Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er tradisjon viktig for deg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 20:27   #61
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

-Nye pysjer til alle sammen på lille julaften

Jeg liker denne

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:46   #62
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?

Tradisjoner er viktig så absolutt. Men ikke så viktige at de ikke kan endres litt på om det skulle trengs.

Etter at vi fikk barn har vi, bortsett fra to unntak, alltid feiret julaften hjemme. Vi har hatt våre foreldre på besøk annet hvert år, og det har funket veldig fint. Det var viktig for oss å lage vår egen jul etter at vi fikk barn, og vi har tatt med oss de tradisjonene vi likte best fra hver vår familie. Om ting blir gjort litt anderledes fra år til år er ungene meget påpasselig med at de blir gjort riktig. Himmelen forby at ikke ting blir gjort i riktig rekkefølge og på riktig måte.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:47   #63
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?

Mange tradisjoner, synes det er viktig for ungene(og oss!)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:43   #64
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er tradisjon viktig for deg?

Ja, når jeg tenker etter så er tradisjoner viktig for meg. Jeg har feiret et år i USA uten familie, det var jul, men ikke slik jul jeg var vant til, veldig rart.

Jeg har også feiret en jul med svigerforeldre (da de levde) og det var greit, men det var annerledes.

Julaften er for meg en viktig dag, en høytidsdag. Jeg er vokst opp med å gå i kirken på julaften. Etter at jeg giftet meg og vi fikk barn har jeg ikke vært i kirken, men jeg håper vi går i år og starter tradisjonen for mine barn, for jeg tror de vil like det. Det er en fin start på julen, ringe julen inn.

Ang mat på julaften så har jeg spist mye forskjellig siden mine foreldre er skilt, så noen juler er det pinnekjøtt (fra min ex sin tradisjon), andre år er det torsk (ja, faktisk, sørlandet) eller ribbe. Jeg må ikke ha ditt eller datt for at det skal bli jul.

Ellers baker vi pepperkaker og andre småkaker til jul, skriver alltid julekort, hører på julemusikk, går på juleverksted i barnehagen og gir penger i julegryta. Alle disse tingene er viktige for meg, og jeg ser at min eldste på snart 7 også liker de tingene og synes det hører med.

Barnas far er dessverre ikke begeistret for jul, så dermed blir det ekstra viktig for meg at vi gjør våre ting og fører videre tradisjoner fra da jeg var liten.

Jeg er forresten vokst opp med å få julestrømpe julaften morgen, for det fikk mamma da hun var liten. Det er en tradisjon jeg har videreført til mine barn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no