Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Skal du på julebord?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Julebord?
Ja, opp til flere. 50 29,24%
Ja, ett. 69 40,35%
Vet ikke? 4 2,34%
Nei. 47 27,49%
Brokkoli. 1 0,58%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-12, 10:01   #21
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Jeg skal med min jobb ja. Og mannen får være med. Vi har de 10-12 siste årene dratt på hotelljulebord med overnatting. Vi har dratt med buss tidlig på formiddagen og hatt noe aktiviteter samt lunch før julebordsmiddagen. Det har alltid vært en høydare.

Siden mannen jobber for seg selv har han tatt med seg den andre investoren på overnattig og middag i Oslo. Veldig hyggelig siden det er meg.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:09   #22
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Jeg skal på ett, mannens. Det er skikkelig "julebord" med flere retter, masse vin og både underholdning og dans. (Hotell). Tar sjelden av, men drar gjerne for maten og underholdningens skyld.

Julebordet på jobben min ble avlyst pga. manglende påmelding, egentlig helt greit! Da bruker vi heller de pengene på en revyaften sammen med naboer til helga. Nesten et slags julebord det også da (mat, show, penklær, hotell)

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:10   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Jeg skal på jobben og på jobben til mannen min og så har jeg ett til sammen med venninner der det serveres pinnekjøtt. Det siste er alltid helt supert!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:11   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Jeg er usikker. I utgangspunktet har jeg ett med fagforeningen og ett på jobb, men jeg må se an formen litt i år. Det på jobben kan bli litt rølpete, så det tror jeg ikke jeg gidder i nærmere høygravid tilstand, det med fagforeningen er mer dempet. Jeg får se hva jeg orker og om jeg har plass til julemat i magen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:14   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Usikker. Jeg har ikke vært innom jobben på evigheter. Så jeg vet ingenting om julebord. Og lillebror er ikke akkurat avvent. Så jeg tror jeg blir hjemme i år. Jeg var for to år siden da jeg var i permisjon så er pga babyen og ikke meg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:15   #26
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Ingen julebord, har takket nei til jobben fordi det innebærer å reise bort.passer meg ikke helt. Vi inviterer venner til lutfisklag før jul, men det er ikke julebord.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:16   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Ja, ett. På jobben min. Her går det så det dundrer så vi skal ha med ektefelle i år, skal på hotell med overnatting.
Det pleier å være kjempebra og ikke mangle noe.

Mannen begynner i ny jobb på torsdag så jeg vet ikke om de skal ha julebord. Det er statlig så mulig det uansett kun er for han. Like greit.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:20   #28
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

I år er det julebord med Fars jobb, hvor jeg også får være med.
Og vi skal ha julebord på jobben min, men om det blir før eller etter jul vet jeg ikke. Det er mange som har fulle kalendere i november og desember og da legger vi det til en tid som passer for de fleste. Helt greit med en Oslotur med hotellovernatting og flott mat etter jul engang også.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:21   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Et med jobb i alle fall. Kanskje et privat også. Svarte 1.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:26   #30
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Nei, ikke borte på kveldstid. Har ingen jobb og har dessuten en liten baby som ikke er helt klar for julebord enda.

Svigers har invitert til familiebuffet på hotell/restaurant en søndag i desember. Ellers kan vi kanskje prøve oss på noe her hjemme.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:37   #31
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Kom på at det nok blir ett jente/husmorjulebord også!
Vi er en jentegjeng som ofte har reist på tur sammen og møtes til div. tapaskvelder, som også pleier å ha ett julebord ute på restaurant med påfølgende fest. Regner med at jeg blir med for å få med meg maten ihvertfall!
Så 3 julebord blir det på meg i år da..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:40   #32
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Jeg er bedt på tre julebord, men skal på to julebord siden jentene har julekonsert når det ene er. Fordelen av å jobbe for mange byer i samme firma. For meg så betyr julebord litt lunt, men halvpent antrekk, siden vi har alle julebord dekket som langbord ute på versktedene vi har. Men vi har musikk og masse god mat og drikke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 11:21   #33
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du på julebord?!

Ja, ett på jobben der jeg attpåtil er med i Julebordskomiteen.

Og et vennelag dagen etter.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 11:35   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Jeg skal på et med fagforeningen. I går fikk jeg mail om at lederen ble borte og muligens ikke kom, så da foreslo han at nestlederen skulle ha velksomsttale. Jaja, tenkte jeg, det går vel greit, helt til jeg kom på at det jo er jeg som er nestlederen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 11:38   #35
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Jeg har ikke bestemt meg helt, men skal antakelig på julebordet med jobben.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 11:56   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du på julebord?

På jobben har vi ikke julebord, men vi går ut og spiser fancy sen lunsj og muligens en øl/vin etterpå.
Sambo sitt julebord er uten følge.
Men jeg skal på to selskap som går under betegnelsen julebord for oss ihvertfall.
Det årlige par-julebordet der jeg får ta på meg voksenmasken og prate om barna og husarbeid og sånn, og fyllekallasjulebordet med de andre vennene.
Vet ikke helt hvem av dem jeg gruer meg mest til.

Jeg gleder meg ihvertfall mest til julelunsjen med jobben.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 12:05   #37
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Jeg skal på julebord med jobben min. Det pleier å være veldig hyggelig! Alle ansatte med følge og klassisk hotelljulebord med julebuffet og dans

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 12:07   #38
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Ikke et eneste julebord i år.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 12:16   #39
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Nei, det tror jeg ikke. På min jobb var det snakk om å utsette det til januar, og da vet jeg jo ikke om jeg har baby inni eller utenpå magen, eventuelt er jeg midt i fødselen.. Mannen har ikke sagt noe, han har ny jobb så jeg vet ikke hvordan tradisjonen er der. De er få på hvert sted da, så jeg ser det ikke helt for meg.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 12:25   #40
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du på julebord?

Ett julebord med min jobb (tradisjon og med følge), ingen med mannens jobb (har aldri skjedd), men vi har "julebord" med venner 22. desember(på restaurant).

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no