Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gaver - salg/ordinær pris?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 10:03   #41
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg synes det er en uting å avtale hvor mye en gave skal koste. Det tar bort litt av gleden med å finne den perfekte tingen til noen, "nei, den kan jeg ikke kjøpe, den er ikke dyr nok".

Nå er jeg litt ekstra grinete siden de i mannens familie har avtalt å dele opp nevøer og nieser så alle søskenene får to å kjøpe til, og har da avtalt en pris gavene skal koste som er mer enn det jeg har budsjettert med at gavene til alle nevøene og niesene på den siden av familien skulle koste. Greit nok at søskenene til mannen har bedre råd enn vi har siden de alle har to inntekter og mannen min er student, men jeg synes det hadde vært mye mer hensiktsmessig å heller avtale en makspris.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 10:08   #42
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Kjenner jeg er veldig glad for at vi aldri har inngått en slik avtale, jeg kjøper etter lommeboka. Et år har jeg god råd, mens et annet litt mindre å rutte med.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 10:14   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Altså. Jeg tenker på om man feks er enige om at man skal kjøpe gave til hverandre til jul, og at prisen skal være ca 300 kr.
Og så finner man noe på salg, og prisen blir kanskje 150-200 kr - men opprinnelig er den på 300 +.
Kjøper du da sånn at totalprisen blir 300, eller går du ut i fra gavens "verdi" før salg?

Før kjøpte jeg alltid for avtalt sum. Men nå som jeg er student så handler vi på salg og kjøper ikke noe i tillegg...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 10:29   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Altså, om jeg hadde avtalt med noen at vi skulle kjøpe for 200 kroner, og så hadde jeg funnet lego på 50% og sluppet unna med 100, så hadde jeg kjøpt bare det.
Det er da ikke noe konkurranse i å bruke mest mulig penger?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 10:35   #45
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg forstår ikke helt problemstillingen. Hvis avtalt sum er 300, ville jeg kjøpt et 600-kronerssett på salg og vært kjempefornøyd med hvor mye jeg fikk for pengene.

Det kunne ikke falle meg inn å sjekke hvor mye noen andre hadde betalt for en gave til meg. Egentlig kunne det ikke falle meg inn å ha faste summer heller, men sju nevøer og nieser senere ser jeg jo at det har en hensikt.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 11:19   #46
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Vi har sånne avtaler med steboren min og halvsøsteren min, en fast pris som vi kjøper til hverandres unger for. Og det er i grunn greit, for jeg hadde helt sikkert endt opp med dyrere gaver enn det jeg kjøper for nå, mens de nok hadde ligget på det vi gir nå. (Noe som har litt med økonomi å gjøre).

MEN, det hender at jeg finner flotte ting på salg, og da kjøper jeg dem, men da er salgsprisen den prisen vi har blitt enige om!

Så, for å svare på HIs spørsmål: Jeg handler for den avtalte prisen.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 11:23   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Da blir jeg glad over å kunne kjøpe noe ekstra utenom, siden jeg fant varen på salg. Jeg kjøper for summen uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 13:00   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

(Hvordan skulle jeg kunne vite det, forresten? Jeg vet da ikke hva folk har funnet på salg eller ikke? )

Ja, ikke sant? Og hva hvis noen har kjøpt gaven for penger de selv har fått i gave? Da har de jo egentlig fått den gratis!

Jeg synes ellers eksempelet med barnebarna og sølvet var veldig illustrerende.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 13:37   #49
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Det var jo noen som mente (på et forum selvfølgelig) at hvis man vant f.eks. en bil, så var det umoralsk å selge den, fordi man selv ikke hadde betalt noe for den. Blir jo litt samme tankegangen dette. Da ville det jo bli feil å gi bort bilen også - en bil til 500.000 ville hatt verdien null hvis man skal tenke på denne måten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 16:18   #50
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Vi har en avtalt sum vi kjøper gaver til et vennepars barn til.
Prisen skal ligge på omtrent 200,- pr. barn.

