Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er tradisjon viktig for deg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 20:23   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Er tradisjon viktig for deg?

Vi nærmer oss jul, og jeg prøver å hente frem den tradisjonsfølelsen alle prater om. Men jeg finner den ikke helt

Jeg har aldri vært sånn bundet til tradisjoner, og har vært litt sånn til akkurat det. Men så tenkte jeg at med egne barn, hus og alt sånn, så må vi jo skape tradisjoner! Men jeg kjenner ikke at engasjementet blomstrer akkurat

Tradisjoner jeg har innført er at:
♥ Vi henter juletreet vårt selv, som regel 22.desember
♥ Vi pynter det lille juleaften på kvelden alle sammen.
♥ Og så orker jeg ikke sånn 10-20 stk på julaften, det er helt ok med oss 4 + evt besteforeldre. Jeg vil ha ro og kos
♥ Vi må bake Sarah Berhardt kaker

Men ellers er det lite altså.

Jeg prøvde være litt sånn opptatt av det her en dag, da jeg lot som jeg litt trassig sa til min mann at i år vi ha skinkestek julaften (for det er jeg oppvokst med).
Men egentlig betyr det ikke noe for meg om vi har ribbe da?! Jeg bare prøver late som.

Så, er tradisjoner viktig for deg/dere? Evt hva?

Kunne dere reist bort julaften, utenlands feks? Bare for å gjøre noe helt annet?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 18-11-11 kl 08:04.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:25   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jeg har ingen tradisjoner, men ønsker å prøve å lage noen sammen med snuppa med årene. Helt hva vet jeg ikke. I år hadde jeg gjerne reist til utlandet i jula hadde jeg bare hatt råd.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:26   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jeg Finnes ikke tradisjonsbunden og gir totalt beng i hvor og hvordan noe blir feiret.

Hadde det ikke vært for Guttungen, hadde jula blitt tilbrakt under et palmetre, kanskje det til slutt hadde blitt en tradisjon jeg kunne like, tro?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:27   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jeg husker jeg feiret jul sammen med min ex sin familie (Vestfold) da vi bare hadde vært sammen i 3 mnd, og mine venninner rundt meg var helt sånn

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:31   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jeg trodde tradisjoner betød lite for meg - helt til jeg feiret først jul hos svigers (har feiret mange ulike plasser, jeg har jo hatt turnusforeldre)

- klokka halv fem sa hun: "nei, kanskje vi skal begynne på julemiddagen" :tullerunisse: Middagen skal starte klokken fem, tenker jeg - pinlig, men sant. Ellers er det mest greia med juletre lille julaften og sånn som er greia.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:32   #6
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jeg liker tradisjoner. Barna våre forventer tradisjoner. Jeg har ikke de samme tradisjonene som da jeg var liten, ikke mannen min heller. Vi har heller skapt oss egne tradisjoner, som er viktige for oss. Det er ikke store greiene, som bake pepperkaker 1.søndag i advent, pynte pepperkakehus rett før julaften, pynte juletre lillejulaften, samt grevinnen og hovmesteren. GOd frokost hele jula, de samme rettene og samme julekakene. Vi har ikke familie i nærheten så det er bare oss fem og hunden som feirer jul i lag. Bortsett fra i år, når mine foreldre kommer noen dager i jula.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:34   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Kunne aldri reist bort julaften nei, sånn type sydentur.
Vi hadde forsåvidt kommet i gang med noen tradisjoner etter vi fikk "hus", men nå er jo alt snudd på huet igjen.

* prøver å få med oss julegrantenning hjemme
* pynter juletreet etter middag lille julaften
* julelunsj med gode rundstykker og varm sjokolade

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:35   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Ikke så veldig nei. (Det er i alle fall det jeg tenker sånn umiddelbarn, men kanskje det viser seg at jeg er mer tradisjonbunden enn jeg tror når jeg tenker meg litt om.)

Men akkurat før jul har vi en del tradisjoner, men det er ting som vi har valgt selv, og ikke "skulle-burde-måtte-ting."

