Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du fast plass til julepynten?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-16, 21:40   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Julekrybbe har fast plass. Ellers ikke. Rett og slett fordi jeg ikke husker fra år til år.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:42   #22
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Alt har en fast plass når det ikke er jul, da ligger det i et fast skap i kjelleren.

Noe får jo naturlig en fast plass. Men kan gjerne flytte på ting også. I tillegg er jeg ikke der at jeg har så mye eller så mye fint at det ikke kommer til nye ting. Og da blir det gjerne flyttet på for å få plass til det nye.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 21:48   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Det meste har ikke fast plass. Noen ting passer best på bestemte steder. Vi endrer gjerne noe plassering av møbler så da passer det å endre hvor pynten er. Jeg har ikke noe bevisst forholdt til at det endrer seg. Den kassa jeg tømmer først blir først plassert. Så kommer resten etter hvert.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:05   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Ja, det meste har det, fordi det passer best der rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:17   #25
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Nja. Jeg er litt usikker faktisk. Samme pynt på samme område, men er nok ikke på akkurat samme sted hvert år.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 23:00   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Jeg husker forresten godt fra da jeg var barn, at jeg og søstrene mine var veldig nøye på at all julepynten måtte være på samme sted som det pleide. Mamma brukte å sette fram mesteparten etter at vi hadde lagt oss lille julaften (alt stod utover i et eneste kaos når vi la oss), og noe av det jeg husker best fra julaften da jeg var barn var akkurat dette. Tusle opp i nattkjolen (sikkert alt for) tidlig om morgenen, først se på treet, og deretter gå rundt i huset sammen med søstrene mine, og sjekke at all julepynten stod på riktig sted, mens vi gumlet godt fra julestrømpene våre. "Se der er den!" "Åh, husker du den!" etc Mamma ble fort arrestert om noe stod feil. Husker spesielt en liten taustige, med tre piperensernisser på, som måtte henge på en bestemt spiker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 23:04   #27
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Absolutt ikke, men vi pynter heller ikke så voldsomt mye. Kun stjerne, adventstake og juletre som har fast plass.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 23:56   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Nope. Har jo flytta så mye på meg at jeg har aldri klart å etablere noen tradisjoner, og dessuten så liker jeg variasjon. Irriterte vettet av eksen med ommøblere både her og der støtt og stadig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 07:11   #29
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg husker forresten godt fra da jeg var barn, at jeg og søstrene mine var veldig nøye på at all julepynten måtte være på samme sted som det pleide. Mamma brukte å sette fram mesteparten etter at vi hadde lagt oss lille julaften (alt stod utover i et eneste kaos når vi la oss), og noe av det jeg husker best fra julaften da jeg var barn var akkurat dette. Tusle opp i nattkjolen (sikkert alt for) tidlig om morgenen, først se på treet, og deretter gå rundt i huset sammen med søstrene mine, og sjekke at all julepynten stod på riktig sted, mens vi gumlet godt fra julestrømpene våre. "Se der er den!" "Åh, husker du den!" etc Mamma ble fort arrestert om noe stod feil. Husker spesielt en liten taustige, med tre piperensernisser på, som måtte henge på en bestemt spiker.

Akkurat sånn var det hos oss også. Jeg husker at jeg la meg hver eneste lillejulaften og tenkte at mamma og pappa aldri kom til å bli ferdige, men det var alltid perfekt når vi sto opp.

Når det gjelder fast plass så husker jeg spesielt en ganske så stygg nisse som hadde sin faste plass på et bilde, ingen syns den var så fin, men stå der det måtte den. Men når bildet røyk, så røyk nissen også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 08:39   #30
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Det er ikke så nøye for meg, men ungene er veldig strenge på at alt skal stå på sin faste plass.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 09:12   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Mye av pynten har hatt fast plass, ja.
Men vi flyttet før sommeren, så i år må jeg finne nye faste plasser til pynten.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 10:54   #32
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Når det ikke er jul så bruker kassene å stå på samme sted på loftet. Etter hvert som pynten kommer opp så hender det at noe står på samme sted, mens andre saker får nytt sted. Også juletreet har hatt ulik plassering avhengig av størrelse på tre og om vi skal ha jul hjemme eller ikke. Er det et poeng at alt skal være helt likt fra år til år?

I år kom begge julestjernene i stua fordi vi har pusset opp gangen og flyttet kroken til stjerna i vindu ved trapp. Enn så lenge står den 7-armete adventstaken der. Kanskje vi kjøper ny stjerne som kan stå selv. Hvem vet?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 10:56   #33
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Vi har egentlig ikke så mye julepynt som ikke er på juletreet. Men vi har en julekrybbe og den står alltid på samme sted fordi det er det eneste stedet det er plass, og så har vi en liten duk med en julegruppe, som jentene laget for mange år siden, og den står alltid på stuebordet. Så på den måten har det vel fast plass, uten at jeg har tenkt så mye over det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 11:43   #34
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Vi flytter for mye til å ha faste plasser på ting. I år pakket jeg opp julekassen og så at to av julekulene var knust, og ble litt lei meg. Men sånn går det i blant.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 11:44   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Fast plass. Ikke har vi mye pynt, og ikke har vi mye plass til pynten. Det blir pynt i vinduene, på treet og på barnas rom. Det siste fikser de selv.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 12:36   #36
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Fast plass til tre, kranser, stjerne og krybbe. Orker ikke så mye mer pynt, tar frem færre ting for hvert år. Bytter litt på hva og hvor. Det våre fire barn har laget samlet jeg i fjor på et stort brett på spisebordet, skal gjøre det samme i år.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 13:02   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Hadde veldig faste plasser der vi bodde før, men nå etter at vi har flyttet, kjøpt nye møbler etc. blir det både noen nyinnkjøp og mange forandringer på plasseringen. Elsker den magiske stemningen ved å åpne alle eskene med juleskattene mine <3

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 14:53   #38
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Oh yes, her er det "same procedure as last decade", for ikke å si "century", som gjelder når det kommer til julepynten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 14:55   #39
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

Ja, vi har vel det.

Og skulle noe komme på feil plass er gutta kjappe til å få det "der det alltid" har stått.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 22:15   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fast plass til julepynten?

I hvert fall 80% har fast plass. Englene på pianoet, de fine nissene på peisen, de rare nissene på skoskapet, osv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no