Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 17:03   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Sånn som meg?

Eller er det årets flotteste dag!?

Jeg har nesten alltid følt det sånn at nyttårsaften har blitt en nedtur. Da jeg var yngre og festet en del, så ble det jo fort 2-4 fester i mellomjula.. og alle psyket seg opp til DEN nyttårsfesten, som ofte ble en nedtur, fordi de aller fleste begynte å bli rimelig lei.

Jeg er som regel ganske sliten av jula når nyttårsaften kommer, og synes nesten det er godt å være litt asosial. Så i år vurderer vi bare være hjemme, slappe av og kose oss. Hannah er jo bare litt over 2, og skjønner jo ikke noe av opplegget likevel. Og jeg orker ikke holde henne våken, og få en hyper jente på kvelden.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:06   #2
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Helt enig - nyttårsaften er oppskrytt. Har nesten alltid hatt litt antiklimaksfølelse den dagen. Da jeg var yngre ble festene aldri så hysterisk morsomme som vi forventet, og det var alltid litt nervepirrende om man ble invitert på fest eller ei - eller hvem man skulle invitere eller ikke selv. Mannen min og jeg feiret faktisk et par nyttårsaftener alene også før vi fikk barn fordi vi var så lei alt styret.

Nå har vi etablert en hyggelig tradisjon med to andre barnefamilier med barn i samme alder som oss og koser oss med det i ro og fred.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:08   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Vi koser oss med god mat og kos med ungene, så Nyttårsaften er bestandig noe å se frem til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:10   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Det jeg ikke liker med nyttårsaften er at man er programforpliktet til å være våken til langt på natt og så er det bare i overkant av 1 døgn til man skal på jobb igjen.

Takk og lov for planleggingsdag i bhg 2. januar.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:10   #5
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Nyttårsaften er kjempefin. Vi er en liten vennegjeng som feirer sammen hvert år og har det utrolig morsomt.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:12   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Oppskrytt

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:12   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Jeg syns så absolutt den er oppskrytt, men henger med på den sedvanlige feiringen likevel.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:13   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Jeg syns den er oppskrytt !

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:13   #9
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Oppskrytt og litt vemodig av en eller annen grunn. Synes alltid det er litt trist når et år slutter *rar*.

For min del synes jeg det er godt å legge meg tidlig også på nyttårsaften. Fra 2. januar er det fullt kjør på jobb med jobbing hver dag frem til ca 20. januar .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:14   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Helt klart oppskrytt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:15   #11
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Oppskrytt!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:20   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Oppskrytt og oppskrytt, jeg synes ikke akkurat det ordet er riktig i denne sammenhengen for det kommer vel an på hva man gjør utav det? Noen har det jo fantastisk koselig hvert nyttår, mens andre ikke synes dagen er noe spesielt. Tidligere syntes jeg det var helt ok, men jeg har aldri gledet meg noe vanvittig til den dagen. Liker bedre julaften.
Nå som vi har fått tradisjon med å feire nyttårsaften hos Ms. Lee og familien, synes jeg det er blitt en utrolig koselig dag som jeg ser frem til lenge. Vi tar ferjen på ettermiddagen og møtes hjemme hos dem, spiser good mat og ungene storkoser seg. Jeg gleder meg veldig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:22   #13
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Jeg kan ikke si det er oppskrytt, det har jeg ikke lov til. Ikke med bursdager dagen før og dagen etter.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:27   #14
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Tja, det er liksom ikke den største dagen i året for meg. Mange gir uttrykk for at det er virkelig dagen over alle dager. Slik er det ikke for meg. Men vi har en fiiin tradisjon med ett vennepar (midi her på forumet) med å feire annenhvert år hos hverandre og det er jo tvers igjennom superkoselig. Men at det er årets store dag er jeg vel ikke helt med på. Koselig familiedag og en flott avslutning på året. (kunne vært foruten fyrverkeri da)

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:28   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Oppskrytt, nei ikke egentlig. Men jeg skulle på mange måter ønske at vi var en del av en vennegjeng som hadde faste tradisjoner på nyttårsaften. Men sånne vennskap tar litt tid å bygge opp, så enn så lenge feirer vi alene som familie. I år reiser vi opp på hytta. Det gleder vi oss til alle sammen (bortsett fra storebror kanskje som heller vil være med kameratene).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:34   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Veldig oppskrytt. Jeg har nesten aldri vært på en vellykket nyttårsfest. Ikke engang da jeg var ung. Jeg likte nyttårsaften da jeg var liten og feiret sammen søskenbarna mine.

I år skal vi bare være hjemme. Ingen planer. Bare lage noe god mat og så slappe av bare mannen og jeg etter at yngstemann har lagt seg. Eldstemann valgte å være hos faren sin den dagen, for de skal i selskap. Veldig greit, for da slipper jeg å ha dårlig samvittighet overfor han.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:46   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Jeg liker nyttårsaften såfremt det er lagt opp til en rolig kveld. Det er noe nesten-magisk over en romantisk middag med min mann, hvor raketter fyres av i bakgrunnen, mens vi legger planer for det nye året. Nyttårsfester har sjelden vært vellykket, så vi har etterhvert sluttet å gå på slike.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:47   #18
Petronella
Aktiv
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 168
Petronella er litt kul
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Definitivt oppskrytt!! Men bedre etter at vi fikk barn og slapp å stresse livet av oss for å finne den ultimate festen, nå er det bare kos. Sånn sett har det jo tatt seg opp..

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:48   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Jeg er veldig glad i nyttårsaften og har alltid vært det.
Helt fra jeg var liten har dette vært en koselig dag.
Det har variert veldig hva vi har funnet på denne dagen. Noen år store selskap andre år bare oss i den nærmeste familien.
Jeg har aldri vært noe festemenneske og har stort sett vært på ganske så edruelige nyttårsfester. Kjempekos og ungene har trives godt. Noen år har vi brukt nyttårsaften til lange monopolkvelder sammen med venner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:53   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du nyttårsaften er litt oppskrytt?

Jeg synes nyttårsaften er helt topp, så lenge man får lagt opp kvelden slik man ønsker det. Vi får to vennepar med hvert sitt barn på besøk, og det blir hyggelig for alle.
Før var det alltid full fest, og masse styr i forkant mht hvilken fest man skulle på og om man ble invitert til man ville. Men det hørte da absolutt med til den perioden, og som regel ble det full fest og fyll.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no