Finner jeg noe jeg liker til dem til en høyere sum, så kjøper jeg det. Skulle jeg finne noe på tilbud, så kjøper jeg det uten å legge i noe mer for å nå opp til prisen vi har avtalt.

Eksempel: I år fant jeg en lydbok som jeg vet vil passe perfekt til eldstejenta. Den kostet faktisk 320,-. Den ble bestilt og hun får den til jul.
Til yngstemann fant jeg et perfekt Star Wars sverd jeg vet han kommer til å elske. Det var på tilbud til 110,-. Han får det og ingenting mer. Sverdet kostet egentlig 299,-. Jeg ser overhodet ingen grunn til å måtte kjøpe mer til han bare fordi jeg fant sverdet på tilbud.

For meg er det varens oprinnelige verdi som teller. Jeg kjøper bare ting jeg vet folk ønsker seg uansett. Jeg kjøper ikke ting på tilbud bare fordi de er på tilbud. Men skulle jeg komme over et tilbud på en gave som passer bra til mottaker, kjøper jeg den gaven og fyller ikke opp med mer.

Jeg har forresten ett godt eksempel til:
I klassen til eldstemann ligger bursdagsgavene på ca 100,-. I høst kom jeg over ett kupp på noen store pakker med figurer som gutten min synes var flotte, som han ønsker seg veldig selv. De var satt ned fra 499,- til 50,-. Ett kupp. Jeg kjøpte inn en bunke av disse og de har gutten gitt bort i gave i noen av bursdagene i høst.
Gaven er flott og det hadde blitt helt feil å i tillegg skulle fylle opp med ytterligere 50,- kroner i gave til bursdagebarnet bare sor å komme opp i 100,-.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 23:19   #51
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg kjøper for den sumen vi har blitt enige om.
Nesten alle butikker har tilbud før jul og mange gode tilbud, så jeg bryr meg ikke så mye om før prisen, annet enn at det er et godt kjøp.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 09:47   #52
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg skjønner problemstillingen, og for min del er det vesentlig om feks gaven kan byttes og om det er sannsynlig at mottakeren vil bytte den. Jeg har en venninne som alltid bytter alt, og noen som aldri kunne kommet på å bytte ("Det var jo en gave!").

Ellers synes jeg en fast regel i denne sammenhengen blir tullete. Eksempelet med sølvet sier det godt, noen ganger kan millimeterrettferdighet ende opp med å bli svært urettferdig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 09:56   #53
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg vet hva du får av søstrene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 10:10   #54
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg har avtalt priser med en stor del av familien, og synes det er veldig greit å forholde seg til. Særlig når det begynner å bli mange å kjøpe til. Kan faktisk ikke huske at jeg noen gang har følt meg bundet ved å gjøre det slik. Hvis jeg ønsker å kjøpe en vesentlig dyrere ting enn avtalt f.eks, så går jeg ofte sammen med noen andre og spleiser.

Jeg forstår at man ikke ønsker å gjøre det på denne måten, men må si at jeg overraskes over at flere synes dette virker så veldig merkelig. Det er bare en rettesnor, noen ganger handler jeg litt mer - andre ganger litt mindre. Nå handler jeg sjelden gaver på salg fordi jeg er opptatt av at de som mottar gaven skal få byttet den (med mindre jeg finner noe spesielt), så for meg er det ingen stor problemstilling. Jeg for min del ville ha handlet for omtrentlig den summen som var avtalt. Som sagt kan jeg forstå at man ikke ønsker å gjøre det på denne måten selv, men jeg sliter med å skjønne hva som er vitsen med å avtale en omtrentlig sum dersom man velger å kjøpe for halve summen på salg? I så fall har man vel kanskje gått inn på en avtale man ikke ønsker å være en del av?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 10:38   #55
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg synes å uttalt avtale pris på gaver blir som å bytte penger og det kunne ikke falle meg inn. Men det ligger jo en "ikke uttalt" greie om jevnbyrdighet på gaver. Jeg synes det er gøy om jeg finner noe kult på salg, jeg liker å gjøre varp.

