Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 18:06   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Nyttårsaften er oppskrytt og virkelig amatørenes kveld.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:08   #22
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Vi har utsikt over en hel liten by, og skal ha besøk av ett vennepar med barn. Vi skal spise god middag. Jeg gleder meg. Jeg syns nyttårsaften er akkurat det man gjør det til.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:11   #23
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Litt oppskrytt ja Og en veeeldig lang kveld for ungene som venter på at klokka skal bli tolv

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:13   #24
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Tja, med julaften, 2.dag, bursdagen til storebror den 29 og også nyttårsaften i timesvis med akkurat de samme 11 personene blir igrunnen littebitt langtekkelig på en ukes tid da men det er jo hyggelig å samles. Våre små redder mye av samtalene... vi alle bor i nabolaget så det har liksom ikke skjedd så mye nytt det siste døgnet... Mulig mine kommer også så da hjelper det jo litt på ..

Vi går ut og holder litt stjerneskudd og sender opp noe av rakettene rundt 21.30 sånn at våre barn også ser noe av det som alle venter på.
Forresten så sa jeg til mamma at om de kom i år så kunne de jo reise hjem ved 21 tiden etter maten og desserten for de synes jo ikke det er så veldig spennende med raketter lengre...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:33   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Det er ikke en dag jeg har noen spesielt forhold til....Så, ja, den er en smule oppskrytt.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:37   #26
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Ja, eg synest nyttårsaftan er veldig oppskrytt, og har aldri spennande planar den dagen/kvelden. Også hatar eg fyrverkeri.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:40   #27
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Ja den er oppskrytt..
Eneste tradisjonen vi har er å spise litt ekstra god mat og gå ut å se på raketter.

Har ingen tradisjon utenom det.
Stille og rolig.
Noen ganger med venner/familie andre ganger alene..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:41   #28
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Oppskrytt.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 18:44   #29
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Oppskrytt, men gjør alltid noe koselig den dagen. Enten selskap med venner, eller bare hjemme. I fjor valgte vi å være hjemme. Storesøster var 2 år og lillebror 3 mnd. Tanken på å dra to unger ut i natten, fristet ikke. Vi lagde stand vårt eget lille selskap, med kalkun og det hele. Koste oss gløgg i hjel og misunte lite de som måtte ut å kjøre med trøtte unger. I år får vi heller ikke feiret med venner, har svigers+ niese på besøk.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 19:44   #30
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Vil ikke kalle det oppskrytt, men heller litt krampeaktig(det var det før iallefall)... Dvs de siste årene har vi feiret sammen med gode venner - enten hjemme hos oss eller hos de. God mat og hyggelig selskap har vært i fokus og det er ikke å forakte på en slik kveld.
Før vi fikk barn var det veldig snakk om de store festene, hvor kult det skulle være bla bla bla - sjelden det ikke ble akkurat sånn. Men etter at barna kom er det blitt en veldig fin kveld, synes jeg. Litt slitne barn dagen derpå, men det takler vi.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 19:50   #31
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Litt oppskrytt. Blir kanskje noe annet når ungene blir så store at de er våkne utover kvelden sammen med oss. Nå sitter vi jo bare der fra 19.30 tiden og til etter fyrverkeribråket. Tidligere på ettermiddagen er vi hos svigers og spiser kalkun, er en tradisjon.

Er ikke noe særlig glad i raketter, har sett skadene de kan gjøre..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 19:50   #32
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Ja, nyttårsaften er generelt oppskrytt. Ikke for det - det kan absolutt være en fin dag, men for meg betyr den ikke annet enn at vi går inn i et nytt år, og at det er en gyllen anledning til å lage noe godt å spise.

I år blir kanskje den mest spesielle nyttårsaftenen jeg har hatt? Vi reiser til fjells i morgen, og skal bo i en småluksuriøs leilighet frem til 1. nyttårsdag. Det tror jeg kan bli trivelig.


Sist redigert av Fruktflua : 28-12-07 kl 19:57.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 19:58   #33
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

For ungene er den absolutt ikke oppskrytt.
De gleder seg hele romjula. De synes det er kjempegøy å få være opp lenge, se på raketter osv.
De siste årene har vi byttet på å være her og hos et vennepar. I år er det vår tur.
Synes det er en hyggelig kveld, men tiden da man gikk med partybagen desperat letende etter fest er forbi ( noe som igrunn er helt OK).
Den gang synes jeg nyttårsaften var oppskrytt. Det ble aldri som man hadde håpet.

Nå derimot synes jeg det er en hyggelig kveld med god mat og gode venner.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 19:59   #34
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

ja

  Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:04   #35
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Helt fin. Tidligere en skikkelig fest, nå mere en hyggelig vennefeiring.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:05   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Før vi fikk barn; ja. Bare pes for å finne kul fest og aldri ble det særlig moro. Men nå er det helt fint. Koselig med god mat og venner.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:08   #37
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Veldig oppskrytt. I år rømmer vi til fjells, der det føles mindre ugreit ikke å ha en heidundrande fest. Og rakettene? Hvis noen hadde gitt meg penger som bare kunne brukes til innkjøp av fyrverkeri, så hadde jeg heller satt fyr på pengene. Kan virkelig ikke tenke meg noe så meningsløst. Det kan være pent å se på når det er i regi av profesjonelle, men at hver enkelt privatperson, ofte stup full, skal ordne dette selv, det fatter jeg bare ikke at man tillater. :dagens utblåsing (og avsporing):

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:10   #38
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Kjempeoppskrytt. Jeg har enda til gode å oppleve at en nyttårsfest har innfridd forventningene (som sikkert var for høye i utgangspunktet, men sånn er det jo gjerne).

Etter at jeg fikk barn har jeg sluttet å bry meg om å lete etter den ultimate festen, og foretrekker å kose med hjemme med ungene og kanskje noen gode venner istedet. De store, morsomme fyllekalasene kan man ta når som helst ellers i året.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:14   #39
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Ja, den er litt oppskrytt.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 20:23   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Hvorfor blir nyttårsfeiringene deres så dårlige? Er det forventningene som er for høye?
Er det vanskeligere å få denne dagen koselig enn det er å få andre dager i året koselige?

Jeg har feiret nyttårsaften på mange forskjellige måter, og har alltid satt pris på feiringene uansett om det har vært en spillkveld eller en stor fest. I fjor var vi bare fire stk, satt rundt en fonduegryte og spiste og hadde egentlig ikke så mye mer program enn det. Enkelt og koselig, men så er jeg kanskje enkel å glede

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no