på bakhjulene, noe som kan føre til skrens. Cornering Brake Control motvirker dette ved å regulere bremsetrykket asymmetrisk. Dette foregår utenfor ABS-reguleringsområdet og bilen stabiliseres. Dermed holdes BMW X3 på stø kurs også ved rask kjøring i svinger.

Det adaptive kjørelyset.

Svingene blir optimalt belyst. Sensorer registrerer hastigheten, gyrobevegelsen og rattutslaget fortløpende og det adaptive kjørelyset (ekstrautstyr) beregner hvordan svingene vil være. Xenon-lyktene for nær- og fjernlyset beveges elektromagnetisk. De kan beveges horisontalt i maksimal 15 grader og justeres automatisk i forhold til veien. Dermed sørger de for at kjørebanen alltid er godt opplyst.

Kollisjonsputesystemet.

Noen ganger trenger du noe du kan stole helt og fullt på. Kollisjonsputene på fører- og passasjerside, hodekollisjonsputene (foran og bak) og sidekollisjonsputene foran og i baksetet (ekstrautstyr) gir effektiv beskyttelse. Impact Depending System beregner farepotensialet ved en kollisjon ut i fra kollisjonsstyrken og utløser kollisjonsputene med nødvendig styrke.



Digital motorstyring.

Digital motorelektronikk (DME) og digital dieselelektronikk (DDE) styrer og overvåker alle funksjoner som er viktig for motordriften. Sensorer registrerer alle viktige data og analyserer disse automatisk. Systemet måler for eksempel motorturtall, temperatur, gasspedal- og gasspjeldstilling. Takket være DME og DDE blir motorens potensiale utnyttet optimalt under alle forhold.

BMW xDrive.

For å sikre overlegen kjøredynamikk er BMW X3 utstyrt med firehjulsdriftssystemet xDrive som standard. Systemet sørger for en fleksibel fordeling av drivkraften på alle fire hjul uansett underlag. Føreren kan utnytte bilens kraft og dynamikk og samtidige oppleve økt veigrep under alle føreforhold. Både i krappe svinger, ved bakkestart og på glatt underlag overføres motorkraften optimalt til veien.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:38   #24
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har en Ford Mondeo stasjonsvogn og den er utrolig god å kjøre på vinterføre. Den har antispinn og antibrems samt at den har bakkestart hjelp. Så hvis vi må stoppe i en oppover bakke så kobles den inn og bilen står i ro til du kjører videre. Vi kan skifte innstillinger på understeller som ofte er praktisk om vinteren da veiene ikke er slette alltid.

Den har ikke 4x4, men det har vi ikke behov for. Barnehagen til ungene ligger opp en lang og bratt bakke og det har aldri vært noe problem å komme seg opp.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:44   #25
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Har kjørt mange biler opp gjennom årene. De vi har vært mest fornøyde med på vinterføre, har vært BMW og Audi.

Audiene vi har hatt har vært 4 hjulsdrevne. Det var også BMW X5. Den var jo helt rå på vinteren, men mannen advarte om at OM en slik bil først fyker ut med deg, så sliter du... Det er en svær bil å skulle ta inn igjen...

BMW med bakhjulsdrift har også overbevist meg. Med alt som er av antisleng og antispinn på bilene, så skal de mye til før man mister kontrollen.

Vi går nå vinteren i møte med ny og uprøvd bil i så måte. Fikk vår etterlengtete VW Tiguan i forrige uke. Skal bli spennende å se, men jeg antar den gjør jobben sin bra, med trekk på alle hjul, og det som er av hjelpesystemer.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:45   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi bor midt i byen, og opplever derfor ikke all verden av vinterføre. Vi er veldig fornøyde med vår Skoda Fabia Stasjonsvogn. Mest fornøyd er vi vel med prisen og bensinforbruket.

Vi vurderer å bytte, men det er fordi vi trenger en større bil. Da vil Skoda Octavia definitivt være et av alternativene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:47   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har Mazda 626 og den er fantastisk på vinterføre. Men jeg har ikke kjørt så VELDIG mange biler, men nok til å si at jeg er veldig fornøyd.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:57   #28
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg har en Audi A4, som kommer seg opp bakkene hit uten problemer, til og med i 20 cm slaps. Den er utrolig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:01   #29
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vel, Angelique, etter ditt eventyr med brennende sete (og etterfølgende regning for reparasjon ) tør ikke jeg satse på X3.

Vi har Subaru Legacy og Volvo XC70. Egentlig synes jeg Subaruen er best på glatt føre, p.g.a. lavere tyngdepunkt og vekt. Men Volvoen er sterkest, da. Freser seg oppad enhver bakke, uten pigg !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:04   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har en volvo v40. Den er super på vinterføre. Jeg føler den er som klistra på veien. Vi kjører piggfritt - men har gode dekk.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:09   #31
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Vel, Angelique, etter ditt eventyr med brennende sete (og etterfølgende regning for reparasjon ) tør ikke jeg satse på X3.

