Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gleder du deg til 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-13, 23:27   #141
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Det var veldig kjekt å lese! (Og så blir jeg selvsagt nysgjerrig da...)

Du har fått tilgang til bloggen min, så kan du lese der.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 23:31   #142
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Du har fått tilgang til bloggen min, så kan du lese der.

Tusen takk! *iler inn for å lese*

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 23:36   #143
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Glede seg til 17.mai?...Det er da fryktelig lenge til:Aaaaah strekker ut vannblemmeføtter og ser frem til tre dager fri:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 23:40   #144
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi er visst to like.
Jeg sprang over til nabo i dag for å få hjelp til å kle på meg bunad (klarer ikke alt det alene med sølv osv. osv). Vel, etter en liten stund finner vi ut at det faktisk mangler to knapper til å feste selene i! I fjor brukte jeg ikke bunaden pga. elendig vær, så de knappene har nok falt av 17. mai for to år siden. Syntes jo jeg husket det var noe, ja. Så jeg skal ut og kjøpe nye knapper nå snart og få sydd på så den er klar til neste år. Og jeg skal også stryke skjorte lenge før den 16!

For å si det sånn, i dag fant jeg den posen tøyet til ungene hadde lagt i under flytting, MED snoren fra i fjor, ja.

Og altså, hva står på denne? "festtøy til ungene, buksa må vaskes og knapper festes" Vi flyttet nemlig ei uke etter 17. mai i fjor... så det at jeg måtte fjerne flekker av buksa før vask var ikke like merkelig som jeg først tenkte i gårkveld...

Og jeg må kjøpe mer rød sytrå, og feste knapper SKIKKELIG, han mistet FIRE stykker i år, heldigvis ingen i toget, alle fire mens vi var hos min bror, så jeg har dem i lomma til bunaden min. En sterk målsetning om å feste disse FØR kvelden før han skal bruke den neste gang, som forresten er neste lørdag sa...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 08:54   #145
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Synes det er koslig jeg. Toget går rett forbi huset og der hopper vi på kl. 11.15.Bort på skolen, slavrer og koser oss med kjentfolk til rundt 13.30. Hjem og minste på gratis kino 14.30. Vi griller og spiser før vi går i samfunnshuset kl. 17.00 til 18.00. Da er det hjem og av med finstasen. Alt er i gåavstand så bilen står hjemme. Lite pes her med andre ord.Hadde en flott dag i går med alle mine håpefulle, svigersønn og barnebarn. (Derfpr er jeg oppe før 07.00 på 18.)

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 11:45   #146
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Her gikk poden kun i tog, før vi satte kursen mot hytta. Jeg holdt meg inne i bilen , mannen fulgte poden i toget.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 23:22   #147
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

20. mai FANT jeg bunadsskjorta mi, den egentlige. (så kan jeg i det minste ha den på lørdag da, da skal vi jo i konfirmasjon) OG mannen sto ute og tittet plutselig ned på utsiden av rekkverket og oppdaget at forrige huseier har hatt balkonflagg.... flagget har de tatt med seg, men festet var der altså. (vi satte igjen vårt vi, informerte kjøper om at det er feste på verandaen, og flagget står i boden. Vi tenkte jo at vi måtte jo kjøpe nytt for feste på nytt hus likevel...det festet som altså er sporløst borte)

Derved kunne vi faktisk flagget...

Vel, i det minste, jeg skal ikke gå i konfirmasjon med utslitt skjorte. (OG mamma har sagt at det er ingen grunn til at vi skal stille i kirka med to små unger klokka ti, vi kan dra rett i selskapet, det er ingen som vil reagere på det, derved ser det ut til at vi kan få en rolig morgen også. Det er ikke det at jeg ikke gjerne ville vært i kirka, og jeg tror ungene skulle overlevd også, men noen har kanskje sett en tråd hvor jeg altså fastslår at vi bruker drøy halvannen time på morgenen til hverdags. Da skal vi ikke kle fire stykker i penklær, og spise frokost. Noe sier meg at å komme oss ut døra her senest klokka ni (da regner jeg med at mamma ville holde av plass til oss så det holdt, stengt tatt hadde gått kvart over også siden det ikke er kø på den tiden på en lørdag) fort kunne blitt litt hektisk rundt ørene på noen og enhver...

Men vi kan flagge, altså!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 20:18   #148
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men når man har skolebarn så er man vel alltid ute av huset før ni om morgenen? Jeg synes det er mindre stress på 17. mai enn en vanlig morgen.

Jeg også. Her rusler vi ned til toget kvart over elleve, nesten en herlig søndag morgen.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 21:55   #149
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17. mai?

Her var det lite stress på 17.mai. Toget starter ikke før kl 12, og dermed har vi god tid. I år rakk vi å besøke mamma og pappa før toget startet.

Vi hadde en fin 17.mai. Ungene var eksemplariske hele dagen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no