For meg er verdien da ofte gjennkjøpsverdien. Enkelte gaver kan det være et poeng at kan byttes men ikke alle.

Et eksempel, jeg kjøpte noen furreal dyr greier på 70% salg i vår. Jeg vet en venninne av Mazungen har lyst på en slik. Ordinær pris er vel rundt kr 200 for disse, jeg betalte omtrent 50. Det er en ikke utalt greie på venninnegaver på ca 100 kroner. Jeg synes da det blir feil om jeg legger i mye mere.

Om jeg hadde kjøpt noe i lekebutikken til ordinær pris kr 100 hadde jenta fått en mindre "fin" gave.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 10:44   #56
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

handler for summen vi ble enige om. Kjøper gjerne den til redusert pris om jeg fant en perfekt ting, men da kjøper jeg mer attåt.

Jeg gjør det stikk motsatt. Finner jeg den perfekte gave til halv pris, får mottakeren en en flott gave uten at jeg blakker meg. Gaven har da den samme verdien om den selges til redusert pris. Hadde jeg kjøpt den uka før kunne det jo tenkes at det var full pris på den. Er den da mindre verdt uka etter når butikken setter den ned selv om jeg kjøpte til full pris?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 10:50   #57
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg gjør det stikk motsatt. Finner jeg den perfekte gave til halv pris, får mottakeren en en flott gave uten at jeg blakker meg. Gaven har da den samme verdien om den selges til redusert pris. Hadde jeg kjøpt den uka før kunne det jo tenkes at det var full pris på den. Er den da mindre verdt uka etter når butikken setter den ned selv om jeg kjøpte til full pris?

Hvis mottageren ikke er like begeistret for gaven og ønsker å bytte den, så har den vel ikke helt samme verdi? For det er vel ikke så lett å få byttet varer på salg? Jeg for min del har så smått begynt å bytte gaver jeg ikke tror kommer til å bli brukt, etter å ha sett meg lei på at det samler seg ubrukte ting i boder og skap som jeg ikke har hatt samvittighet (eller mulighet) til å bytte. Jeg håper at mottagere av mine gaver gjør det samme.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 11:22   #58
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Vi har ikke avtalte summer å handle for, men man vet jo sånn ca hvor mye man vil legge i gavene.

Jeg handler masse på salg. Det er flere vi bare skal kjøpe en liten ting til rundt 150-200, og da er det mer moro å kjøpe en ordentlig ting på salg.

For meg er det prisen jeg faktisk betaler for gaven jeg ser på, ikke opprinnelig pris.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 11:28   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvis mottageren ikke er like begeistret for gaven og ønsker å bytte den, så har den vel ikke helt samme verdi? For det er vel ikke så lett å få byttet varer på salg? Jeg for min del har så smått begynt å bytte gaver jeg ikke tror kommer til å bli brukt, etter å ha sett meg lei på at det samler seg ubrukte ting i boder og skap som jeg ikke har hatt samvittighet (eller mulighet) til å bytte. Jeg håper at mottagere av mine gaver gjør det samme.

Jeg føler jeg kjenner de jeg kjøper til nå, det er ikke så mange, at jeg tør kjøpe ting som ikke må kunne byttes. Jeg kjøper også gaver i forholdsvis god tid før jul, og da er det uansett ikke alltid greit å bytte, 2-3 mnd etterpå man har kjøpt gaven liksom. Da vi fikk gaver av alle tanter og onkler ble det mye "ræl" jeg ikke brukte, men jeg føler at mine nære venninner og mine søstre treffer meg ganske godt, og at jeg gjør det samme motsatt. Og ofte har man kanskje luftet litt ift ønsker i forveien og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 11:29   #60
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gaver - salg/ordinær pris?

Jeg synes i grunnen det er litt tull og avtale pris osv jeg da. Jeg synes ikke man skal være så opptatt av hva gaven har kostet eller koster. Synes heller det er viktig at gaven som blir kjøpt passer til den som skal få den. Har man funnet den perfekte gaven på salg så synes jeg ikke man trenger å kjøpe noe mer for å få en høyere kjøpesum.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no