Vi har Subaru Legacy og Volvo XC70. Egentlig synes jeg Subaruen er best på glatt føre, p.g.a. lavere tyngdepunkt og vekt. Men Volvoen er sterkest, da. Freser seg oppad enhver bakke, uten pigg !

Fikk den og den siste på garantien.
Uansett, på vinterføre er den rå

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:11   #32
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Volvo XC90, kommer seg frem overalt selvsagt, men den er stor og tung og når den først sklir... Jeg har hatt andre 4WD der firehjulstrekken har vært bedre også egentlig.

Den beste ikke-firehjulstrekkeren jeg har hatt var utvilsomt en BMW318i Touring med antispinn. Den kom seg frem på de sleipeste veier uten å sladde. Fantastisk på vinterføre!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:14   #33
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Mannen har Volvo XC70 og den kommer seg virkelig frem over alt. Knallgod bil, men dyr.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:14   #34
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Vi har en Audi A6 med firehjulstrekk. Jeg har hørt at firehjulstrekk kun er nødvendig for dårlige sjåfører. Det kan godt være, men duverden så mange isbelagte, bratte bakker jeg har kommet meg opp hvor andre har gitt opp. Jeg er veldig fornøyd. Hadde en A3 med firehjulstrekk før, og den var også super på vinterføre.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:16   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

I tillegg til spørsmålet om hvilken bil man har, så må man også tenke på hvilken type dekk man har. Noe som kanskje er vel så viktig som biltype, når alt kommer til alt.

Feil type dekk kan gjøre den beste bilen til et monster på glatta.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:42   #36
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Har hatt Audi a4 avant quattro i mange år nå - superfornøyd!

Nettopp kjøpt helt ny VW Passsat stv, 4motion, spent på vinteren, men regner med den også gjør jobben på vinterføre.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:46   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Nå har vi Ford Mondeo, har bare kjørt den en vinter, men den var utrolig mye bedre på vinterføre enn forrige bil, som var en Renault Laguna.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 23:52   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Subaru Legacy, den har firehjulstrekk, kommer seg frem overalt jeg har prøvd, og er god på langkjøring også. Kjørte Saab før, den var også en god vinterbil, men kom seg ikke opp de mest kinkige bakkene på speilholka i Tromsø. Jeg simpelten elsker firehjulstrekk på vinteren!

Signerer bare denne. Blir aldri noe annet enn Legacy på meg... ja kanskje Outback hvis jeg vinner i lotto.

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Er så flott å høre andres erfaringer med egne bilder. Nå har jeg en gammel lancer, 4wd og den har kostet meg ganske mange penger i vedlikehold opp igjennom årene, men bringer meg dit jeg skal når jeg skal og jeg har aldri stått fast. Men det er ikke så mange av dem til salgs på denne kanten av landet... så jeg har øynene oppe for andre også.

Kjøp en litt eldre Subaru, minimalt med vedlikeholdsutgifter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 09:01   #39
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Jeg har sammen som Angelique, og er superfornøyd med den. Det eneste er vel at jeg til tider kunne ønske meg litt større plass i bagasjerommet. Men det er jo alltids plass i tilhengeren.

Vi hadde før X3'n en slik som Miss Norway nevnte. En 318 touring. Den var knall på vinterføre når man først ble vandt med bakhjulstrekken.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 00:32   #40
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil har du og hvordan er den på vinterføre?

Noe jeg synes er viktig når det gjelder vinterføre er hvilken respons jeg føler jeg får fra bilen om føret. En del biler har for høyt fokus på komfort og myk demping, slik at det egentlig er vanskeligere å merke hvordan føret egentlig er og man merker ikke der man ellers får "advarsler" i en del biler.

Når det gjelder ren framkommelighet blir gjerne dekkene og sjåføren det mest vesentlige mellom ellers sammenlignbare biler ofte. Kjører med piggdekk pga. bakkene vi har i området her vi bor. Det er imidlertid ikke bare snakk om å komme opp bakkene, men også at man skal komme ned. Et sentralt element for framkommelighet på nye biler kan også være at man er rask å slå av antispinn i noen tilfeller, hvor man rett og slett bare må spinne for å komme seg fram, i stedet for at bilen bremser ned selv for å unngå spinn.

Har VW Touran og er svært godt fornøyd med hvordan bilen har oppført seg på vinterføre - spesielt etter en t/r nord-norge i desember/januar for et par år siden hvor vi i basis hadde omtrent så jævlig føre som det omtrent kan bli.

Det jævligste jeg har kjørt av nyere biler på vinterføre må være Peugoet 807.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no