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:35   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jeg kunne godt ha reist bort julaften, men i og med at det er den koseligste uken hjemme, så velger vi heller å reise bort en av de resterende 51 ukene.

Vi er litt opptatt av tradisjoner, men var mer før enn nå. Ungene er veldig(!) opptatt av tradisjonene våre, så nå følger meg og mannen strømmen der ungene leder an på hvordan det skal være "for sånn har det alltid vært".

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:35   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil ha 20-30 på julaften hvis dere allerede er 40.

Men tja? Jeg kommer fra et hjem hvor mangel på tradisjoner egentlig er den eneste tradisjonen som er. Og jeg husker jeg syntes det var litt stusselig. Samtidig liker jeg den rausheten som følger med, det spiller ingen rolle om det ikke blir akkurat slik det alltid har vært, så hvis det har vært studievenner eller andre som ikke har hatt noen å feire jul hos, har de vært velkomne. Jeg liker nok ikke å ha for rigide tradisjoner, men jeg liker å ha noen som gir litt julestemning i stua.

Men hva er egentlig tradisjonene våre? Vi er i kirka på julaften. Og da må jeg til en kirke med litt høytidsstemning, jeg prøvde meg i nærkirka vår og det fungerte dårlig. Så vi drar til nidarosdomen. Vi baker pepperkaker. Dvs ungene baker pepperkaker. Og så har vi julegaver. Vi pleier å lage litt julepynt også sammen med ungene. Spør du ungene mine, er tradisjonen at vi drar hjem til mine foreldre i julen. Og så har vi god tid og spiller spill og kort sammen på kveldene.

Mer er det ikke er jeg redd. Men det holder for meg. Jeg pynter det jeg vil, baker det jeg vil og vasker det jeg vil.

Når jeg tenker meg om er det kanskje det som er viktig for meg, en litt laidback holdning. Jeg har prøvd å feire hos svigers og bli deprivert fra både julaftengudstjeneste og avslapning, og det var ikke like hyggelig synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:36   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Hvis jeg kunne velge, og hadde hatt penger, så hadde jeg dratt til varmere strøk hver eneste jul.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:36   #12
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Absolutt ikke. Så lenge vi er sammen og har det hyggelig er jeg fornøyd.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:38   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jupp, jeg er tradisjonsbunden. Men inviterer gjerne venner som evt. blir sittende alene på julaften. Men jeg ønsker ikke
julaften med 20 personer.

Jeg kunne aldri ha reist bort på julaften.

Her er noe av det jeg MÅ ha julaften:
- Koker surkål fra morningen av.
- 3 nøtter til Askepott.
- Grøt og sylte kl 12.00.
- Kirken.
- Middag kl 17.
- Julenisse MÅ vi ha - uavhengig av alder!
- Mange timer med å åpne gaver.
- Karamellpudding og julekaker mens vi åpner gaver.

1. juledag må vi ha lang frokost med masse godt på bordet. Se på alle gavene vi har fått,
ligge på sofaen og se julefilmer, lese bøker, spille spill (vi har alltid ett nytt spill under juletreet).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:42   #14
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Tradisjoner er veldig for oss i julen. Alt skal skje på samme måte og maten må være den samme og div. ritualer vi må gjennom som en tur på gravstedet og i kirka. Samtidig så er vi fleksible på når ting skjer. Som det året pappa jobbet til kl. 20 så tok vi litt av gaveåpningen med ungene før maten som vi da tok når han kom hjem. Det er måltidet som er det viktigste med julaften for oss. Det høytidelige måltidet når alle er sammen og koser seg. Da får alle spise akkurat det de vil og ingen maser. Gleder meg.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:42   #15
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Har ikke noen veldig faste tradisjoner. Men det hadde vært litt rart å dra til syden bare oss. Er vant med å feire med familien på julaften. Vi bytter annenhvert år med min og hans familie. En ting er fast: stor samling med hans familie på lille julaften med grøtspising og nissebesøk. Det er alltid koselig!

