Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bil nummer 2

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 07:52   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nummer 2

Om jeg skulle ha en bil til og ikke skal tenke på plass så ville jeg kanskje valgt en Audi A3 eller Golf. Men jeg kan nøye meg med en Polo jeg. Bare den er ganske ny. :glorie:
Men det er ikke sansynlig - vi må vel leve med den stygge Corollaen til den faller fra hverandre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 10:30   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nummer 2

Audi er dyr i reperasjon da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 18:49   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nummer 2

G: vi snakker uansett utopi her.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 19:51   #24
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil nummer 2

Her i huset må jeg kjøre stasjonsvogn siden gubben må ha stor varebil.
Men om jeg kunne kjøpe mindre bil, noe jeg veldig ønsker, ville jeg kjøpt A3 eller Golf.
Var på tur med jenter fra jobben for noen uker siden og da satt vi fint 5 damer i en Golf og det var overraskende god plass bak der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 19:52   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nummer 2

Vi hadde bare Golf frem til vi fikk barn nr 2 og den har plass til en bagvogn.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 19:59   #26
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil nummer 2

Vi har toyota yaris verso og toyota yaris.
Jeg har toyota yaris som jeg bruker som konebil. Det er den jeg har når mannen er avgårde og jeg også har ungene alene. Utfordring med barneseter? Hvorfor det? Mine er 2 og 4 år nå og jeg har hatt bilen i ett år. Helt topp. Vi har til og med vært på helgetur med dyner, reiseseng, sportstrille (ikke paraplytrille) og bagasje. Riktignok trangt. Men det gikk. Og rimelig! Jeg importerte min fra Danmark og sparte rundt 30 000 på det.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:10   #27
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nummer 2

Jeg hadde også nøyd meg med Polo. (Savner den gaamle Poloen jeg hadde da jeg var ung og singel. )

Trulte: Takk for info! Synes bare Yarisen ser så liten ut, så det er godt å høre at du har gode erfaringer. Vi kommer jo oss aldri avgårde begge to for å se på en!
Men går det virkelig inn to bakovervendte seter i den? Mannen har også snakket om å importere fra Danmark.

Nå har visst Citröen c3 kommet inn i diskusjonen sammen med Hyundai i30. (Har en mann med beslutningsvegring - det eneste han vet er at han ikke skal ha Golf, av en eller annen grunn! )

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:53   #28
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil nummer 2

Hyundai i30 stasjonsvogn med diesel og automatgir er en utmerket bil - både sprek og lettkjørt. Bør absolutt prøvekjøres! Det er jo en liten stasjonsvogn, så det er jo ikke all verdens plass i baksetet. Men prøvekjører du så får du jo testet om du får plass til bakovervendt sete. Jeg har bare kjørt den med to beltestoler baki.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:41   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nummer 2

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

(Har en mann med beslutningsvegring - det eneste han vet er at han ikke skal ha Golf, av en eller annen grunn! )

Min mann skal ALDRI ha VW..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:42   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nummer 2

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hyundai i30 stasjonsvogn med diesel og automatgir er en utmerket bil - både sprek og lettkjørt. Bør absolutt prøvekjøres! Det er jo en liten stasjonsvogn, så det er jo ikke all verdens plass i baksetet. Men prøvekjører du så får du jo testet om du får plass til bakovervendt sete. Jeg har bare kjørt den med to beltestoler baki.

Hyundai i30 likte jeg! (utseendet iallefall.. )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:46   #31
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil nummer 2

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hyundai i30 likte jeg! (utseendet iallefall.. )

Den er lekker i rødt

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 10:51   #32
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nummer 2

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hyundai i30 stasjonsvogn med diesel og automatgir er en utmerket bil - både sprek og lettkjørt. Bør absolutt prøvekjøres! Det er jo en liten stasjonsvogn, så det er jo ikke all verdens plass i baksetet. Men prøvekjører du så får du jo testet om du får plass til bakovervendt sete. Jeg har bare kjørt den med to beltestoler baki.

Det er nok den vanlige og ikke stasjonsvognmodellen vi er interessert i tenker jeg.

Men alt må jo prøvekjøres, når skal man få tid til sånt da??

Bygger jo hus i tillegg.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 12:46   #33
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil nummer 2

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg hadde også nøyd meg med Polo. (Savner den gaamle Poloen jeg hadde da jeg var ung og singel. )

Trulte: Takk for info! Synes bare Yarisen ser så liten ut, så det er godt å høre at du har gode erfaringer. Vi kommer jo oss aldri avgårde begge to for å se på en!
Men går det virkelig inn to bakovervendte seter i den? Mannen har også snakket om å importere fra Danmark.

Nå har visst Citröen c3 kommet inn i diskusjonen sammen med Hyundai i30. (Har en mann med beslutningsvegring - det eneste han vet er at han ikke skal ha Golf, av en eller annen grunn! )

Det kommer nok litt an på hvor store dere er, om det går an. Jeg ville tatt meg en tur ut til en forhandler og prøvd. Selv har vi forovervendte i yarisen og bakovervendte i versoen, så ingen erfaring herfra om akkurat det.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 21:15   #34
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nummer 2

Mannen har sett på i30 idag, den er rimelig aktuell sier han.
Ellers så har vi også fått et tilbud på Yaris, et rimeligere enn første tilbud vi fikk. Så det står nok mellom de to.

Da gjelder det bare å prøvekjøre begge tror jeg.

Trulte: Mannen er lang (188) og jeg er kort (166). Men det blir nok mest jeg som skal kjøre denne til og fra jobb. Om vi får et bakovervendt sete bak passasjersetet er vi fornøyde, to er en bonus.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 01:57   #35
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nummer 2

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Min mann skal ALDRI ha VW..

Mulig jeg har misforstått, men hadde ikke dere Skoda?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 07:32   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nummer 2

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Mulig jeg har misforstått, men hadde ikke dere Skoda?



Vi har en sånn:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 07:32   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nummer 2

Dæven, svært bilde!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 07:54   #38
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bil nummer 2

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

MÅ det være Toyota?

Skoda Roomster er ikke så verst, hverken i pris eller plass.
Skoda Roomster 105TDI STYLE Flerbruksbil 2007, 38049 km., kr. 198.516,-





Denne er romslig inni ja. Vi har den, og har brukt bakovervendte bilstoler i den. Du kan ta ut det midterste setet bla. og du kan også flytte baksetete frem og tilbake, slik at det går helt fint med bakovervendt bak sjåføren om det er ønskelig.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 10:30   #39
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bil nummer 2

Humz.. jeg hadde nok gått for en sånn en selv:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14910215
7-seteren bruker vi da for å hente/levere barn og familietur; 2-seteren til å frakte en eller to til/fra jobb. Må være før 97 pga omregistreringsavgift - synes bare at det er så dyrt med 3000 i året for veiavgift - så det blir nok ikke bil nr. 2 på oss.

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 14:37   #40
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nummer 2

Det ble denne:
Huyndai i30, kun demokjørt så den er nyregistrert.





__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no