Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Brettspill til voksne?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-10, 09:59   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Brettspill til voksne?

Mannen og jeg har lyst til å begynne å spille brettspill igjen, etter noen års opphold.

Er det noen som kan anbefale gode brettspill/kortspill/terningspill som passer for to spillere?

Vi liker spill av typen Game of Thrones, Illuminati og Descent, men de går det ikke så bra å spille bare to stykker.

Lurer på å kjøpe Munchkin, men det er ikke akkurat det vi er på jakt etter, tror jeg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 10:37   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Jeg skjønner at det ikke er denne typen spill du er ute etter, men jeg anbefaler likevel Sjoellbak. Beste spillet i verden.

Jeg har hatt et brett i noen år, og det er utrolig hvor engasjerende det er når man setter i gang å slenge avgårde brikker.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg imagesCAF775TL.jpg (2,7 KB, 81 visninger)
__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 10:40   #3
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Vi er veldig glade i bønnespillet, men jeg har ikke forsøkt det med bare to spillere. Vet dog at det går an (og at et par av våre faste medspillere tilbragte en halv Italiaferie med rødvin og two-player-bønning, så det kan ikke være så ille).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 10:59   #4
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Vi fikk Ticket to ride til jul et år, og det er like morsomt å spille to som med flere. Vet det erkommet flere spill enn dette som var det første bla. en over norden tror jeg det var. Du kan også spille det på nett

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:02   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Takk for tips! Bønnespillet har jeg sett, men aldri spilt.

Sjoelbak er ikke akkurat det jeg ba om, men ser morsomt ut likevel. Egentlig liker jeg de fleste spill, bare med unntak av sjakk og andre tenke-lang-fremover-og-drive-de-andre-til-vanvidd-fordi-det-går-så-sakte-spill.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:14   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Abalone er konge. Superenkelt å lære, vanskelig å mestre.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:18   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Sjoellbak er genialt. For er du god, er det selvsagt teknikk og erfaring som gjør det. Er du dårlig er det bare uflaks.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:21   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Mauser: Er det en slags voksen kinasjakk?
Ettersom Luftslottmannen er usannsynlig mye bedre enn meg i alt som er logisk, vil jeg nok bli grisebanket i det der til stadighet. Han slår meg til og med i såpass enkle ting som Bantumi.

Jeg lurer litt på Arkham Horror. Noen som har spilt?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:30   #9
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Mauser: Er det en slags voksen kinasjakk?

En slags. Man hopper ikke, men dytter hverandres kuler av brettet. Kunsten er å holde egne kuler samlet, og splitte motstanderens. Men man kommer ingen vei uten å ta sjanser, og da bråsnur styrkeforholdet så fort at man knapt skjønner hva som skjedde. Utrolig artig spill.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:51   #10
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Vi er veldig glade i bønnespillet, men jeg har ikke forsøkt det med bare to spillere. Vet dog at det går an (og at et par av våre faste medspillere tilbragte en halv Italiaferie med rødvin og two-player-bønning, så det kan ikke være så ille).

Har prøvd 2-manns-Bohnanza og det er veldig artig.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:53   #11
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Og så må ein ikkje gløyma gode gamle Backgammon - brettspelet over alle.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 12:57   #12
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Vi er veldig glade i bønnespillet, men jeg har ikke forsøkt det med bare to spillere. Vet dog at det går an (og at et par av våre faste medspillere tilbragte en halv Italiaferie med rødvin og two-player-bønning, så det kan ikke være så ille).

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Har prøvd 2-manns-Bohnanza og det er veldig artig.



Det blir på en måte et litt annet spill enn når man spiller med flere, men bønneduell er gøy!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 12:59   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Risk er også moro

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 13:19   #14
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Risk er også moro

Jepp, det har vi også. Er like morsomt hver gang når man kan si "Fjern deg fra mitt nye området"

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 14:01   #15
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Ordduell spilte vi mye i påsken. Jeg vant de fleste omgangene, men mest fordi mannen hele tiden punkterte spillet ved å gi meg feil poengsum..
20 Spørsmål er morsomt, men funker nok best med flere spillere.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 15:09   #16
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Lost cities iallfall. Bra tomannsspill. Har ett par til som jeg ikke husker navnet på. Skal sjekke iløpet av dagen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 15:34   #17
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Carcasonne er gøy synes jeg. Vi spiller/spilte det også med bare to.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 17:01   #18
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Abalone er konge. Superenkelt å lære, vanskelig å mestre.

Det synes jeg også er kult, synes å huske det het Abelone? Vet du om noen steder de har det på nett, Mauser? Har ikke funnet det i noen butikker..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 17:04   #19
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det synes jeg også er kult, synes å huske det het Abelone? Vet du om noen steder de har det på nett, Mauser? Har ikke funnet det i noen butikker..

Der fant jeg det i den nettbutikken det var linka til ja!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 22:08   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brettspill til voksne?

Igjen, takk for tips!
I dag var det 3 for 2 på Outland, så da tok jeg med meg bønnespillet til Shute, Guillotine og Last night on earth - the zombie game.

Guillotine har vi nå prøvd i to runder, og det var kjempegøy! Noen av kortene var litt tvetydige, men det var absolutt artig. Minner på en måte litt om Uno, siden man stadig kan kjøre slemme kort mot den andre.

Dessuten har jeg funnet Lost Cities hjemme hos foreldrene mine. Det fikk jeg gratis en gang, og så glemte jeg helt å prøve det. Vanlig Munchkin og grunnsettet av Carcassonne var utsolgt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no