Kunne tenkt meg tradisjon med juletrehugging (skal prøves i år), kakebaking og juletrepynting. Nå har vi ikke baby lenger, så da kan hun bli med på det.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:44   #16
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?!

Jeg er nok tradisjonsbunden. Noe har jeg med fra mitt barndomshjem, og noe har jeg innført selv. Jeg vil gjerne at barna skal synes at julen er noe av det beste som finnes, og at noe det jeg kan gi dem er noe de vil verdsette når de blir voksne og kanskje ta med seg når skal skape sin egen julefeiring.

Hovmesteren på tv på lillejulaften er et must. Likeså Snekker Andersen på julaftens morgen, sammen med Tre nøtter til Askepott (da er jeg opptatt på kjøkkenet, så det blir mest å lytte mens barna ser på).

Etter noen julefeiringer med små barn, har vi funnet ut at julaften kan bli en laaang dag. Derfor har vi innført obligatorisk luftetur i løpet av dagen. Da lager vi snølykter og tenner lys i hagen.

Julemiddagen har i mange år bestått av pinnekjøtt, men da det var svært ønsket av julegjester i fjor, laget vi ribbe også. Og heretter blir det nok begge deler . Ellers brenner vi lys, hver dag, hele julen. Mange lys.

Vi har gjerne gjester, noe som varierer fra år til år.

Jeg er nok litt "julete" av meg, og kunne ikke tenke meg noen bedre plass å feire jul enn i mitt eget hjem .


Sist redigert av tante Veronica : 17-11-11 kl 20:53.
tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:47   #17
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?

Jeg er litt både og. Før trodde jeg i min enkelhet at jeg kunne planlegge hvilke tradisjoner familien min skulle ha. Vel, det funker jo ikke sånn i praksis. Tradisjonene de blir jo til mens vi går. Noen forkastes og andre videreføres.

Vi lager pepperkaker hvert år, og baker Sarah Bernard. Vi har pinnekjøtt til middag, og pleier å kjøpe en ny kvalitetsserie på DVD til oss voksne i jula. Også pleier vi å lage snøkrystaller av silkepapir til vinduene på barnerommene. Også får ungene ny nattpysj på lillejulaften. Også pleier vi alltid å bake valnøttbrød og aniskringler, og kjøpe svibler, amaryllis og tulipaner.

Så noe er det jo. Men jeg liker å tro at jeg er laidback samtidig. For jeg er definitivt med på å forkaste noe hvis noe bedre kommer opp. Disse "tradisjonene" jeg nevner er jo relativt nye. Vi er jo en ny familie.

Jeg kunne ha funnet på å dra til varmere strøk i jula, og i år har jeg faktisk foreslått det for familien. Mann og barn var ikke enige.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:49   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

♥ Vi henter juletreet vårt selv, som regel 22.juledag

Da er vel treet allerede ferdigdrysset innen desember, så da slipper du barnåler!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:50   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?

Tja, både og. Jeg er ikke så tradisjonsbunden til det jeg selv har vokst opp med, men jeg liker å skape våre egne sammen med barnet vårt. Å gå sammen hvert år for å kjøpe tre er veldig fint, og noe jeg ser frem til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:54   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?

Jeg kan nok teori om tradisjon til å kunne argumentere for at det er viktig å gjenta noen ritualer med jevne mellomrom.

Det viktigste for meg er at jula har plass til god mat, godt selskap og en god dose kos og avslapping. Har vært i syden flere ganger både som barn, og med barn - og det er helt kurant så lenge det bestemmes før september.

Er vi hjemme så er jeg glad i den tradisjonelle julematen og vil nok foretrekke pinnekjøtt på julaften, synes det er roligere når vi ikke er så mange. Men det er ikke verdens undergang om noe blir annerledes. Jeg håper og tror at vi greier å lage fine juleminner for barna våre. De får lov til å være med å bestemme underveis.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no